Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-09-2009, 15:28
PluRRie's Avatar
PluRRie PluRRie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 200
Default 6n 2.0 8v gti

Hallo

ik heb een 6n 1.4 uit 99.
De motor is niet veel soeps en 1.6 gti motoren zijn niet te vinden of heel erg duur.

Nu is er een overvloed aan 2.0 8v gti motoren van een golf3. En het leek mij leuk om er eentje in te bouwen in mijn polo..

Ik snap dat het niet een simpele swap is maar wil toch wat meer info

Wat komt overeen?
Past het in de motor ruimte?
Foto's van eerder gedane ombouw?
6n bak op gti motor of orginele gti bak houden?
Steunen aan passen?(lijkt me wel)

anderen info?


Gr
Reply With Quote
  #2  
Old 12-09-2009, 15:46
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

zo'n blok past sowieso niet aan de bak die je nou hebt+niet aan je steunen.......
maar het kan wel,er kan zelfs een vr6 in
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #3  
Old 12-09-2009, 17:00
PluRRie's Avatar
PluRRie PluRRie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 200
Default

lijkt zo'n gti blok op die van een g60 kwa bouw etc? kwam dit toppic tegen: http://www.volksforum.com/forum/sho...88&page=1&pp=20

En golf 4 motoren? Daar komt dacht ik de steun aan de distributie zijde wel overeen(of bijna)

Ik wil rond de 100pk zitten en hoef geen g-lader of turbo, is gewoon voor dagelijks gebruik.

Last edited by PluRRie : 13-09-2009 at 00:52.
Reply With Quote
  #4  
Old 13-09-2009, 00:08
MeerArosa's Avatar
MeerArosa MeerArosa is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 153
Default

Er zijn ook 1.6 16v geleverd in de Polo Sedan/Variant , Seat Ibiza, enz. Deze hebben 100 pk en komen beter overeen kwa montage volgens mij. Allicht goedkoper dan een 1.6 GTI blokje uit een Polo/Lupo.
Reply With Quote
  #5  
Old 14-09-2009, 21:53
PluRRie's Avatar
PluRRie PluRRie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 200
Default

Maar lijkt een g60 blok op een 2.0 8v ?

Wil het liefst een 2.0
Reply With Quote
  #6  
Old 15-09-2009, 10:24
MeerArosa's Avatar
MeerArosa MeerArosa is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 153
Default

Waarom een zware 2.0 liter voorin een Polo? Je geeft zelf aan 100 pk genoeg te vinden.

Mocht je het kloppend op kenteken willen krijgen zal een 1.6 ook minder problemen geven, aangezien de Polo ook geleverd is met een 1.6.
Reply With Quote
  #7  
Old 15-09-2009, 10:29
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ik heb een 1.9 M-TDI in mijn 6N liggen. Nu nog met originele 6N diesel bak.









Mijn mooie nieuwe mistlampen....

Het past allemaal wel, maar het is krap. De 2.0 8V is qua onderblok gelijk aan mijn TDI motor.

Ik ga binnen enkele weken alles ombouwen naar TDI versnellingsbak, met andere motorsteunen, aandrijfassen. Alles ligt er nu alleen de Audi 100 is nog niet operationeel.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #8  
Old 15-09-2009, 16:09
PluRRie's Avatar
PluRRie PluRRie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 200
Default

Quote:
Originally Posted by MeerArosa
Waarom een zware 2.0 liter voorin een Polo? Je geeft zelf aan 100 pk genoeg te vinden.

Mocht je het kloppend op kenteken willen krijgen zal een 1.6 ook minder problemen geven, aangezien de Polo ook geleverd is met een 1.6.


Denk dat het gewichts verschil niet eens zo heel groot is.

De 2.0 heeft wat meer koppel en dat vind ik ook wel fijn en mocht ik hem nog eens willen tunen dan is de 2.0 8v geschikter.

En ben nog geen enkele 1.6 16v tegen gekoment en een complete 2.0 8v swap heb je voor 300 a 400 euro.
Reply With Quote
  #9  
Old 15-09-2009, 16:15
PluRRie's Avatar
PluRRie PluRRie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 200
Default

@ DA-BRT

Mooie inbouw!

Hoe kom je uit met je uitlaat?
Je hebt er nog wel een turbo tussen zitten maar je zal de pijp zeker moeten omlassen om langs het subframe te komen?

en 6n bak past goed op het onderblok of heb je lopen aanpassen?

Wou zelf gewoon de 2.0 bak pakken want de 6n bakken zijn de sterkste niet.
Reply With Quote
  #10  
Old 15-09-2009, 22:34
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

@Plurrie:

Uitlaat is geen probleem. Nu ligt het blok door de polo bak nog voorover gekanteld en met de 02A bak kantelt hij 55 graden achterover. Dan zal de downpipe wel een groter probleem worden ook aangezien er dan een hele grote water gekoelde variabele turbo op komt en 3" downpipe. Ach anders pas ik het schutbord iets aan.

De originele bak van de 6n met 1900d of 1900SDI past zonder problemen op alle big blok 4-cilinder vag motoren. Maar dat wil je niet want er zit een piep kleine koppeling op (170mm) Plus wat jij ook zegt ze zijn erg zwak. Ik had er een sinterplaat koppeling voor laten maken en die trok ik zelfs stuk door het vermogen van de M-TDI.

Ik heb nu een Sachs sportkoppeling en ultra licht vliegwiel liggen voor de 02A (en uiteindelijk de 02S 6-bak) Mag ook wel met 200+ diesel pk's.

Vergeet je niet dat je 100mm aandrijfassen nodig bent en die bestaan niet dus moeten aangepast worden. Ik heb dit laten doen bij Technotrans in Veendam.

Mijn remmen zijn gebaseerd op componenten van een 6n2 gti gecombineerd met G60 Brembo RS schijven en Ferodo DS2500 blokken en een hoofdremcilinder van een 200TQ (25.4mm) Remdruk verdeler in de auto. (waren ze trouwens niet blij mee bij het omkeuren bij de RDW) Achter remschijven van een 6N2 GTI en een aangepaste 6N achteras met eigenbouw stabi en triangel stangen (VW Motorsport concept)

Steunen van een golf 4 oid passen met wat modificaties wel. Ik moet nog wel een stukje uit mijn linker kokerbalk halen om alles netjes erin te krijgen. Dan weer naar de RDW om alles netjes te laten registreren.

Dure ombouw alles bij elkaar maar het is elke dag weer lachen als je een lease rijder met zijn 530d de kont van de Polo kunt laten zien..
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #11  
Old 16-09-2009, 22:23
PluRRie's Avatar
PluRRie PluRRie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 200
Default

De aandrijfassen wou ik inkorten en met een pasbus weer netjes aanelkaar lassen(net zoals bij een c20xe inbouw opel)

Passen 2.0 homokineeten in de fusee's van een 6n?

Aan de remmen heb ik nog niet gedacht maar denk dat het iets van een golf3 word of iets leuks met een adapter moet ik verder nog uitzoeken..


Heb nog een 6n gti blok tekoop gevonden helemaal compleet met 2ton en een 1ton geleden gereviseerde bak voor 1250,- (vind ik duur maar is wel pasklaar)

Dat lijkt me ook leuk maar de 2.0 is leuker En het kosten plaatje zal gelijk zijn denk ik..
Reply With Quote
  #12  
Old 17-09-2009, 06:48
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Dat kan je natuurlijk ook doen met de aandrijfassen, maar ik wil het risico niet lopen dat er onbalans in zit en met straks tegen de 500Nm koppel krijgen de assen behoorlijk wat voor hun kiezen.

De aansluit flenzen van de 6n en andere auto's met 100mm assen zijn gelijk. Wel zijn de lagers kleiner. Daarom heb ik ook fusees van een Corrado aan laten passen op de pitmann armen zodat de juiste stuur geometrie blijft.

Quote:
word of iets leuks met een adapter


Sorry hoor maar dat vind ik echt een domme opmerking. Een adapter gebruik je als je een electrisch apparaat op moet laden of tussen de velg en schijf, maar zeker niet in remmen. Het moet wel veilig blijven, maar dit zijn mijn 2-cents.

Ik verwacht dat de inbouw van de originele motor goedkoper gaat zijn.

Plus dan is de type goedkeuring ook goedkoper aangezien het blok al geleverd is in dit type.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum