Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Audi
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 30-10-2018, 09:11
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

En JM Tuning dan?
Reply With Quote
  #22  
Old 30-10-2018, 09:24
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Neem even contact op met JM-tuning en laat Jelmer een offerte opmaken aan de hand van jouw wensen. Ik denk dat je aardig goedkoper uit zal zijn dan wat Van Limburg hierboven aangeeft.
Maar als je wat weet, laat het dan hier weten, wil je?
Reply With Quote
  #23  
Old 30-10-2018, 11:04
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Ik heb JM Tuning even een mailtje gestuurd voor een prijsopgave met mijn wensen erbij dus dat wacht ik even af. Zal het hier laten weten wanneer ik een prijs heb.

Maar wat ik even niet kan volgen, het eronder zetten is voor mij geen probleem. Is de pasvorm van bijv. Een Zinram of Milltek uitlaat zo slecht dat je achteraf nog vanalles aan moet passen voordat het past?

Ik had toen bij mn golfje een tweedehands uitlaat gekocht die bestond uit een TA-technix spruitstuk, een Powersprint einddemper en een Supersprint tussendemper. Kijk dat ik dan aanpassingen moet doen begrijp ik maar als ik het nieuw koop en alles van hetzelfde merk zou het gewoon moeten passen neem ik aan?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #24  
Old 30-10-2018, 11:22
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Goedkoper kan altijd, dat ontken ik niet. Keuze is volledig voor jou. Doe een evengoed een poging om de genoemde prijs te verantwoorden.

JM-Tuning bied gelukkig meteen een oplossing aan:
http://rvs-uitlaat.nl/uitvoering-audi-a3-8l-1996-2003
Tel die prijzen maar eens op..
Laswerk ziet er netjes uit en ik zie een ruime keuze aan sierstukjes
Is me niet meteen duidelijk of de meerprijzen inc. montage en BTW zijn.
Maar ik lees niks over een middendemper, gebruikte merken of V-band klemmen. En dat is natuurlijk wel een grote budgetsaver..
En die foto die er dan bij staat... downpipe op originele uitlaat.. rillingen
Reply With Quote
  #25  
Old 30-10-2018, 12:02
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Van Milltek ben ik echt niet zo overtuigd.. veel slecht laswerk gezien, en qua pasvorm ook niet altijd even goed(nu zal dat bij iedere fabrikant wel eens kunnen voorkomen, en Milltek wordt gewoon veel verkocht en gebruikt, dus zie/hoor je sneller opmerkingen hierover)
Reply With Quote
  #26  
Old 30-10-2018, 14:43
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Zinram word door de 1000 plus mannen gebruikt. Erg goede passing en geluid is dikke prima. Niks ten nadele van sommige maatwerk uitlaten, maar die vond ik irritant resoneren. Ik ben bewust voor zinram gegaan, omdat hier kwa vermogen de beste resultaten mee behaald worden. ( denk aan Philip Kaess = rs4 limo 1100pk, TTD 1400pk, Sami Motorsport, etc etc.. gebruiken allemaal Zinram)

Milltek is prima voor vrij beschaafde en geknepen vermogens. Voor hogere vermogen, is het laswerk niet heel top.
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #27  
Old 30-10-2018, 15:19
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

@Van Limburg Had de prijzen ook gezien en opgeteld maar dit is wel voor een A3, ik verwacht geen groot verschil in prijs maarja heb toch maar even een mailtje gestuurd zodat ik het zeker weet.

@Bluepower Ik vind héél eerlijk het geluid van een Milltek ook niet super, heb ook filmpjes gezien nu van Zinram uitlaten onder een S3 en dat klinkt naar mijn mening toch een stuk beter.

@Richard die 1100pk RS4 Limo, dat is die van Hannover Hardcore toch? Dat ding is echt gewoon absurd maar wel heel gaaf.

Er is verder ook niemand die een 3,5 inch downpipe leverd, daar zal dan ook wel een voordeel in zitten. Maar als ik de rest van het systeem ook 3,5 inch zou pakken is misschien wel weer een beetje overkill. Denk dat ik vanaf de cat gewoon 3 inch naar achteren doe dan heeft hij ook teminste wat tegendruk.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #28  
Old 30-10-2018, 15:22
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Dan het uitlaat verhaal alvast bijna rond! Ben al blij dat er Simons onder komt..
Turbo flens is ook makkelijk aan te passen zie ik.

Bestellen maar
Reply With Quote
  #29  
Old 30-10-2018, 16:47
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Uitlaatgassen koelen ook af in het traject....waardoor minder volume...dus is het niet nodig om over de hele lengte 1 diameter aan te houden. Is mij een keer verteld door een tuner. Maar je bent uiteraard wel een bepaalde minimumdiameter nodig bij een bepaald vermogen....ik zag dat Marc (van JD) een uitlaatsysteem had van 3" onder zijn Ibiza met 430pk 1.8T
Reply With Quote
  #30  
Old 31-10-2018, 19:10
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Ik rij met 2,5 inch uitlaatsysteem onder mijn golf 1 met 20 vt APX blok. Zit nu op 400 pk. Denk dat 2,5 inch genoeg is. Ben wel van plan om volgend jaar voorjaar een nieuw turbo-spruitstuk op maat te laten maken bij JM want daar zitten nu scheurtjes in en kom nu niet door de APK heen. Als ik toch daar ben wil ik ook een grotere downpipe om toch wat meer vermogen eruit te kunnen halen de rest van de uitlaat hou ik gewoon op 2,5 inch. Er zou 20-30 pk bij moeten kunnen. Maar eigenlijk zou ik die downpipe gewoon moeten laten zitten de beperkende factor zou anders de versnellingsbak worden die kan eigenlijk niet meer hebben dan 380 pk.
Reply With Quote
  #31  
Old 31-10-2018, 20:05
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Bak bij s3 kan met versterkte koppeling prima het vermogen aan.
Ik zou zelf wel voor een 3.5 naar 3 inch.
Rs4 Limo is idd van Hannover Hardcore, maar zijn genoeg op dit moment met 1000 plus bi turbos
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #32  
Old 01-11-2018, 21:47
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Post

Hoeveel inch uitlaat heb je nodig voor 1100 pk dan? Is 2,75 keer meer dan mijn vermogen. Met een beetje wiskunde (met behulp van me dochter)kom je dan uit op 4 inch. Is denk niet eens leverbaar. Aan de andere kant blijft de motor maar een 1,8 liter inhoud behouden. Zie niet in dat de hoeveelheid uitlaatgassen die de motor dienen te verlaten ook met factor 2,75 toe zal nemen. Anders zou je met een 50 pk 1.1 motor maar een uitlaat nodig hebben die een doorsnede zou hebben van laten we zeggen een tuinslang.
En dan heb ik het nog niet eens over een bromfiets met 50 cc inhoud met een vermogen van zeg 6 pk. Deze zitten volgens mij rond de 1 inch/2,5 cm minimaal. Ook beetje overkill zou je zeggen maar tegendruk is ook een factor waar je rekening mee moet houden. Een motor met turbo zal vele malen meer druk geven op het uitlaat systeem en dus ook veel meer m3 per uur door de zelfde doorsnede uitlaat systeem persen. Denk dat de mensen met verstand van tunen wel een rekenprogramma/de kennis in huis hebben over wat het beste uitlaat systeem voor je auto is
Reply With Quote
  #33  
Old 02-11-2018, 08:27
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Natuurlijk moet iedereen voor zichzelf weten wat hij/zij voor uitlaat onder de auto gaat monteren maar man wat viel het mij tegen toen ik de 3 inch er onder had gebouwd. (1.8T/320pk) Resonantie, trilling, veeeel lawaai en vaak contact met de carrosserie.
Het bekt(e) natuurlijk goed om te zeggen dat je er zo`n dikke pijp onder had maar feitelijk was het compleet nutteloos kwam ik al gauw achter net als hierboven al omschreven.
Uiteindelijk er een kat onder gezet, diverse stukken 2,5 inch gemaakt om het maar enigszins verdraagbaar te krijgen.
Bij alle projecten daarna een uitlaat gemonteerd waarbij de downpipe zo groot mogelijk is en daarna 60 tot 63,5 mm en soms zelfs op het originele uitlaat systeem aangesloten.
En wat schetste mijn verbazing , hiermee zelfs bijna tot geen vermogens verlies. Uitlaatgassen koelen onderweg flink af dus wordt het volume veel kleiner en hierdoor heb je geen megapijp onder de auto nodig.
Rijd nu zelf met 2.5L slagvolume en heb veel meer vermogen dan wat jou streef vermogen is en de uitlaat van 2.5 inch is absoluut geen ristrictie.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #34  
Old 02-11-2018, 09:46
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Hoeveel inch uitlaat heb je nodig voor 1100 pk dan? Is 2,75 keer meer dan mijn vermogen. Met een beetje wiskunde (met behulp van me dochter)kom je dan uit op 4 inch. Is denk niet eens leverbaar. Aan de andere kant blijft de motor maar een 1,8 liter inhoud behouden. Zie niet in dat de hoeveelheid uitlaatgassen die de motor dienen te verlaten ook met factor 2,75 toe zal nemen. Anders zou je met een 50 pk 1.1 motor maar een uitlaat nodig hebben die een doorsnede zou hebben van laten we zeggen een tuinslang.
En dan heb ik het nog niet eens over een bromfiets met 50 cc inhoud met een vermogen van zeg 6 pk. Deze zitten volgens mij rond de 1 inch/2,5 cm minimaal. Ook beetje overkill zou je zeggen maar tegendruk is ook een factor waar je rekening mee moet houden. Een motor met turbo zal vele malen meer druk geven op het uitlaat systeem en dus ook veel meer m3 per uur door de zelfde doorsnede uitlaat systeem persen. Denk dat de mensen met verstand van tunen wel een rekenprogramma/de kennis in huis hebben over wat het beste uitlaat systeem voor je auto is


4 inch is gewoon leverbaar. Rijd men ook mee. Wat bij bv philip ( rs4 limo)t geval is die rijd met een 3.5 downpipe naar 4 inch uitlaat. Ik weet dat men in de golf 1 en 2 wereld nog moet wennen van groep a 63.5 naar iets groters, maar deze wagens ( rs4 B5 oa) laten t zien.
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels

Last edited by Richard : 02-11-2018 at 10:06.
Reply With Quote
  #35  
Old 02-11-2018, 09:50
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Natuurlijk moet iedereen voor zichzelf weten wat hij/zij voor uitlaat onder de auto gaat monteren maar man wat viel het mij tegen toen ik de 3 inch er onder had gebouwd. (1.8T/320pk) Resonantie, trilling, veeeel lawaai en vaak contact met de carrosserie.
Het bekt(e) natuurlijk goed om te zeggen dat je er zo`n dikke pijp onder had maar feitelijk was het compleet nutteloos kwam ik al gauw achter net als hierboven al omschreven.
Uiteindelijk er een kat onder gezet, diverse stukken 2,5 inch gemaakt om het maar enigszins verdraagbaar te krijgen.
Bij alle projecten daarna een uitlaat gemonteerd waarbij de downpipe zo groot mogelijk is en daarna 60 tot 63,5 mm en soms zelfs op het originele uitlaat systeem aangesloten.
En wat schetste mijn verbazing , hiermee zelfs bijna tot geen vermogens verlies. Uitlaatgassen koelen onderweg flink af dus wordt het volume veel kleiner en hierdoor heb je geen megapijp onder de auto nodig.
Rijd nu zelf met 2.5L slagvolume en heb veel meer vermogen dan wat jou streef vermogen is en de uitlaat van 2.5 inch is absoluut geen ristrictie.


Jij rijd in een golf 2. Dat daarbij de uitlaat/dp t chassis raakt is eerder dan bij een s3 wanneer je naar een grotere diameter gaat. Daarnaast moet je ook eerlijk zijn en was de einddemper die jij op de golf 2 tfsi een restrictie. Deze knalde eronder weg toen er een keer flink mee werd gereden😉
Geluid in de wagen is net zoiets. In een golf 1 en 2 is bv 200 alsof wereld vergaat aan beleving. Terwijl in een latere auto is die beleving minder.
Jij bouwt prachtige projecten, naar je eigen smaak. Jij vind een bepaalde uitlaat luid, terwijl een ander deze nog te tam vind en dat is je goed recht👍🏼👍🏼
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels

Last edited by Richard : 02-11-2018 at 10:47. Reason: Schrijffoutjes
Reply With Quote
  #36  
Old 02-11-2018, 12:17
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Ik heb van JM-Tuning een mail terug gehad, die konden pas vanaf volgende jaar weer inplannen verder zaten ze helemaal vol. En om ze nou een offerte te laten maken terwijl ik eigenlijk al meer naar een Zinram systeem neig is ook zonde, wil natuurlijk niemands tijd verspillen.

Bij een Golf 1 en 2 is inderdaad ruimte beperkt, heb ik zelf ook ondervonden. 2,5 inch ging er eigenlijk al niet onder zonder ook maar ergens te rammelen.

maar de originele uitlaat van een S3 is al 2,25 inch. En aangezien dat nu al als restrictie gezien wordt door tuners kan ik me niet voorstellen dat van 2,25 naar 2,5 inch gaan met een vermogenswinst van zeg 150pk veel helpt. Aan de andere kant ik ben geen expert dus wat weet ik ervan

Van Zinram kreeg ik een mailtje terug dat de 3 inch uitlaat efficient is tot 600pk. vanaf 500pk ga je merkbaar verschil voelen met de 3,5 inch uitlaat. Aangezien ik de 500pk (voorlopig) nog niet zal gaan halen zal ik dus de 3 inch bestellen. Onder de S3 is echt zeeën van ruimte voor een uitlaat, aangezien je niet loopt te kloten met een uitlaat die over de achteras heen moet (golf 1,2) of langs het schakelmechanisme hoeft. wat bij de Golf 1 en 2 echt een klote gedoe is

Wat betreft het geluid, dat is toch subjectief. En als het me niet bevalt zijn er altijd nog wel opties. Als ik meer herrie wil is het natuurlijk makkelijker dan andersom Maar wat ik gelezen heb is dat de 1.8t's vooral lawaai maken met het optrekken, niet wanneer je een constante snelheid rijd.

We zullen zien, ik weet het toch pas wanneer het eronder zit. Ik bestel eerdaags de Zinram uitlaat, zit wel 2-6 weken levertijd op. Eerst die maar eens monteren en dan kan ik me gaan oriënteren op een FMIC
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #37  
Old 02-11-2018, 12:26
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

😉
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #38  
Old 02-11-2018, 13:13
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Vergeet niet dat dit om oppervlakte gaat en je zelfs met ruimtebeperkingen naar ovaal kan gaan. Hoor al meteen veel klachten over een uitlaat die op verschillende plaatsen raakt.. een extra ophangingspunt met silentblocks helpt hier al veel bij. Uitlaten die je koopt zijn dan ook vaak voor de originele rubber/ophanging. Weeral een voordeel van een uitlaat op maat

Als je al gaat tellen zoals hierboven, wat ik denk dat een beetje kort door de bocht is aangezien andere factoren ook gaan meespelen:
2,25" = 25,65cm2 =225pk
2,5" = 31,67cm2 = 278pk
3" = 45,6cm2 = 400pk

Rij dagelijks met mijn 1.8T 2,5". Midden demper blijft er wel onder zitten. Valt net meer op dan de rest op de weg en dat is ook voldoende voor mij. Tegenwoordig schrikken ze al snel van "iets" harder geluid.



Wie is klaar voor de FMIC discussie?

Last edited by Van Limburg : 02-11-2018 at 15:35.
Reply With Quote
  #39  
Old 03-11-2018, 10:38
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Jij rijd in een golf 2. Dat daarbij de uitlaat/dp t chassis raakt is eerder dan bij een s3 wanneer je naar een grotere diameter gaat. Daarnaast moet je ook eerlijk zijn en was de einddemper die jij op de golf 2 tfsi een restrictie. Deze knalde eronder weg toen er een keer flink mee werd gereden😉
Geluid in de wagen is net zoiets. In een golf 1 en 2 is bv 200 alsof wereld vergaat aan beleving. Terwijl in een latere auto is die beleving minder.
Jij bouwt prachtige projecten, naar je eigen smaak. Jij vind een bepaalde uitlaat luid, terwijl een ander deze nog te tam vind en dat is je goed recht👍🏼👍🏼


Ik ben ook heel nauw betrokken geweest met het bouwen van een S3 met 2.0 tfsi dsg en daar is eerst ook een Miltek onder gekomen. Dit was enorm veel herrie dus wilde de eigenaar weer de originele uitlaat er onder hebben.
Dus heb ik hier ook wel enigzins ervaring mee.

De uitlaatdemper onder mijn oude golf 2 is er nooit bij mij onderweg gevallen en op de manier waarop ik deze had gemonteerd was dit ook nooit gebeurd. Dat dit bij de nieuwe eigenaar wel is gebeurd heeft een hele andere reden. Hij heeft mij het verhaal verteld. Dit gebeurde sinds hij de demper voor de achteras vervangen had voor een stuk pijp om meer lawaai uit de uitlaat te krijgen. En dat de einddemper zich hierna steeds verdraaide en dit zich steeds herhaalde. Ik heb hem toen ook nog geadviseerd om er maar een paar hechtlasjes op te zetten omdat dit probleem zich anders zou blijven herhalen weet ik uit ervaring. Je laat (waarschijlijk) ophangpunten vervallen en dat geeft zulke problemen tot gevolg. De uitlaat is dan uit evenwicht en er staat dan constant een torsiespanning op de klemverbindingen.
Dus ik wijt dat eerder aan de veranderingen/montage die de nieuwe eigenaar heeft gedaan, dan aan de restrictie van de eindemper. Maar je hebt gelijkt , deze gaf wel een restrictie op deze auto.
Ik denk zo`n 30 pk in totaal. Ik vond dat ook totaal niet belangrijk.
Het koppel was nagenoeg hetzelfde dan met een grotere uitlaat en al heel vroeg beschikbaar. Topvermogen gebruik je alleen maar vol gas en wanneer rijdt je dat nou? Je merkt het verschil in topvermogen gewoon bijna niet weet ik uit ervaring. In een streetrace zal het een neuslengte voorsprong zijn als het dat al is. Veel koppel bij lage toerentallen icm het op het juiste moment schakelen met de dsg gaf de kick bij deze wagen. Niet veel vermogen bij vol gas. Al staat dit natuurlijk wel prachtig op papier.

Bedankt voor je complimenten , dat stel ik zeer op prijs Smaken verschillen idd en daar ben ik blij om.
Ik had mijn reactie geplaatst om ervaringen te delen om later misschien eventuele teleurstellingen en veel geld armer te zijn te voorkomen. Maar wat de eigenaar zelf wil doen is natuurlijk helemaal zijn keus.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #40  
Old 06-11-2018, 13:12
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

op deze pagina staat ook een shitload aan info over de 1.8T.
Wie weet wel handig.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum