Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-10-2012, 15:02
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Arrow VW Golf 2 1.3 Project

Laat ik mij allereerst maar eens voorstellen. Ik ben Nick, ben 18 jaar, ik werk bij een volkswagen garage en heb mij 2 weken geleden mijn eerste auto gekocht. Een Golf 2! Er moest nog veel aan gebeuren, maar inmiddels is er ook al veel aan gedaan.
Zo zag hij eruit toen ik hem gehaald had. Op het eerste zicht niet slecht, maar hij viel geregeld stil, had van voor een ongeluk gehad & de lak was barslecht. Hier en daar een deukje met was roest, maar daar was de prijs ook naar. Het was een goede basis om mee te beginnen.



Hier is een foto van de schade vooraan.



Een foto van de binnenkant. Vettig boeltje, toen ik het aan het schoonmaken was heb ik nog allerlei schimmels gevonden, een hele grote kotsplek, en gigantisch veel stof. Gelukkig alles zuiver gekregen.



De golf even op de brug gezet om het boeltje te inspecteren. Zag er goed uit, alleen de uitlaat moest wat gun gum hebben en de silent blokken van de achteras moesten vervangen worden.

Nu een aantal foto's van de carrosserie schade. De roestplek op de eerste foto baart mij het meeste zorgen. Aangezien het echt een gaatje aan het worden is. Om de kosten te drukken wil ik hem niet laten overspuiten, maar ik ga proberen om kleine stukjes roest weg te schuren en dan een beetje bij te spuiten of met een lakstiftje. Verder ga ik heel de lak wat opkalefateren met Commandant 3.







Dit is de motor. Daar is al veel aan gedaan. Heb de brandstofpomp vervangen, de verdeler vervangen, de accu vervangen, de carterontluchting volledig vervangen, daarna het heel boeltje afgesteld met een lamp en hij loopt perfect. Vorige week heb ik een groot onderhoudje eraan gedaan (olie, olie-filter, luchtfilter, bougie's, koelvloeistof vervangen) en nu is hij klaar voor een volgende 15000km!



Hier heb ik het interieur al wat opgepoetst, een isostekkertje gesoldeert op die loshangende kabels, en een radio erin gezet.



Binnenkant heb ik hier opgepoetst, daar lag zelfs nog een oude telefoon onder, het was een vieze auto.



Ik heb een bumpertje op de kop kunnen tikken voor 20euro, de voorkant heb ik wat uitgedeukt, de hele onderkant ga ik in steenslag wit spuiten, dan valt het niet meer zo op. Nu wil ik proberen om zelf met race-gaas een grilletje te maken voor daaronder, tenzij iemand nog zo een heeft liggen?



Hierna kwam ik erachter dat mijn papieren niet klopte. Ik had alleen het chassis nummer van de auto met het inschrijvingsbewijs vergeleken, en niet met het gelijkvormigheids attest. Het gelijkvormigheids attest klopte niet. Na even zoeken kwam ik erachter dat ik het GVA van een golf uit 1988 had terwijl de mijne van 1991 was. Nu kwam mijn job wel van pas. Op het werk heb ik een duplicaat kunnen krijgen waarna alles weer in orde was.

Dit weekend begonnen aan de silent blokken te vervangen. Nou nou wat een werk. Als je dat voor de eerste keer doet dan is het een heel gekloot.
Hier ben ik de achteras aan het uitbouwen.



& hier ben ik dan de nieuwe blokken erin aan het persen met een zelfgemaakt gereedschapje.



Inmiddels is hij bijna klaar voor de keuring. Ik moet alleen nog remolie erop doen en het systeem even ontluchten, de knipperlichten vervangen & de grille vanvoor vervangen. Als ik dan eenmaal aan het rijden ben dan ga ik eens kijken op de lak wat op te poetsen, de plekjes roest weg te werken & dan kan mijn volgende hobby van slag gaan, tunen.

UPDATE (27/10/2012)
Vandaag een testritje van 25 km gemaakt, g********* dat rijdt fijn! Ik ben er meteen verliefd op geworden! Heb de remmen ook ontlucht vandaag, achter beide onluchtingsnippels afgebroken, dus heb ik het maar gedaan via de remleiding.

De onderkant heb ik zwart gespoten van voor, anders gaan de mannen van de keuring daar op kloppen & ik ben met commandant 4 over de motorkap gedaan, wat een resultaat!





Net ook even een nieuwe voorkant voor de golf opgehaald, met nog mooie verstralers en koplampen!

Reply With Quote
  #2  
Old 28-10-2012, 15:24
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,504
Default

Ziet er leuk uit! Zou alleen even een andere keienvanger op de kop tikken ergens, die moeten ook niet duur zijn.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
Reply With Quote
  #3  
Old 28-10-2012, 15:30
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default

Quote:
Originally Posted by Wouter42
Ziet er leuk uit! Zou alleen even een andere keienvanger op de kop tikken ergens, die moeten ook niet duur zijn.


Wat bedoel je met keienvanger?
Reply With Quote
  #4  
Old 28-10-2012, 16:12
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,504
Default

Hehe dat is die witte plaat waar je die onderlip tegen aan zet. Je hebt hem nu zwart geverfd zie ik, weet niet of dat een tijdelijke oplossing is?
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
Reply With Quote
  #5  
Old 28-10-2012, 18:43
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default

Quote:
Originally Posted by Wouter42
Hehe dat is die witte plaat waar je die onderlip tegen aan zet. Je hebt hem nu zwart geverfd zie ik, weet niet of dat een tijdelijke oplossing is?


Nou ik had het eigenlijk al een beetje uitgedeukt, en het is de bedoeling dat er nog wit overheen komt. Maar ik denk als ik een nieuwe koop dat dat toch niet past omdat mijn vleugel ook wat scheef is. Dus ik ga het zo laten denk ik.

Morgen ga ik naar de keuring dus wens me succes!
Reply With Quote
  #6  
Old 29-10-2012, 19:24
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default

YES! Hij is goedgekeurd, 4 opmerkingen maar
Heb smiddags nog even rap de nieuwe grill en nieuwe koplampen erin gezet:

Reply With Quote
  #7  
Old 29-10-2012, 20:00
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Gaaf om te zien hoe je als 18 jarige voor een mk2 kiest
Geweldig betrouwbare torretjes die
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #8  
Old 29-10-2012, 20:11
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Gaaf om te zien hoe je als 18 jarige voor een mk2 kiest
Geweldig betrouwbare torretjes die


Geweldige auto'tjes vind ik het, lekker retro toeren
j
Reply With Quote
  #9  
Old 29-10-2012, 20:26
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Zeker, zou wel voor die paar tientjes ff een paar nieuwe wielremcilinders steken, ontluchten bij de slang
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #10  
Old 29-10-2012, 21:16
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Zeker, zou wel voor die paar tientjes ff een paar nieuwe wielremcilinders steken, ontluchten bij de slang


Tja, was even een nood oplossing, anders kon ik niet naar de keuring Ik zat er eigenlijk aan te denken om een achteras met schijfremmen te kopen, dat ik van achter ook schijfjes heb
Reply With Quote
  #11  
Old 29-10-2012, 21:25
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Dat is leuk voor de looks, met die motor erin heb je geen baat bij schijven achter
Als je voor schijven achter gaat, zou ik gelijk voor mk4 remklauwen gaan, beter verkrijgbaar en betere handrem
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #12  
Old 01-11-2012, 20:40
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default

Afgelopen 3 dagen is er veel gebeurt! De golf is verzekerd en heb al een dikke 150km gereden! Vandaag ben ik aan de carrosserie begonnen.

Deukje:


Deukje bijna weg:



Grill gespoten:



Verroeste krassen die ik al eerder heb laten zien



Verroeste krassen die ik al eerder heb laten zien weg




Quote:
Originally Posted by Audi1981
Dat is leuk voor de looks, met die motor erin heb je geen baat bij schijven achter
Als je voor schijven achter gaat, zou ik gelijk voor mk4 remklauwen gaan, beter verkrijgbaar en betere handrem


Was ook eerder bedoelt voor de looks. Die mk4 remklauwen, passen die zonder al te veel te moeten vermaken?
Reply With Quote
  #13  
Old 02-11-2012, 21:52
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default

Even een totaal plaatje:




Wat ik nog moet doen:
- Thermostaat repareren (blijft open staan dus motor wordt niet echt warm)
- Verwarming eens losschroeven (rammelt langs alle kanten als ik hem aanzet)

Wat ik nog wil doen:
- stevig muziek installatie erin
- verbreed staal velgen
- Dakrekje erop
Reply With Quote
  #14  
Old 02-11-2012, 22:00
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by nacmlamerikx
Wat ik nog wil doen:
- stevig muziek installatie erin
- verbreed staal velgen
- Dakrekje erop


Ow jeej daar gaan we al
Alpine / ground zero Goeie combi
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #15  
Old 02-11-2012, 22:26
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Ow jeej daar gaan we al
Alpine / ground zero Goeie combi


Heb hier nog een sub liggen van Lanzar, een OA 12S als ik me niet vergis, een redelijk oud beestje dus. Ga die eerst eens inbouwen, en als ik dan wat meer centen heb komt er een beter in, want dat is niet veel soeps meer.
Reply With Quote
  #16  
Old 02-11-2012, 23:08
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Zet even het grill-latje van je oude grill over.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #17  
Old 02-11-2012, 23:55
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Zet even het grill-latje van je oude grill over.


Die is helemaal verbogen
Reply With Quote
  #18  
Old 02-11-2012, 23:58
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Zonde. Dan even een busje wit halen voor deze.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #19  
Old 03-11-2012, 00:15
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Hm, kweenie... denk juist dat ik de mijne ook zwart maak (Golf II, Polar Silber)! Niet origineel, maar 't "smoelt" beter (vind ik)!
Reply With Quote
  #20  
Old 08-11-2012, 19:02
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Hm, kweenie... denk juist dat ik de mijne ook zwart maak (Golf II, Polar Silber)! Niet origineel, maar 't "smoelt" beter (vind ik)!


Ik vind het ook wel goed zo

Ik heb inmiddels al meer als 500km gereden met de golf. Enigste problemen die ik heb dat ik mijn verwarming niet durf aan te zetten ( zoveel gerammel en gepiep ), heb hem al eens los gehad en gesmeerd maar het wil niet baten. Dus ik ga maar eens op zoek naar een nieuwe, want mijn voorschakelweerstand is ook kapot (alleen stand 3 van de verwarming werkt). Heeft er iemand toevallig nog eentje liggen? Mijn thermostaat moet ook vervangen worden want de motor wordt niet warm, de temperatuurmeter blijft in het witte gedeelte staan. De golf is dus nog niet helemaal af, maar wel al prima rijdbaar! Ik heb gelukkig geen olie-verbruik en mijn koelvloeistof peil blijft mooi staan.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum