Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-10-2012, 19:52
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default Olie druk en Temp sensor op het blok aansluiten

Ik heb meters voor olie druk en temperatuur in mijn dashbord zitten deze werken perfect. Mijn probleem is dat ik een olie lekkage bij de adapter ring welke tussen de oliefilter en het filterhuis komt zie foto




Deze blijft maar lekken, en wil ik dus verwijderen nu zal de bedrading anders moeten aansluiten. Kan ik het signaal van de sensors halen welke al op het blok zitten of moeten daar nog adapters tussen. ?
Reply With Quote
  #2  
Old 28-10-2012, 20:16
golffan golffan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
Default

Voor je oliedruk moet je zo'n "potje" halen en dit schroef je met loctite in de zijkant van de cilinderkop, hier heb je 2 soorten in namelijk 1 polig en 2 polig, je moet die met 2 nemen zodat je het kabeltje wat op het contact zat dat je verwisselt voor het potje in het potje kan steken, de andere pool is voor het metertje. Als je een enkelpolige neemt krijgt je dashboard geen signaal van oliedruk en gaat de zoemer en het lampje af.

Voor olietemperatuur is het het beste om deze te meten in het carter, dit kan je makkelijk door een moer of stukje metaal te lassen op het carter en draad door te tappen, opnieuw loctite aan en het kabeltje aansluiten.

Hoop dat je hieraan wat hebt
Mvg golffan
Reply With Quote
  #3  
Old 28-10-2012, 20:20
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

Quote:
Originally Posted by golffan
Voor je oliedruk moet je zo'n "potje" halen en dit schroef je met loctite in de zijkant van de cilinderkop, hier heb je 2 soorten in namelijk 1 polig en 2 polig, je moet die met 2 nemen zodat je het kabeltje wat op het contact zat dat je verwisselt voor het potje in het potje kan steken, de andere pool is voor het metertje. Als je een enkelpolige neemt krijgt je dashboard geen signaal van oliedruk en gaat de zoemer en het lampje af.

Voor olietemperatuur is het het beste om deze te meten in het carter, dit kan je makkelijk door een moer of stukje metaal te lassen op het carter en draad door te tappen, opnieuw loctite aan en het kabeltje aansluiten.

Hoop dat je hieraan wat hebt
Mvg golffan


Ik neem aan dat je deze bedoelt.



Deze heb ik samen met de andere sensor op de adapter zitten. Dus ik haal de sensor welke in het blok zit eruit. Daar draai ik dit "potje " weer in
Het orginele kabeltje gaat op de ene verbinding en het kabeltje wat van de vdo meter kom op de andere. Dan zou het moeten werken ? Moet er dan geen massa op het "potje" ? Zo stond het volgens in de beschrijving wat ik er bij had, welke ik dus kwijt ben helaas.

Last edited by hummer : 28-10-2012 at 20:29.
Reply With Quote
  #4  
Old 28-10-2012, 20:29
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Dat het gewoon met een rubber pakking niet dicht blijft kan, ik neem aan dat je de passing gecontroleerd hebt en hem vast genoeg draait. Ik weet niet of je de boel al eens met wat siliconenpakking gemonteerd hebt of niet, maar dat kan je evt nog proberen, het moet kunnen, de latere TDI's hebben ook standaard een warmtewisselaar erop geschroefd zitten en dat blijft ook dicht
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #5  
Old 28-10-2012, 20:46
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Dat het gewoon met een rubber pakking niet dicht blijft kan, ik neem aan dat je de passing gecontroleerd hebt en hem vast genoeg draait. Ik weet niet of je de boel al eens met wat siliconenpakking gemonteerd hebt of niet, maar dat kan je evt nog proberen, het moet kunnen, de latere TDI's hebben ook standaard een warmtewisselaar erop geschroefd zitten en dat blijft ook dicht

Dat is wel het mooiste dat het met een adapterring kan. De rubberen pakking is helaas niet los verkrijgbaar. Misschien nog maar een keer los halen of een andere ring proberen.
Reply With Quote
  #6  
Old 28-10-2012, 21:08
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by hummer
Dat is wel het mooiste dat het met een adapterring kan. De rubberen pakking is helaas niet los verkrijgbaar. Misschien nog maar een keer los halen of een andere ring proberen.


ik bedoel de rubber ring insmeren met vloeibare siliconen pakking...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum