Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-01-2012, 22:04
Herco Herco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 7
Default startmotor hapert tijdens starten

Ik ben al tijden aan het puzzelen op het volgende probleem:
Wanneer ik wil starten lijkt het net alsof de accu bijna leeg is. De startmotor wil maar niet echt doordraaien. Echter na een paar seconden "haperend draaien"van de startmotor, start de motor wel. Dit is een paar jaar geleden begonnen wanneer het koud was, maar de laatste tijd doet hij dit ook bij de huidige temperaturen. Nat of droog maakt niet uit.
De accu is echter OK. Wanneer ik het contact uit heb en direct 12 V van de accu op de startmotor zet draait deze probleemloos. Wanneer ik het startrelais kortsluit idem.
Als ik nu bij het contactslot de bedrading van slot naar de onsteking loskoppelt, start de startmotor ook probleemloos. Als ik tijdens het draaien de verbinding naar de onsteking weer aansluit, happert de startmotor soms even,maar verder slaat de motor gewoon aan en blijft dan ook lopen.
Ik heb inmiddels de bougiekabels en kabel rotorkap -bobine vervangen. Bobine vervangen. rotorkap schoongemaakt. De massa-aansluitingen zover ik ze kon vinden schoongemaakt en de meeste kabels nagelopen. Echter tot zover geen succes.
Mijn Golfje start nu ook wel altijd, maar het irriteert me mateloos dat er iets niet klopt en ik niet kan uitvinden wat. Dus heeft iemand nog een idee waar ik het beste kan zoeken?
Alvast bedankt.

Als aanvullende informatie: Als de startmotor eenmaal een keer goed rondgegaan is bv als motor direct na starten afslaat, is het probleem verdwenen en start hij als een zonnetje.

Last edited by Herco : 19-02-2012 at 10:53. Reason: aanvullende informatie
Reply With Quote
  #2  
Old 18-03-2012, 21:05
Herco Herco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 7
Default

Ik heb het probleem zeer waarschijnlijk gevonden. De as, die vanuit de motor wordt aangedreven, van de verdeler had veel spelling. Hierdoor kon de metalen kap die hieraan verbonden zit en de hall-sensor aanstuurt contact maken met de hall-sensor en ontstond er waarschijnlijk een korstsluiting en was er geen spanning genoeg meer om de startmotor rond te krijgen. Als de motor even gedraaid had, werd het asje even gecentreerd en en startte de auto weer probleemloos. Ik heb de as vervangen en het probleem heeft zich de afgelopen week niet meer voorgedaan.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum