Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-06-2017, 07:05
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default 1.8 8v audi 5e upgrade

Ik ben nu al een tijdje bezig met het verzamelen van informatie over de audi 5e upgrade voor een 1.8 8v k jetronic.

Echter is het niet helemaal duidelijk omdat er veel verschillende dingen gezegd worden.

Voor deze upgrade te laten werken heb ik het volledige injectie systeem van een 5e nodig inclusief de warmloopregelaar regelaar.

Op de spinnenkop wordt 1 gat afgedopt en de warmloopregelaar wordt toegevoegd aan het vacuum gebeuren.

Een pakking moet pas gemaakt worden voor het plaatsen van het inlaat spruitstuk en de gaskabel moet bevestigd worden.

Alle leidingen en banjo bouten van de 5e gebruiken ivm grote verschil?

Heeft iemand dit al eens volledig uitgevoerd en waar liep je tegen op?

Ik lees ook veel over 16v kr onderdelen erop monteren etc

Bij mijn handige warmloopregelaar 0 438 140 026 zit er voorop ook een aansluiting voor een vacuum maar dit is volgens mij een niet gebruikte?
Reply With Quote
  #2  
Old 26-06-2017, 17:06
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Gasklephuis van een 5 cilinder [is de doorgang groter]
Moet je het inlaatspruitstuk uit dremelen
Warmdraairegelaar van een KR [16v]
Dan ben je al een eind op weg
Openluchtfilter of sportfilter in de bestaande bak
Reply With Quote
  #3  
Old 26-06-2017, 20:57
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Gasklephuis van een 5 cilinder [is de doorgang groter]
Moet je het inlaatspruitstuk uit dremelen
Warmdraairegelaar van een KR [16v]
Dan ben je al een eind op weg
Openluchtfilter of sportfilter in de bestaande bak


Maar de warmloopregelaar van een kr is niet vacuum gestuurd, ik had begrepen dat dit nodig was.

Ik heb een 1.8 gx dus geen los gasklephuis.

Last edited by powah : 26-06-2017 at 21:05.
Reply With Quote
  #4  
Old 27-06-2017, 08:01
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Warmloopregelaar van kr heeft wel vacuum nippel.

Volgens mij als ik naar een foto kijk(google) van een gx motorblokje kan jou gasklephuis gewoon los. Zit vast met 4 inbusbouten
Reply With Quote
  #5  
Old 27-06-2017, 08:08
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Ja, je hebt gelijk. Heb nog eens goed gekeken.

Ik dacht dus ook dat kr vacuum gestuurd was. Ik had gereageerd op een advertentie van een volledig kr inlaat systeem. Die gaf aan dat de warmloopregelaar wat erbij zat geen vacuum nippel had.
Reply With Quote
  #6  
Old 29-06-2017, 17:27
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

KR is met vacuum(althans bij die van mij wel)
Gasklephuis is afneembaar (net als de EV en RD)
Reply With Quote
  #7  
Old 01-07-2017, 08:58
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Ik blijk dus al een groot gasklephuis erop te hebben.

52mm.

Een 1.8 gx is een laag compressie blok. Graag wil dmv wat kleinere aanpassingen een kleine vermogenswinst creëren.

60mm uitlaat lijn met spaghetti spruitstuk
De audi 5e upgrade wou ik uitvoeren maar die heeft blijkbaar weinig zin. Alleen de warmloopregelaar zou boven de 3000 toeren kunnen geven dus die gaan we wel nog plaatsen.
Graag zou ik ook de compressie een klein beetje willen verhogen.

Echter kom ik een paar dingen tegen wat mij niet helemaal duidelijk zijn.

Heeft het zin om een 8v gti kop te monteren of kan ik beter met mijn eigen kop aan de slag?
Reply With Quote
  #8  
Old 01-07-2017, 15:15
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

zal ik dan even wat commentaar leveren..
blijkbaar heb ik ooit wat GTI spul gehad vroeger..
je bent denk ik momenteel het beste af om ergens een DX of EV uit een GTI te scoren..die kun je dan deels reviseren en opfrissen..en daarna in je auto gooien ,je eigen inlaatspruitstuk kun je gewoon overzetten
het gietijzeren uitlaatspruitstuk in de ijzerbak mieteren en een 4 -2-1 spaghetti (of 4in1)eraanknopen..
60 mm uitlaat is nergens voor nodig..gewoon groep N pakken met 2 dempers van een GOED merk bijv Supersprint ..
dat 60mm verhaal is enkel iets beter bij vermogens boven de 150 pk bij een 8v.(kost een kapitaal).en het past onder de auto ook allemaal niet jofel..
de warmdraairegelaar van een 5 cylinder gaat eigenlijk in jouw geval GEEN voordeel opleveren..
ik reed er ooit wel mee op een DX met ALLE toeters en bellen ...dwz 1,9 onderblok ,bewerkte kop ,grotere kleppen ,283 graden nok ,mengverdeler van een 924 Turbo..etc etc..
maar dat was dus verre van standaard ..en rond 95-99 men wist toen niet beter..het karakter was ook heel anders dan fabrieks...onderin net zo sterk als een gewone GTI
en vanaf 4000 brak de hel los..ipv oorspronkelijk een koppelmotor te zijn
wat ik wil zeggen atmosferische tuning geeft altijd cumulatief het beste resultaat..
een snelle nokkenas in een verder standaard motor geeft nauwelijks tot geen voordeel..net zoals een uitlaatsysteem van 1000 euro niet..
ga je dmv van een warmdraairegelaar gigantisch veel benzine dumpen in een vrijwel standaard blok, zal dat nauwelijks verschil geven behalve het verbruik van 1 op 6..
en allerlei nare gevolgen zoals slechter starten bij warme motor..zeiknatte bougies..verzuipen op zomerdag enzovoorts
ik begrijp het wel ...de 1 roept dit de ander roept dat..op het forum gaan ook altijd deze verhalen rond over gaskleppen en mengverdelers van 5 cylinders etc etc waar men 130 pk mee haalt...
vergeet het maar..
probeer eerst maar eens een goedlopende motor te bouwen met een gezonde kop zonder verkoolde kleppen en goede klepsteelrubbers..een onderblok met GTI compressie ..daar heb je sowieso al een voorsprong mee..naderhand een goed uitlaatsysteem en evt een 272 graden Schrick nokkenas..
dit goed laten afstellen bij een oldskool tuner die weet waar hij over praat ..
dan heb je voorlopig het beste resultaat..
opgeboorde onderblokken ,uitgewogen drijfstangen,knife edge krukassen ,bewerkte koppen grotere kleppen etc etc is allemaal leuk..maar dan ben je tegenwoordig beter en goedkoper met een 180pk 1.8 T conversie...
en is minder storingsgevoelig...dwz dat blijft heel..
Reply With Quote
  #9  
Old 01-07-2017, 22:51
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Heinz, zou je wat minder puntjes en wat meer hoofdletters willen gebruiken? Dit leest zó moeilijk!
Reply With Quote
  #10  
Old 02-07-2017, 09:18
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

komt ie weer aan 'meneer Nederlands Dictee 2017'..
vind het allemaal nog wel meevallen voor iemand die niet verder gekomen is dan Mavo D Niveau
ik zie veel meer mensen die jonger zijn dan mij ,hier troep wegzetten ,waarvan ik denk..
heb jij een universitaire opleiding genoten?
zoals 'waar zit de bombine op me waggie' ofzoiets..of 'hoe maak ik de wiel vast aan het auto'
of iemanddieallesaanelkaarschrijftendatregelslangacht erelkaar..,maar wat ik af en toe krijg aan mails via MP zou helemaal jouw tenen doen krommen..
'wat jij vraag voor die ding mattie,ik zweer jou het prijs is te major weet je?'
met deze dingen moeten wij allemaal mee leven schattebout.
dacht dat het hier over auto's ging,trouwens?

affijn, daar ben jij al meerdere keren op aangesproken Erik..op jouw commentaar op iemand zijn spelling en zinsopbouw.
Reply With Quote
  #11  
Old 02-07-2017, 14:32
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
heb jij een universitaire opleiding genoten

Nee, foutloos Nederlands schrijven heb ik al op de lagere school geleerd. Waarom dat bij jou niet het geval is is mij een raadsel.
In je reactie zie ik dat je alle anderen wel iets verwijt, en dat ik helemaal de grote boosdoener ben. De enige bij wie je de fout niet zoekt ben je zelf. Merkwaardig.
Enfin, de oplossing is simpel: als het me te erg wordt blokkeer ik je wel. Noodgedwongen, omdat je kennelijk niet voor rede vatbaar bent.
Reply With Quote
  #12  
Old 02-07-2017, 22:06
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Wat een onzin toch weer. Alsof we hier op school zitten. Volgensmij is het forum om elkaar te helpen en als je iets niet snapt kan je het ook privé aan iemand vragen en als je je er zo aan stoort dan lees je het toch niet..
De een is goed met de handjes en de ander met andere dingen.


Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Nee, foutloos Nederlands schrijven heb ik al op de lagere school geleerd. Waarom dat bij jou niet het geval is is mij een raadsel.
In je reactie zie ik dat je alle anderen wel iets verwijt, en dat ik helemaal de grote boosdoener ben. De enige bij wie je de fout niet zoekt ben je zelf. Merkwaardig.
Enfin, de oplossing is simpel: als het me te erg wordt blokkeer ik je wel. Noodgedwongen, omdat je kennelijk niet voor rede vatbaar bent.
__________________
MK1 --> 20VT
Reply With Quote
  #13  
Old 03-07-2017, 12:41
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Zit ik heerlijk een technisch verhaal te lezen, iets wat mij boeit...
Komt er gvd weer gezeik over Nederlandsche taal.... Wtf gaat het hier over.
Volgens mij over een upgrade voor een 1.8 8v.....punt...
Dus hou op over dat gezeik dat iemand een puntkommaweetikveelwat vergeten is .,,.. En ga ff verder met het technische verhaal.
Heb je daar geen kaas van gegeten??...., puntkomma ga dan naar een ander forum.

Als dit bericht niet door dd beugel kan....punt komma hoofdletter flikker min dan maar van het forum . Christus wat een gedoe.....punt komma spatie weet ik veel wat
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #14  
Old 03-07-2017, 12:42
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Excuses voor het vervuilen van een topic maar daar was een ander al mee begonnen...
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #15  
Old 03-07-2017, 20:28
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Altijd weer de zelfde die zit te zeike .
Zoek een hobby Pannekoek .
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #16  
Old 04-07-2017, 07:48
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Ik kon/kan het tekst van heinz74 makkelijk volgen en lees zijn tekst juist graag.(veel ervaring) en ervaring in originaliteit)

Zullen een ve topic openen voor de hoofdletters puntjes spatie hahaha
Reply With Quote
  #17  
Old 04-07-2017, 09:24
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Soms snap ik er niks van , 1 van de grootste techneuten die we hier gehad hebben (G van N) hebben ze gebakken van het forum en zo eentje laten ze zijn gang gaan....snap er niks van maar erger mij wel blauw aan zo'n persoon.
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #18  
Old 04-07-2017, 12:29
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Komop zeg, ik heb alleen - en in nette bewoordingen - een simpele vraag gesteld; jullie zijn degenen die het opblazen tot een enorm drama!

Enfin, wat ik hier van geleerd heb is dat ik mensen die slecht leesbare berichten schrijven beter stilletjes kan blokkeren, want dit werkt niet. Helaas gaat dat ten koste van de communcatie, waar een forum toch eigenlijk voor bedoeld is: het zij zo. Bedankt.
Reply With Quote
  #19  
Old 04-07-2017, 18:16
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Hahahaha.
Nou Erik..als je iedereen moet gaan blokkeren die geen perfecte spelling en grammatica gebruikt hier,dan ben je zo klaar met lezen
Lijkt ook wel ofdat je kwaad bent op heel de wereld..
Je zult best correct zijn in je taalgebruik en articulatie..maar wel jammer van je sociale vaardigheden..
Want die heb je niet...

Oh en nog iets, wees maar blij dat ik hier alleen schrijf..en niet te verstaan ben...want als ik in het plat Brabants of Antwerps dialect begin,dan snap jij er al helemaal geen fuk van....

Ik wilde eigenlijk al helemaal niet meer reageren hierop..but couldn't help myself...
Reply With Quote
  #20  
Old 04-07-2017, 22:23
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Dank je voor het gebruik van hoofdletters aan het begin van elke zin; kennelijk heb je er dus toch iets van geleerd. Verder geen commentaar; ik snap niet waarom je alles zo vreselijk overdrijft... lijkt wel of ik ruzie aan het maken ben met een oud wijf! Lees mijn vraag (!) nou nog eens, en zie wat er echt staat.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum