Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Lupo, Fox en Up!
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-01-2017, 07:12
marcmk1's Avatar
marcmk1 marcmk1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 919
Send a message via MSN to marcmk1
Default Aankoop Up advies

Goedemorgen allemaal,

Ik zit een beetje te twijfelen, ik wil graag goedkoper rijden en denk daarom om een vw up aan te schaffen.
ik rijd nu een megane 1.5 dci uit 2010 voor woon werk verkeer. Hier zit alles op en aan! Inclusief een hoge wegenbelasting, zuinig is hij wel met gemiddeld 1 op19.

Nu rijd ik dus alleen drachten Heerenveen op en neer(60 km) en heb het gevoel dat een Up een goedkopere daily kan wezen.

Wat zijn jullie ervaringen met een up?

Hoe zuinig is zo'n ding? En hoe gedraagt een up zich als daily die veel op de snelweg gebruikt gaat worden?

Alternatief kan een polo 1.2 60 pk zijn, Beide moeten het 5 deurs zijn.

Thanks alvast
Reply With Quote
  #2  
Old 10-01-2017, 12:55
Clean_golf_3's Avatar
Clean_golf_3 Clean_golf_3 is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 689
Default

Wij hebben zo een polo 6r 1.2 3cil en de verwachtingen waren erg laag maar dat ding kan best goed mee op autostrade tegen 140 en relatief lage toeren
__________________
my daily :
Mk7 golf tsi R line (daily)
Mk3 golf gti 16v ABF (weekend)
Reply With Quote
  #3  
Old 10-01-2017, 13:05
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Denk dat je met de up beter af bent. Weegt minder en is dus ook iets beter voorruit te branden dan een polo met 3 cilinder.

Over het algemeen is een up vgm een goede auto, enige dingen die ik er wel eens over gehoord heb zijn het hitteschild en regelapparaat van de koelvinnen.

Vind ze kwa rijden ook absoluut niet onder doen voor een polo o.i.d. zijn ongeveer net zo zuinig als een c1 etc. ( 1 op 21)
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #4  
Old 12-01-2017, 23:01
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,137
Default

1:21, dan moet je wel een fluwelen voet hebben. 1:18 lijkt me realistischer. Ik heb drie jaar een C1 gereden, daar reed ik zo rond de 1:18 mee.
Ik rij een Punto Evo mjet, 1:21 (diesel) en een lagere hsb dan je Megane. Toch wel iets meer auto dan een up!.
Reply With Quote
  #5  
Old 13-01-2017, 19:42
marcmk1's Avatar
marcmk1 marcmk1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 919
Send a message via MSN to marcmk1
Default

Quote:
Originally Posted by Berrychello
1:21, dan moet je wel een fluwelen voet hebben. 1:18 lijkt me realistischer. Ik heb drie jaar een C1 gereden, daar reed ik zo rond de 1:18 mee.
Ik rij een Punto Evo mjet, 1:21 (diesel) en een lagere hsb dan je Megane. Toch wel iets meer auto dan een up!.



Ik hou wel van doorrijden, maar in de spits sta je toch ook vaak in de file of kan je niet doorrijden, 1.21 lijkt mij ook bijzonder. Ik rijd voor mijn werk 13000 km per jaar 250 km per week,dan nog privé km..zal de 20k niet halen, denk dat diesel dan niet uit kan.

Het klopt hoor er zijn andere opties dan een Up, maar een up schijnt erg goedkoop te zijn, hoor daarom graag mensen die er rijervaring mee hebben.
Reply With Quote
  #6  
Old 13-01-2017, 21:56
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,137
Default

In aanschaf vind ik een up! niet goedkoop, ze zijn namelijk erg waardevast (voornamelijk omdat ze nieuw een stuk duurder geworden zijn door de BPM). Daarnaast heb ik gehoord dat de bak boven de 120dkm nog wel eens de geest wil geven.

Als je een A-segmenter zoekt is een up!, Mii of Citigo wel één van de fijnere auto's.
Reply With Quote
  #7  
Old 20-05-2017, 10:29
Koppelmeister's Avatar
Koppelmeister Koppelmeister is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 199
Default

Ik rij al sinds 2014 nieuw via de zaak een Move Up 5 deurs met executive pakket 60 pk! en dat valt echt niet tegen inmiddels heb ik nu een Up TSI en dat rijd natuurlijk pittiger maar ik zou niet anders meer willen!
Trouwens de Move Up is te koop voor de liefhebber
__________________
The Home Of Discomusic!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum