Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Lupo, Fox en Up!
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-07-2017, 09:34
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default Versnellingsbak probleem 1.4 16v

Beste,

Sinds het weekend ben ik in bezit van een Lupo 1.4 16v uit 2002. Er is begint dit jaar een gereviseerde versnellingsbak in gekomen voor First Transmissie. Hier zit nog ongeveer 6 maanden garantie op.

Echter heeft de versnellingsbak een schurend geluid in alle versnellingen, dit is hoorbaar bij het rijden, en nog beter hoorbaar als ik op de motor doe afremmen. Op het moment dat ik de koppeling intrap is het geluid direct weg.

Nu ben ik al begonnen met zoeken op internet wat het kan zijn, nu kom ik op 2 dingen uit, of de 5de versnelling, of het druklager. Ik heb een bon er bij dat er een complete nieuwe koppeling is ingekomen. Met drukgroep en druklager. Dus deze kan ik eigenlijk wegstrepen. Zou dit dan als nog van de 5de versnelling kunnen komen?

Ik ga komende week contact opnemen met het bedrijf en kijken wat hun hierop zeggen. Het probleem is alleen dat het bedrijf >200 Km rijden is dus even langs gaan kan ik helaas niet.

Tevens ga ik dadelijk ook even kijken of er nog genoeg olie in de bak zit, bij de inbouw zouden ze 2.7 Liter nieuwe olie hebben gevuld.

Iemand enig idee wat het nog zou kunnen zijn? auto heeft nu een km stand van bijna 160.000.

Edit; Olie zit genoeg in de bak, het gaat om een AUA motor met een FFR versnellingsbak.

Last edited by Gino89 : 23-07-2017 at 10:37.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-07-2017, 16:26
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Pris as lager versleten.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-07-2017, 18:04
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Inmiddels contact gehad, als het goed is krijg ik eind augustus een nieuwe versnellingsbak. Want met deze bak is echt iets mis.

Is het eigenlijk moeilijk om de kabelschakeling af te stellen? Iemand handige tips hiervoor ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum