Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-04-2020, 09:36
patrick topchop patrick topchop is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 6
Default 2.0 AWG motor met corrado bak in T3 rare storingen, help

Goedendag,

Ik heb een 2.0 AWG motor uit golf 4 cabrio samen met een corrado g60 versnellingsbak in een t3 bus gebouwd wat op zich prima gelukt is.

Maar nu heb ik na de motorswap allerlei rare storingen en problemen.

Bobine wordt gloeiend heet, ik heb meerdere aardekabels naar blok en carrosserie gemaakt ,nieuwe bobine geprobeerd, ik meet op de 3 draden naar de bobine bruin is aarde ,roodzwart uit ECU 9 v en zwart meet ik iets meer als 12 volt (is hetzelfde als wat je bij de accu meet).

Motor loopt niet soepel en OBD geeft aan 607 regelmodule (ECU) onaannemelijke uitvoering.

0121 gaskleppositiesensor onaannemelijk signaal ik heb een andere gasklep geprobeerd maar dat veranderd niets maar misschien toevallig ook deze kapot.

tevens geeft obd soms 341 sensor a nokkeaspositie onaannemelijk signaal
en 0117 temperatuur sensor aan maar deze kan ik resetten
en ik heb de temperatuur sensor vervangen

Ik heb voor de motorswap een volledige golf 4 cabrio gekocht en een tijdje mee gereden zonder problemen en daarna alles overgebouwd in mijn bus.

Er heeft een monteur naar gekeken maar die weet het eigenlijk ook niet.

Dus zoek ik hobbyist die mij kan en wil helpen want de meest monteurs snappen onze hobby niet.

Ik hoor graag als je weet waardoor mijn problemen komen of als je wilt helpen en dat hoeft niet gratis.

Alvast bedankt mvg Patrick
06 55845352
Krimpen aan den Ijssel
Reply With Quote
  #2  
Old 25-04-2020, 15:47
duudt duudt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 131
Default

Ik heb begin dit jaar een Seat Ibiza gekocht waar ook diverse vreemde storingen in zaten, oa gasklep positie, nokkenas signaal.
Hier bleek een draadboom in de motorruimte het probleem te zijn, deze was een stukje isolatie open geschuurd en lag een draad open aan massa.

Wellicht een idee om de draadboom even na te lopen, wie weet is deze tijdens de swap toch iets beschadigd geraakt.
Reply With Quote
  #3  
Old 25-04-2020, 17:08
patrick topchop patrick topchop is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 6
Default

ik heb al vaak alles nagekeken maar heb dezelfde meldingen dus ga ik de kabelboom nog maar eens nalopen.

bedankt voor je tip
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum