Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #201  
Old 25-07-2010, 15:19
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default

Bedankt voor de foto. Nu zie ik het inderdaad. Op zich heb ik ook wel veel foto's gemaakt maar blijkbaar niet genoeg

De velgen blijven gewoon de originele en hij wordt ook niet verlaagd of iets dergelijks. Ik vind het juist lachen als hij zo simpel blijft als dat ie was. ik wil ze wel laten zandstralen en (zelf?) verfen.

Je hebt wel gelijk over het blok maar ik heb eigenlijk echt geen tijd meer dus ik moet door. Daarnaast kan ik het blok wel netjes maken maar alle slangen en andere onderdelen blijven er alsnog lelijk/smerig uitzien dus dan vind ik het voorlopig wel prima zo. Hopelijk kan ik er later nog een keer wat moois van maken.
Reply With Quote
  #202  
Old 25-07-2010, 16:11
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,810
Default

Goed bezig leuk om te zien zo'n project
Reply With Quote
  #203  
Old 26-07-2010, 21:23
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

ik zou zeggen dan maar weekje langer maar me blokje gaf ik nog wel ietse pietsie aandacht


maar het is jou keuze

hij is zo donders mooi zet depunten dan ook op de i i i i
Reply With Quote
  #204  
Old 27-07-2010, 09:46
DeNB3rt's Avatar
DeNB3rt DeNB3rt is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,901
Default

leuke 77er diesel heb je daar, join the club!
Reply With Quote
  #205  
Old 27-07-2010, 12:19
caddy ron caddy ron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 383
Default

Quote:
Originally Posted by gizmo98
ik zou zeggen dan maar weekje langer maar me blokje gaf ik nog wel ietse pietsie aandacht


maar het is jou keuze

hij is zo donders mooi zet depunten dan ook op de i i i i


Helemaal mee eens
groetjes ron
Reply With Quote
  #206  
Old 28-07-2010, 22:28
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default

Hierbij weer wat foto's voor de liefhebbers. Ik weet dat het blok eigenlijk ook gedaan moet worden maar dat is nu helaas niet mogelijk. Ik moet eigenlijk allang met andere dingen bezig zijn en de auto staat hier nu eigenlijk in de weg en moet dus zsm rijden.







Maar dat maakt allemaal niet uit. Op de huidige manier wordt ie ook helemaal top! Nu zitten in iedergeval de aandrijfassen en de uitlaat weer op zijn plek. Morgen wil ik het schakelmechanisme gaan doen en dan kan ie bijna weer op zijn pootjes.







Ik zeg bijna want er is een klein probleempje opgetreden. Hij lekt diesel uit 1 van de leidingen. Ik moet dus een stuk leiding gaan vervangen. Niet dat dat nou zoveel werk is maar toch....




Ik heb ook de deurrubbers eindelijk af kunnen maken. Dit kon eerder nog niet omdat ik toch zag dat de rubbers die ik wilde terugzetten niet meer voldeden. Nu zitten ze er superstrak in. Ook heb ik nieuwe sierstripjes binnen dus die kunnen er ook binnenkort op.




Als laatste is er ook nog een ander klein probleempje. Namelijk dat de bevestiging van de ruitenwissermotor door de lasser op een andere plek is gezet. Ik moet nog even kijken hoe ik dit ga oplossen:




Het begint in ieder geval weer allemaal een beetje vorm te krijgen. Ik hoop dat ik deze zomer er nog mee kan rijden!
Reply With Quote
  #207  
Old 28-07-2010, 22:36
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Blijf het jammer vinden dat je hem nu " ff snel '' gaat afmaken
en niet de tijd neemt om hem ook onder de kap/bodum net zo super te maken als de rest ...
Want dat is prachtig ..

Toch erg goed bezig super om te zien
Reply With Quote
  #208  
Old 28-07-2010, 23:02
Golf1Fan's Avatar
Golf1Fan Golf1Fan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 335
Default

Het ziet er allemaal goed uit

Ik hoop dat ik je wagen een keer 'live" kan bewonderen op een meeting.

De deelrestauratie van mijn 77er diesel is wegens omstandigheden uitgesteld, het zal op z'n vroegst einde van dit jaar of anders volgend voorjaar gaan plaatsvinden.

Veel succes met het verder opbouwen van je mk1, ik blijf het uiteraard op de voet volgen.
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart
Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen
Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily'
Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily'
Reply With Quote
  #209  
Old 29-07-2010, 07:51
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default

De bodem wordt nog wel gedaan, maar die doe ik dan weer niet zelf. Ik heb iemand gevonden in de buurt van driebergen-zeist die dit erg goed kan. Dat betekent dus dat ie er butinol en ML op komt. Uit overleg bleek dat het het handigst is als de auto "af" is als in APK gekeurd. Dan kan ik m daar gewoon heenrijden en gaat die kek ook niet op verkeerde plaatsen zitten. Die kerel moet hem ongeveer een weekje hebben.

Wat is volgens jullie eigenlijk het handigst voor de velgen? Als je ze laat stralen kan je ze dan zelf spuiten met Motip velgenverf of moet je ze laten poedercoaten? en moeten de banden eraf als je gaat stralen? Lijkt me wel of niet?
Reply With Quote
  #210  
Old 29-07-2010, 07:58
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

banden er af en laten stralen en coaten , ben je klaar
hoef je nooit weer
Reply With Quote
  #211  
Old 29-07-2010, 15:29
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default

Ik heb inderdaad een bedrijfje gevonden hier in de buurt. Ik denk dat ik alleen eerst het remsysteem weer werkend moet hebben want de voorste wielen komen met geen mogelijkheid los. Dus misschien dat de rem erop zetten een beetje helpt.

Verder ben ik bezig met het plaatsen van het diesel filter. Hier is inmiddels best veel diesel al uitgelopen. Ik heb hier en daar gezocht naar hoe dit moet maar kan niet echt een antwoord vinden.



Ik begrijp dat het Bosch systeem zichzelf ontlucht en dat ik dan het filter niet hoef te vullen? Als ik het filter wel moet vullen, kan ik dat dan met de hand doen of heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig? Zoals het er nu uitziet wil ik het gewoon in elkaar hangen maar als dit er dan voor kan zorgen dat ie niet start dan moet ik wel wat veranderen.....

Als ik de aftapper aan de onderkant losdraai loopt er diesel uit. Ik begrijp dat dit is voor het aftappen van water? Is het erg dat hier nu diesel uit loopt?

Thanks!
Arnout
Reply With Quote
  #212  
Old 29-07-2010, 20:01
sponzenbroekske's Avatar
sponzenbroekske sponzenbroekske is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 203
Default

ingang aansluiten, dan volpompen (staat normaal een handpompje vlak voor de ingang tussen de leiding, dan de uitgang aansluiten. Dat zou het moeten zijn
Reply With Quote
  #213  
Old 29-07-2010, 21:42
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default

Waar zou deze pomp dan moeten zitten precies? Voor het filter of erna? Voor het filter zit er iig niets. Zit hij op de pomp zelf? Dan zou het misschien hetgeen je bij de rode pijl ziet kunnen zijn. Maar ik kan nergens iets vinden over een handpomp....




Overigens kan er na vandaag weer geschakeld worden. Eerst de revisieset gemonteerd aan tafel:




En daarna in de auto gezet. Op zich ging dit erg makkelijk. Het enige was dat de nieuwe stangetjes niet leken te passen. Toen we de oude (witte) er weer opzetten ging alles in 1 keer goed. Na wat zoeken bleek dat de (zwarte) nieuwe stangen voor een 5 bak zijn. Als het goed is krijg ik morgen nieuwe stangen voor de 4 bak binnen. Dan kan ik verder met het aansluiten van het remsysteem... Hieronder nog 1 van de verschillen tussen de zwarte en witte stangen:


Reply With Quote
  #214  
Old 29-07-2010, 21:48
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

ik zeg filter onder houder weg draaien en volgooien weer monteren 1 ste verstuiver aansluiting los draaien en starten niet zo lang er diesel uit stroomt !!!!
dichtdraaien en dan moet die lopen ? tenminste dat is mijn ervaring

Last edited by gizmo98 : 30-07-2010 at 11:59.
Reply With Quote
  #215  
Old 29-07-2010, 22:22
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Zit geen handpomp op. Simpelste manier: retourslang los halen van de pomp, stukje slang op de retouraansluiting van de pomp steken en aan zuigen totdat filter/pomp/je mond vol staan met diesel. Low tech, works every time.

Diesel smaakt trouwens stukken beter dan benzine.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #216  
Old 30-07-2010, 07:59
NASH's Avatar
NASH NASH is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 66
Send a message via MSN to NASH
Default Darn!!

Jah vriend!!

Koop voor 500 ballen een auto die je door de zomer helpt.
Tenzij j'er en beest van een benzine motor er later in wil zetten..Er uithalen die bende!!
Je hebt een vrij krachtige diesel motor 1.5 met NOG MAAR 106000 km op de teller...Dat zou garant kunnen staan voor nog VELE jaren pret en plezier.

Slangetjes vervangen voor minder dan €100. KLeppendeksel mooi in de kleur van je waggie, even de boel oplappen en Hij is 100%. Niemand hier die het tegen spreekt ook.

FEEL THE PRESSURE !!!

Toch blijf hij zo wel herkenbaar bij meetings, ik kijk gewoon bij alle groene autos even onder de kap, kan je me een biertje kopen om mn verdriet mee te verdrinken
__________________
If assholes could fly, my work is an airport
Reply With Quote
  #217  
Old 30-07-2010, 12:03
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default

Het wordt op deze manier meer een "rat look" maar dan alleen onder de kap ;P

Jullie hebben ook wel een beetje gelijk maar ik heb niet echt een keus. Het is niet zo dat ik m echt nodig heb maar hij staat wel in de weg.... Binnenkort meer!

Arnout
Reply With Quote
  #218  
Old 30-07-2010, 13:36
KoeAuto KoeAuto is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 91
Default

Ik zeg lekker je eigen weg gaan en overal de tijd voor nemen!

Nog even snel komt de kwaliteit ook niet ten goede.. Koop je er een 2e motor bij om helemaal op te knappen, heeft het ook geen haast

Verder nog 1 ding: Super goed bezig!!
Reply With Quote
  #219  
Old 30-07-2010, 13:55
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Ik zeg; dat duurt niet meer lang hier! Wat die motor betreft is nu wel duidelijk dat het om wat voor reden even niet kan, dus daar kun je lang over door blijven zeuren maar het is niet anders. En de auto rijdt er niet minder om.

Ik kijk al uit naar de keer dat ik deze in het echt kan bewonderen.
__________________
Golf 1 1977 in the making
Reply With Quote
  #220  
Old 31-07-2010, 15:17
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default

Gisteren en vadaag de HRC ingebouwd maar die kan er weer uit. Hij lijkt namelijk te lekken. zie: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=73178

Maandag of dinsdag kan ik dus pas weer echt verder als ik een nieuwe heb, maar misschien dat ik nu maar alvast de grill e.d. erin zet. Lijkt me wel gaaf en dat kan ik wel gebruiken na deze tegenslag.....
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum