Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Audi
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-04-2017, 18:10
Mad_Uwe's Avatar
Mad_Uwe Mad_Uwe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 266
Default A8 D2 brandstofpomp problemen, alternatieven??

Tijdje niets gepost maar zo nu en dan nog wel topics gelezen hier.

Na vier maanden stilstand wordt het tijd om of te repareren of de A8 naar de sloop te brengen. Hopelijk is er hier wat technische kennis voor wat opties en alternatieven. Eigenlijk ontbreekt me de tijd en ook mijn monteur heeft zich na zich verdiept te hebben in de materie gewoon te weinig tijd. Ik zit dus een beetje vast aangezien de reparatie kosten met nieuwe delen de waarde van de auto aardig benadert...

Het gaat om deze A8: https://photos.google.com/photo/AF1...W0CFLYgcCSlbW3z

De pomp constructie van de A8 D2 is belachelijk complex met een plastic unit die er voor zorgt dat de pomp uit beide delen van de tank benzine kan aanzuigen. Hoe het precies werkt weet ik nog niet helemaal, er zit bv. een vlotter in dus ik vermoed dat die regelt dat eerst het ene deel leeg gepompt wordt en dan het andere deel. Wat het niet gemakkelijk maakt qua concept is dat de pomp hoog in de tank zit en dat de twee "zakken" verschillen qua inhoud. Er zijn zoveel auto's met een cardan dus waarom dit zo moeilijk moet...

Het begin: Er zijn veel A8-en van dit type die stranden wanneer de tank half tot driekwart leeg is. Dit komt omdat er een vacuum lek is ontstaan in het aanzuig traject naar het linker deel van de tank. Op te lossen door nieuwe afdichtringen, pomp huis reparatie of een een nieuw pomp huis met pomp a 1000,- Echter, mijn A8 houdt er ook gerust mee op als de tank helemaal vol is. Een nieuwe losse pomp heb ik al evenals een gebruikt pomp huis in dubieuze staat. Het bestaande pomphuis heb ik nog niet los, dit zit met een plastic ring vast op 70nm en dan weet je het wel...niet los te krijgen. Ik ben bang dat als de boel los is het een kansloze missie is gezien alle rubbertjes, veertjes, pieletjes en palletjes....

Info: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/462764-Audi-A8-D2-fuel-pump-repair-mystery-solved!!







Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Dus iemand die bekend is met het probleem en een oplossing heeft/weet die betaalbaar is. Of iemand die een alternatief heeft, en ervaring heeft met b.v. het gebruik van een Walbro pomp o.i.d.
__________________
Prius3
Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized
Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269
Boxster S 987 48dkm
Ducati 916, 748SP, 999S
Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91
Reply With Quote
  #2  
Old 28-04-2017, 07:00
225bam 225bam is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2017
Posts: 14
Default

man o man wat een ding!
misschien een stomme vraag maar heb je eerst gekeken of de pomp ook continue blijft draaien.. misschien is het pompje zelf kapot??
of zuigt hij gewoon niet aan?
Reply With Quote
  #3  
Old 28-04-2017, 17:35
Mad_Uwe's Avatar
Mad_Uwe Mad_Uwe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 266
Default

Inmiddels rijdt de A8 weer voortreffelijk! Idd bleek de pomp gewoon niet fris meer. Draaide nog wel maar gewoon te weinig opbrengst vermoedelijk. Na het monteren van de nieuwe hoefde ik alleen maar naar het contactslot te wijzen zowat en de motor sloeg al aan!
__________________
Prius3
Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized
Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269
Boxster S 987 48dkm
Ducati 916, 748SP, 999S
Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91
Reply With Quote
  #4  
Old 03-05-2017, 18:27
vissered vissered is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 44
Default

yup bekend probleem
had die van mij ook (2.8 v6 quattro 2000)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum