Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-11-2007, 16:00
ArjenE's Avatar
ArjenE ArjenE is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,393
Send a message via MSN to ArjenE
Default Boetes met 20 procent omhoog!

Boetes met 20 procent omhoog
Uitgegeven: 15 november 2007 15:16
Laatst gewijzigd: 15 november 2007 15:32

DEN HAAG - De boetes gaan met 20 procent omhoog. Dat heeft minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) aangekondigd. De verhoging gaat in april in en geldt vooral voor verkeersboetes, zei zijn woordvoerder donderdag.

De nieuwe tarieven zijn het gevolg van de afspraken die de coalitiepartijen CDA, PvdA en ChristenUnie eerder dit jaar maakten en een correctie van de inflatie.
Met de verhoging van de boetes wil het kabinet vanaf volgend jaar 90 miljoen euro extra ophalen.

http://www.nu.nl/news/1317204/11/rs...ent_omhoog.html
__________________
Quote:
Originally Posted by Nas
16 inch vond ik nou eigenlijk net iets te groot... Al staat het bij ArjenE heel netjes
Reply With Quote
  #2  
Old 15-11-2007, 16:22
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Hoppa, weer een nieuwe melkkoe om de snode linkse plannen te financieren! Gaat weer lekker.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #3  
Old 15-11-2007, 16:23
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

melk-
Reply With Quote
  #4  
Old 15-11-2007, 16:24
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Erge is dat ze het motiveren met geld en niet met verkeersveiligheid wat verbeterd moet worden
Dus als ik kabinetsplannen wil dwarsbomen, dan hoef ik me alleen maar aan de verkeersregels te houden...toch te absurd voor woorden.

Begrijp niet dat dat mag.

Last edited by Pedaalemmer : 15-11-2007 at 16:27.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-11-2007, 16:37
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Meer wegenbelasting + meer accijns op brandstof + hogere boetes = HEEL VEEL GELD.

Waar gaat het vervolgens naartoe?
-Niet naar verbetering van de infrastructuur
-Niet naar het milieu
-Niet naar verbetering van de verkeersveiligheid

Erg jammer.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #6  
Old 15-11-2007, 16:38
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Quote:
Originally Posted by Dexter
Meer wegenbelasting + meer accijns op brandstof + hogere boetes = HEEL VEEL GELD.

Waar gaat het vervolgens naartoe?
-Niet naar verbetering van de infrastructuur
-Niet naar het milieu
-Niet naar verbetering van de verkeersveiligheid

Erg jammer.


Misschien gaat het naar de betutteling door de overheid
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #7  
Old 15-11-2007, 17:15
Patrick86 Patrick86 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 401
Default

Quote:
Originally Posted by Dexter
Meer wegenbelasting + meer accijns op brandstof + hogere boetes = HEEL VEEL GELD.

Waar gaat het vervolgens naartoe?
-Niet naar verbetering van de infrastructuur
-Niet naar het milieu
-Niet naar verbetering van de verkeersveiligheid

Erg jammer.


Met deze uitspraak kan ik me volledig vinden..
Damn!
Reply With Quote
  #8  
Old 15-11-2007, 17:24
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,428
Default

het zal ^%*%^*niet zo wezen !!!!!!

laat die ^&*( in den haag is een ander melk koetje zoeken !!


gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )

Last edited by hajee : 16-11-2007 at 09:07.
Reply With Quote
  #9  
Old 15-11-2007, 17:25
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Begin toch steeds meer te denken aan emigreren ...

Zweden oid lijkt me wel wat

Wie gaat er mee ?
Reply With Quote
  #10  
Old 15-11-2007, 17:26
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Inderdaad Dexter waar gaat het dan wel heen. Ik hoop niet alleen naar de soldaten in Afghanistan. Als dat zo zou zijn dan mogen ze die wel gelijk terughalen.
Reply With Quote
  #11  
Old 15-11-2007, 17:26
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

dus die bekeuring die ik vandaag heb gekregen had, was volgend jaar veel duurder geweest? dat scheelt weer
Reply With Quote
  #12  
Old 15-11-2007, 17:39
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Hogere inkomsten hebben ze toch wel nodig. Jij wil toch ook niet de rest van je leven exact hetzelfde salaris ontvangen, maar "eist" elk jaar loonsverhoging omdat de economie daarom vraagt?

eerlijk gezegd ben ik blij dat ze de boetes verhogen in plaats van de belasting omhoog te gooien. Op deze manier heb je er (bijna) geen last van, tenzij je dat zelf veroorzaakt hebt.
Reply With Quote
  #13  
Old 16-11-2007, 00:04
Thomas78's Avatar
Thomas78 Thomas78 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 353
Send a message via MSN to Thomas78
Default

Ik dacht dat het uitdelen van boetes juist was om mensen zich aan de regels te laten houden. Nu geven ze zelf ook maar toe dat 't alleen maar om geld gaat...


Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Begin toch steeds meer te denken aan emigreren ...

Zweden oid lijkt me wel wat

Wie gaat er mee ?


Staat bij mij op de lange termijn planning, maar als 't zo door gaat komt 't steeds dichter bij.

Maar de boetes daar zijn nog een stukje hoger als in NL hoor. Dus daarvoor hoef je er niet heen te gaan.
__________________
-
'03 Seat Ibiza 1.9 TDI
'83 Polo Classic
'85 Polo Coupe

Member of;

# VW Polo Club Holland
# Polo 86c Register
# TDI Site
Reply With Quote
  #14  
Old 16-11-2007, 00:23
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Weet je wat nou zo stom is? Ik was altijd in de veronderstelling dat de overheid / regering een soort van volksvertegenwoordigings-functie had.

Ik kan me van de afgelopen stuk of 5 kabinetten (dat zal ongeveer twee jaar hebben geduurd) niet 1 beslissing voor de geest halen die in wat voor manier dan ook voordelig is geweest voor het kleine deel van de bevolking dat ik "mezelf" noem.

De regering heeft de afgelopen tijd meer een functie van regeringsvertegenwoordiging op zich genomen en de oude taak een beetje gelaten voor wat het is.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #15  
Old 16-11-2007, 00:30
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
eerlijk gezegd ben ik blij dat ze de boetes verhogen in plaats van de belasting omhoog te gooien. Op deze manier heb je er (bijna) geen last van, tenzij je dat zelf veroorzaakt hebt.


Heb je ook al eens opgezocht waar de meeste bekeuringen voor worden uitgeschreven? Fietsen zonder licht, fietsen op stukken waar dit niet mag, 5km te hard rijden... al dit soort onnozele dingen.

Als ze met dit geld nou de echte misdaad en storende dingen in het verkeer tegen zouden gaan, zodat de mensen zich wat veiliger zouden voelen en zich minder zouden ergeren zou ik het nog enigszins begrijpen.

Kleine misdrijven worden een beetje aan de kant geschoven, terwijl dit duidelijk de bron is van de grotere misdrijven. De mensen storen zich er aan dat de snelheidslimieten alsmaar lager worden, en de bekeuringen voor te hard rijden worden alsmaar hoger. De ene na de andere flitspaal wordt langs de weg gezet zodat ze tenminste aan het eind van de maand weer een lekker bonnenquotum hebben zonder er ook maar een donder voor te hoeven doen.

Dat ze eerst eens aan het volk vragen wat zij wil, en d*n pas beslissingen nemen. Al zal dit ook niet veel nut hebben, als je kijkt naar de stemming over ja of nee een Europese grondwet.

En de belasting gaat toch wel omhoog. Als ze het niet uit de belasting op de auto halen laten ze gewoon de brandstofprijzen weer een paar dubbeltjes omhoog gaan.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #16  
Old 16-11-2007, 08:11
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

@Breadfan: GOOD posting! Ben het helemaal met je eens...

Aan de andere kant, ze doen het toch en je doet er toch niks aan, en op deze manier kan ik me iig wel van hogere kosten onttrekken door me lekker aan de snelheid te houden... (te hard rijden is ook altijd zo discutabel, wel eens een 50km rit met 130km/h gereden en een andere keer met 100km/h max? Zal je nauwelijks iets schelen!)

Maargoed, het zou idd om verkeersveiligheid moeten gaan en dat lijkt nu dus nergens op...
Reply With Quote
  #17  
Old 16-11-2007, 08:50
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by Dexter
Meer wegenbelasting + meer accijns op brandstof + hogere boetes = HEEL VEEL GELD.

Waar gaat het vervolgens naartoe?
-Niet naar verbetering van de infrastructuur
-Niet naar het milieu
-Niet naar verbetering van de verkeersveiligheid

Erg jammer.


Naar de finnen, en andere vervelende mensen die we moeten betuttelen omdat ze slachtoffers zijn van de maatschappij, en natuurlijk naar "arme landen" die zo nodig ontwikkelingshulp moeten ontvangen, terwijl ze t grootste deel van hun budget aan het leger uitgeven..

Heerlijk land Nederland maar ik stem volgend jaar toch op Wilders, niet omdat ik t met hem eens ben, maar om toch een teken af te geven dat links nu toch echt te ver gaat...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #18  
Old 16-11-2007, 09:09
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

Quote:
Originally Posted by René
dus die bekeuring die ik vandaag heb gekregen had, was volgend jaar veel duurder geweest? dat scheelt weer

jep!dus iedereen die nog een bekeuring wil, wacht niet tot volgend jaar met scheuren!!!meteen nu hard rijden, nu het nog goedkoop is!
Reply With Quote
  #19  
Old 16-11-2007, 09:27
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Heb je ook al eens opgezocht waar de meeste bekeuringen voor worden uitgeschreven? Fietsen zonder licht, fietsen op stukken waar dit niet mag, 5km te hard rijden... al dit soort onnozele dingen.

Als ze met dit geld nou de echte misdaad en storende dingen in het verkeer tegen zouden gaan, zodat de mensen zich wat veiliger zouden voelen en zich minder zouden ergeren zou ik het nog enigszins begrijpen.

Kleine misdrijven worden een beetje aan de kant geschoven, terwijl dit duidelijk de bron is van de grotere misdrijven. De mensen storen zich er aan dat de snelheidslimieten alsmaar lager worden, en de bekeuringen voor te hard rijden worden alsmaar hoger. De ene na de andere flitspaal wordt langs de weg gezet zodat ze tenminste aan het eind van de maand weer een lekker bonnenquotum hebben zonder er ook maar een donder voor te hoeven doen.

Dat ze eerst eens aan het volk vragen wat zij wil, en d*n pas beslissingen nemen. Al zal dit ook niet veel nut hebben, als je kijkt naar de stemming over ja of nee een Europese grondwet.

En de belasting gaat toch wel omhoog. Als ze het niet uit de belasting op de auto halen laten ze gewoon de brandstofprijzen weer een paar dubbeltjes omhoog gaan.


de meeste boetes, maar je zegt zelf, dat zijn kleine boetes. Die grootste hoeveelheid boetes zorgt echter niet voor het grootste deel van de inkomsten, de zwaardere misdrijven leveren per saldo al veel meer op.
Fietsen zonder licht of op stukken waar het niet mag erger ik me ook behoorlijk aan, vooral omdat een fietser vaak denkt dat hij/zij alles mag en gedraagd zich als zodanig. Als je ze aanrijdt heb jij het gedaan!

Ook geef je aan dat de kleine misdrijven de bron zijn van grotere, waarom zou je dan alleen de grote aanpakken als je ook de bron aan kan pakken?

En tja, ik ben het ook vaak niet met overheidsbeslissingen eens, maar de beslissers (die een duidelijk programma hebben geuit, maar bijna iedereen kiets op basis van persoon ipv bestuursplan) zijn nou eenmaal gekozen door de meerderheid van het volk.
Ben je het er niet mee eens, wees een daadkrachtig en doe er zelf iets aan.

Klagen is altijd zo makkelijk....

Last edited by Marcski : 16-11-2007 at 09:29.
Reply With Quote
  #20  
Old 16-11-2007, 09:36
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Weet je wat nou zo stom is? Ik was altijd in de veronderstelling dat de overheid / regering een soort van volksvertegenwoordigings-functie had.

Ik kan me van de afgelopen stuk of 5 kabinetten (dat zal ongeveer twee jaar hebben geduurd) niet 1 beslissing voor de geest halen die in wat voor manier dan ook voordelig is geweest voor het kleine deel van de bevolking dat ik "mezelf" noem.

De regering heeft de afgelopen tijd meer een functie van regeringsvertegenwoordiging op zich genomen en de oude taak een beetje gelaten voor wat het is.


daar steekt het juist, jij bent één van de 16+ miljoen inwoners van dit land.
Je kan niet aan ieder invididu/bevolkingsgroep tegemoet komen, dus probeer je dat aan het overgrote deel, maar ook dat kan niet altijd.
Omdat er kosten/uitgaven/verplichtingen zijn, moet je nou eenmaal consessies doen en bepaalde verplichtingen stellen. Als inwoner van een land ga je daar mee akkoord, je kan toch ook verhuizen naar een ander waar dat niet zo is, die keuze staat je vrij.

Als je als individu bij elke beslissing inspraak wil hebben moet je zelf de politiek ingaan
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum