Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-04-2020, 12:28
Larsgilte Larsgilte is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2020
Posts: 7
Default Metertjes Werk34

Dag iedereen,

Ik heb vorige week 3 tellertjes gekocht van Werk34. Een olietemperatuurmeter, een voltmeter en een oliedrukmeter. De sensoren voor de olietemperatuur en oliedruk zijn al geplaatst. Ook heb Ik al de kabel voor de lichtjes getrokken en de massakabel.

Mijn vraag is nu of er iemand weet, waarvan Ik de "+ na contact" van kan halen.

Mvg. Lars Gilté
Reply With Quote
  #2  
Old 07-04-2020, 12:48
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Dat wordt met de multimeter opzoek naar een geschakelde plus! Ik weet dat er 1 via het contact naar de zekeringenkast loopt (deze gebruik ik voor mijn DigifizMini meters). Deze kabel opzoeken (0V bij contact uit, +12V bij contact aan) en deze verwijderen uit de connector in de zekeringenkast. Dan deze draad tezamen met je nieuwe voedingsdraad weer netjes in een nieuw contactje krimpen en weer in de connector prikken.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-04-2020, 13:08
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
deze gebruik ik voor mijn DigifizMini meters)

Heb jij die ruige metertjes! Cool
Reply With Quote
  #4  
Old 07-04-2020, 14:05
Larsgilte Larsgilte is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2020
Posts: 7
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Dat wordt met de multimeter opzoek naar een geschakelde plus! Ik weet dat er 1 via het contact naar de zekeringenkast loopt (deze gebruik ik voor mijn DigifizMini meters). Deze kabel opzoeken (0V bij contact uit, +12V bij contact aan) en deze verwijderen uit de connector in de zekeringenkast. Dan deze draad tezamen met je nieuwe voedingsdraad weer netjes in een nieuw contactje krimpen en weer in de connector prikken.

Bedankt voor het antwoord, zal morgen eens kijken!
Reply With Quote
  #5  
Old 07-04-2020, 14:39
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Heb jij die ruige metertjes! Cool

`
Jazekers! (wel even goed kijken met de bril op )




Betreft wel een Mk2 trouwens Lars! Ik denk dat je bij de Golf 1 op gelijke plek een geschakelde + tegenkomt

Last edited by RobertVoorst : 07-04-2020 at 14:54.
Reply With Quote
  #6  
Old 08-04-2020, 12:20
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Vet die metertjes!!
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #7  
Old 10-04-2020, 14:04
Larsgilte Larsgilte is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2020
Posts: 7
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
`
Jazekers! (wel even goed kijken met de bril op )




Betreft wel een Mk2 trouwens Lars! Ik denk dat je bij de Golf 1 op gelijke plek een geschakelde + tegenkomt

Heb ondertussen nog eens gekeken maar vindt het heel moeilijk om aan de kabels te komen aan de zekeringkast... er komen er ook zoveel op toe Toevallig een idee welke Pin het was waarvan je de kabel hebt gehaald? En hoe heb je dit gedaan, want Ik krijg de kabels niet uit de stekkers...
Reply With Quote
  #8  
Old 10-04-2020, 16:15
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 545
Default

Leuke meters!

Misschien de geschakelde 12V gebruiken waarmee ook de radio uit/ aan wordt geschakeld? Is waarschijnlijk het makkelijkste.

De geschakelde 12V komt vanaf het contactslot op pin 15 en gaat naar de zekeringkast op pin H1/4, in de zekeringkast is deze doorgelast naar verschillende andere aansluitingen/ pins. Het verschilt per model en uitvoering, maar volgens mij zijn de aansluitingen M/5 en Q/4 vaak nog vrij om te gebruiken.

Om connectoren uit de stekkers van de zekeringkast te krijgen heb je eigenlijk speciaal gereedschap nodig, dit geldt ook wanneer je zulke connectoren zelf op een draad wil knijpen. Rick Donkers verkoopt dit bijvoorbeeld.

Overzichtje van de stekkers en connectoren Golf2:
http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html
__________________
Project: mk1 '77 G60
Reply With Quote
  #9  
Old 10-04-2020, 16:35
Larsgilte Larsgilte is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2020
Posts: 7
Default

Quote:
Originally Posted by G60RAY
Leuke meters!

Misschien de geschakelde 12V gebruiken waarmee ook de radio uit/ aan wordt geschakeld? Is waarschijnlijk het makkelijkste.

De geschakelde 12V komt vanaf het contactslot op pin 15 en gaat naar de zekeringkast op pin H1/4, in de zekeringkast is deze doorgelast naar verschillende andere aansluitingen/ pins. Het verschilt per model en uitvoering, maar volgens mij zijn de aansluitingen M/5 en Q/4 vaak nog vrij om te gebruiken.

Om connectoren uit de stekkers van de zekeringkast te krijgen heb je eigenlijk speciaal gereedschap nodig, dit geldt ook wanneer je zulke connectoren zelf op een draad wil knijpen. Rick Donkers verkoopt dit bijvoorbeeld.

Overzichtje van de stekkers en connectoren Golf2:
http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html

Bedankt voor de info!
Had zelf ook eerst de geschakelde 12V van de radio gebruikt, maar de kabel heeft het begeven denk Ik. Opeens het geluid van een kortsluiting/vonkje , achteraf geen spanning meer op de kabel. Er is wel geen enkele zekering kapot dus vindt dit toch wat raar, die tellertjes zullen ook niet extreem veel stroom vragen toch?

Met het overzichtje van de stekkers en connectoren van een golf 2 ben Ik niet zoveel , de mijne is een golf 1 cabrio met de 2H motor erin. Toch bedankt voor de hulp!
Reply With Quote
  #10  
Old 15-04-2020, 21:25
slk-A3's Avatar
slk-A3 slk-A3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2019
Posts: 46
Default

Dit lijkt op het schema van de Golf 1:

http://www.a2resource.com/electrical/CE1.html
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum