Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #81  
Old 19-10-2016, 21:13
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

dan zou ik toch voor een schroefset gaan, zoals je zelf al zei: leuk om mee te spelen.
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #82  
Old 19-10-2016, 21:27
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Juist! Ben gewoon heel erg bang dat ik straks weer een set monteer die achteraf toch wat te stug is. Voor een proejctwagen maakt het mij niet zoveel uit, maar als daily vind ik het toch wat minder. Heb ooit een vaste verlagingskit van TA technics onder m'n Polo 2f gehad en dat was me net een tandje te stug.
Om de kosten een beetje schappelijk te houden wil ik de AP set opzich wel eens proberen. Mocht er van hier iemand zijn met AP onder een MK2 Golf hoor ik dat natuurlijk graag
Reply With Quote
  #83  
Old 24-10-2016, 15:30
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Wel een leuke update

Paar jaar geleden voor een maat z'n NZ Motordelen bewerkt (Inlaat en cilinderkop) Aangezien het er nooit van gekomen is bij hem om de spullen in gebruik te nemen heb ik ze overgenomen
Ook heb ik een 3f nokkenas (Polo 1.3GT) overgenomen.

Paar leuke plaatjes:

NZ inlaat:







De bijbehorende NZ kop:










Nu zullen jullie wel denken; die jongen gaat toch niet z'n (nog niet 100K gelopen hebbende) blokje hiermee aanpassen? Althans.. Zoiets komt wel op bij mezelf. Ik ga de kop vlakken en compleet reviseren inclusief 3f nokkenas monteren. Dan kan ik altijd nog kijken of ik de 'kit' als backup op de plank leg of dat ik hem verkoop. Ondanks dat ik erg nieuwsgierig ben wil ik mijn eigen blok liever nog dicht laten.

Weet niet of het spul nog steeds te koop is. Jaren terug kon je voor de NZ bij Knobloch-sport (DE) een 'NZ opvoer' kit bestellen. Dan kreeg je voor 400 euro een ander luchtfilterelement + andere nokkenas. Deze kit zou goed zijn om van 55 paarden naar 80 paarden te gaan (Lijkt mij wel erg veel trouwens, denk eerder 70-75). Met de 'ombouwkit' van mij inclusief bewerkte delen denk ik dat je wel richting de 80-85 kunt gaan. Al helemaal als je de ECU erop zou kunnen aanpassen. Misschien dat ik samen met een maat een oude polo 2 koop met een NZ om het spul te testen. Het tunen van een simpel smallblock blijft mij toch wel fascineren
Reply With Quote
  #84  
Old 24-10-2016, 17:34
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Waarom niet een complete motor opbouwen. Dan kun je die van jouw op de plank leggen
Reply With Quote
  #85  
Old 25-10-2016, 12:02
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Daar heb je eigenlijk wel een punt! Heb nog een AAV 1.3 onderblok liggen compleet. Sinds kort ook een motortakel, dus je hebt me aan het denken gezet
Reply With Quote
  #86  
Old 24-11-2016, 19:40
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Zo, mijn Golfje is sinds vandaag niet meer waardevol..




3F nokkenas ligt er nu in. Wagen loopt er heerlijk mee




Midden + einddemper ook vervangen. Einddemper nog iets grappigs van proberen te maken aangezien het er origineel zo somber oogt.




Kon het niet laten Salih




Wat is dit een heerlijk stuurtje! Het kan tussen de oren zitten maar heb echt het gevoel dat het sturen net ietsjes lichter gaat. Ook is de speling in het stuur nu weg aangezien de imbus klem bij het contactslot los zat.
Reply With Quote
  #87  
Old 25-11-2016, 21:32
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Ziet er lekker uit allemaal Joris.
En ja... Ook het stuurtje.
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #88  
Old 01-01-2017, 14:32
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by JBM
Heb nog een AAV 1.3 onderblok liggen compleet. Sinds kort ook een motortakel, dus je hebt me aan het denken gezet


Bedoeling was sowieso om die kop met dat onderblok te combineren
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #89  
Old 03-01-2017, 19:14
vwlowlife vwlowlife is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 27
Default

Blijven toch mooie wagens die mk2
Reply With Quote
  #90  
Old 07-01-2017, 14:52
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Bedoeling was sowieso om die kop met dat onderblok te combineren


Klopt inderdaad. Aangezien het origineel een NZ kop is zal die het ook goed doen op een NZ De kop breng ik binnenkort langs bij een vertrouwd revisiebedrijf om alles te laten nameten en zonodig te reviseren/kopje vlakken.
Ook afpersen is een goed idee Denk dat ik het wel aan durf om dit blok te gebruiken (De NZ is zo heerlijk qua afstellen.. Je kunt de motorloop heel eenvoudig naar wens afstellen).

@ vwlowlife: Bedankt!!

Over lowlife gesproken: Vandaag is mijn AP schroefset binnen gekomen Ook nieuwe toplagers en wat klein grut meebesteld. Misschien dat ik deze vanavond nog monteer. Ben wel zeer benieuwd naar de rij eigenschappen na montage van de AP set.

De wagen is vorige week ook weer APK goedgekeurd. Een schokdemper staat op zweten rechtsvoor en ik moet de wagen eens helemaal perfect laten uitlijnen. (jaja, leuke smoesjes om hem gelijk maar te verlagen).

Wagen loopt nog steeds heerlijk met de 3F nokkenas trouwens
Ook laatst met een maat nog een Golfje 2 gekocht met niet lopende motor voor een belachelijk bedrag van 200 euro. Na het meten van de compressie blijkt dat het blok niet zo 123 te redden valt. Nu is er een idee geboren om de wagen rustig te laten staan om er ooit een 1.8T of iets dergelijks in te knutselen voor de hobby. Wagen staat momenteel toch geschorst. Vermoed dat de oliepomp kapot is gelopen waardoor het blok zichzelf wat groter heeft gehoond Compressie was bij iedere cilinder ongeveer 5 bar..

Tijd voor wat foto's binnenkort
Reply With Quote
  #91  
Old 10-01-2017, 18:05
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Nog wat foto's voor de liefhebber

M'n MK2 op AP schroefsetje:




Ben echt superblij met de set tot nu toe. Moet wel nog even langs de uitlijnboer eerst. De AP set is niet extreem stug en voelt qua demping naar de carrosserie ook heel anders. Drempels zijn geen 'killers' zoals bij m'n ex TA technix setje.
Dacht dat het niet zou staan in combinatie met de originele wielen. Eigenlijk vind ik het toch wel best netjes zo. Achter mag die nog een cm lager.

Hier duidelijk het verschil tussen een 'stock' demper en een AP schroefpoot:




En ter afsluiting de MK2 1.8 automaat



Last edited by JBM : 10-01-2017 at 18:08.
Reply With Quote
  #92  
Old 21-01-2017, 12:57
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Wat minder nieuws van mijn kant.. Het gene waar ik altijd zo bang voor ben is weer eens voorgekomen. Ben vorige week onderweg richting het werk uitgegleden met m'n MK2... Ik kwam terecht in heftige lokale sneeuwval en wilde met ongeveer 15 km/h insturen in een bocht. Van alles geprobeerd maar niks hielp tegen het glijden. Zijn jullie klaar voor wat zeer schokkende beelden?

Natuurlijk helemaal uitgeflipt na het incident.. Maargoed, gebeurt is gebeurt;




Pijnlijke foto niet? Gelukkig schoot mijn baas snel te hulp en heeft hij mij zonder moeite eruit getrokken met zijn G-klasse. Ook had hij mijn collega vrij gegeven om mij te gaan helpen met de 'wederopbouw' zodat ik weer snel de weg op kon. (En dit alles 3 dagen na het uitlijnen, whaha)

Koffietje erbij en maar begonnen;




En dan is het natuurlijk handig als je achterom nog een MK2 hebt staan.. Die maar even gebruikt als donor wagen. Dezelfde avond waren we klaar met de wagen en kon ik weer vrolijk rond tuffen;







En daarna erachter komen dat dit frontje ook nog 12x beter oogt Nogmaals dank aan mijn collega. Alleen sleutelen was mij waarschijnlijk emotioneel flink tegen gevallen..

Shit happens for a reason zullen we t maar op houden.
Reply With Quote
  #93  
Old 21-01-2017, 14:49
R-oy R-oy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 313
Default

Vervelende schuiver.. Ik weet hoe dat kan voelen

Wat heb je moeten vervangen?
Reply With Quote
  #94  
Old 21-01-2017, 18:33
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Jij hebt wat met auto's die je verlaagd en vervolgens een ongeval mee krijgt he?

Nee geintje, balen man! Maar zolang je zelf maar niks hebt

Onderkant niet beschadigd trouwens?

Vind dat front niet mooi overigens. Maar das een kwestie van (wan)smaak
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!

Last edited by The_Maxx : 21-01-2017 at 18:51.
Reply With Quote
  #95  
Old 21-01-2017, 23:00
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Quote:
Originally Posted by R-oy
Vervelende schuiver.. Ik weet hoe dat kan voelen

Wat heb je moeten vervangen?


Eigenlijk zo'n beetje alles dat voor de chassisbalk zat waar je de radiateur op klemt. Bumpertje, onderlip, roostertje, frame voor de lampen, kleine chassisbalk.. Ook de 2 vierkante kokers iets moeten richten. We konden gelukkig alles uitmeten bij de 1.8 achterom. Gelijk maar even wat kit naadjes aangepakt en alles schoongemaakt.

@The_Maxx: Die Polo reed ik anders vrij lang verlaagd mee rond voordat er een Belg op torpedowijze op mij invloog
Het zure was dat ik hem toen net 1 dag van tevoren had gepolijst en een kleine beurt had gedaan..

Zelf gelukkig niets. Dag later wat last van mijn nek (15km/u naar 0 met een remweg van 0 )

Frontje zou je eens in het echt moeten zien. Nu valt het zwart heel erg weg op de foto's inderdaad. Je moet er van houden. Op deze foto is het wat realistischer misschien:




Bumpertje zit nog wat scheef aangezien de 1.8 eigenaar 1 schroefdraad tap naar de klote heeft gedraaid. Binnenkort even nieuwe draad in tappen en een wat bredere bout erdoorheen jassen Persoonlijk vind ik het toch wel wat strakker zo.
Reply With Quote
  #96  
Old 22-01-2017, 10:12
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Mooi naadje kerel, had slechter kunnen aflopen.
Geluk dat je nog een donor had.
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #97  
Old 22-01-2017, 14:22
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Geluk bij een ongeluk! Had blijkbaar net genoeg vaart om met de onderkant de grond minimaal te kussen (Geen schade, wel even goed onkruid moeten wieden) ter hoogte van de middendemper/brandstofpomp.. Maar ging gelukkig niet zo hard dat het hele front niet meer te redden viel. Ongeluk zit soms toch echt in een klein hoekje.

Vraagje voor de NZ rijders: loopt jullie Golf superregelmatig stationair? (Incl lambda aangesloten etc) De garagist bij apk vertelde dat het normaal was dat deze motor dan rommeliger loopt aangezien een NZ geen 'toerentalstabilisator' heeft. (stappenmotor voor de gasklep etc). Rij nu weer eens voor de grap met lambda ingekostoken (Wil eens kijken hoeveel het gaat schelen op een volle tank). De wagen lijkt beter te lopen dan hoe het was. Nog steeds wel rommelig stationair warm maar ook vaker willen inhouden. Als het niet veel gaat schelen in de benzine laat ik hem gewoon los want heb het idee dat de wagen dan toch echt veel netter loopt! Wel ruik ik veel meer mengsel uit de uitlaat waardoor je zou denken dat ie aan de rijke kant loopt. Zodra ik dan de bougies controleer zijn deze helemaal niet vettig en zien ze er goed uit. Binnenkort toch nog eens gaan meten hoe of wat. Mocht het niet veel schelen in verbruik laat ik de lambda gewoon los natuurlijk.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum