Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-09-2010, 18:35
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default remlicht zekering

hallo

Ik heb een wat vaag probleem met mijn golf gls uit 1981. Bij aankoop deden de remlichten het niet. Het gaat hier om een oud type hoofdremcilinder met de schakelaar op de hoofdremcilinder. Heb er een nieuwe remlichschakelaar ingezet. Er zat er een in met 3 aansluitingen. Heb er nu een inzitten met 2 aansluitingen Heb hem zo aangesloten als op een electrisch schema staat aangegeven, dus de rood/zwarte draad en de rood/gele draad op de schakelaar. Er zit een 16A zekering in . Nu brand de zekering onmiddelijk door als ik de rem indruk. Er zijn geen beschadigingen te zien aan de kabels van de schakelaar naar de zekeringenkast. Ook in de kofferbak niks vreemds te zien. Iemand enig idee waar er nog meer kortsluiting kan zitten? Of wat ik anders fout doe?

Alvast bedankt voor het meedenken

gr erwin
Reply With Quote
  #2  
Old 28-09-2010, 18:45
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

heb het inmiddels opgelost Er zat kortsluiting in de stekker van de trekhaak. Maar nu doet mijn knipperlicht niets meer?? Lampje op het dashboard brand constant. Relais kapot denk ik? kun je dat testen?
Reply With Quote
  #3  
Old 30-09-2010, 14:43
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Ja maar meestal is het de massa van je waarschuwingslicht schakelaar die los ligt.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #4  
Old 30-09-2010, 22:40
dakeraf dakeraf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 254
Default

even alarmlichten testen als die wel werken zekering van de knipperlichten vervangen.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-10-2010, 16:27
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

vond later op internet ergens dat het inderdaad de schakelaar van de alarmlichten wel eens kon zijn. Zekeringen zijn alemaal goed. heb de schakelaar nu doorverbonden zodat ik in elk geval knipperlichten heb. Relais, bedrading, zekering, fitting en lampen zijn dus allemaal goed. Schakelaar is inmiddels besteld. Toch bedankt voor het mee denken!

Nu heb ik nog een probleempje met de ruitenwissers. De voorste ruitenwisser doet het wel, maar het pompje van de sproeier werkt niet. Rechtstreeks op de accu draait hij goed en heb voor en achter al omgewisseld. Op de stekker staat echter maar een volt of 7, terwijl de accu gewoon vol zit. Een slecht contact dus, maar waar? Zijn er zwakke punten??

Achter is het juist anders om, daar doet de sproeier het wel, maar de wisser niet. Wisser rechtstreeks aan de accu doet het wel. Maar heb dus achter aan geen stroom. Waar zitten de typisch zwakke plekken bij golf 1 wat betreft electra?

Gr erwin
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum