Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-12-2015, 20:06
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default startproblemen golf 3 cabrio 2.0 1996

hallo

ik heb een golf 3 cabrio 2.0 en ik heb sinds dat ik met een legen tank heb gestaan last van start problemen hij slaat soms helemaal niet aan en als die aan staat slaat hij heel snel uit.

me dashboard lijkt net een kerstboom van lichtjes als ik met een koude motor geen gas geef me toeren teller valt den telkens uit en op het moment dat hij hem wel weer oppakt gaat die weer om hoog het lijkt wel of hij slecht vonkt bij het starten wat zou het probleem kunnen zijn?

al vast bedankt gr leon
Reply With Quote
  #2  
Old 08-12-2015, 20:15
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Ik zou eens beginnen met het controleren van je brandstoffilter en de rest van de benzinetoever. In het ergste geval zit het zeefje van je brandstofpomp verstopt (Lijkt mij sterk) Maar met een lege tank kan je zoiets wel verwachten bij een oudere wagen.

Het zou kunnen dat je bougies vet zijn geslagen door het starten (verzopen en viezigheid op de bougies). = Draai alle 4 je bougies eruit en controleer deze, maak ze schoon en droog en monteer ze weer terug.

meest voor de hand liggend lijkt mij je brandstoffilter die verstopt is. Voor de 'lege' start had je nergens last van?
Reply With Quote
  #3  
Old 08-12-2015, 20:31
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

hier voor had ik er inderdaad geen last van, alleen vind ik het zo raar dat als hij e maal warm is hij wel gewoon stationair draait, bij rijden met een koude motor hapert hij af en toe wel
Reply With Quote
  #4  
Old 08-12-2015, 20:43
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

en hij staat nu net even een uurtje in de garage op de accu lader en ik draai mijn contacht om en hij start zo zonder problemen, dit maakt voor mij het verhaal helemaal raar
Reply With Quote
  #5  
Old 08-12-2015, 21:10
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Ja dan denk ik dat dat het hele probleem ook is in samenloop met die lege tank.. Misschien dat je accu al redelijk leeg/gaar was. Als deze zga leeg is kun soms ook rare 'kermis' praktijken krijgen in de tellerbak. Laat hem inderdaad eens een dagje hangen aan de lader + vervang wel preventief je brandstoffilter (Zeer kleine moeite, 10 min werk en niet duur). Stel een injector raakt verstopt ben je verder van huis namelijk.

Wat ik je oook kan aanraden is om even je massapunten na te kijken (Komen als het goed is naast je expansievat ergens bij elkaar). Volg de zwarte - kabel en je ziet ze vanzelf samen komen. Dan even de kabels doormeten op weerstand (Hier mag je dus geen weerstand meten).

Welke motorcode heb je?

Last edited by JBM : 08-12-2015 at 21:26.
Reply With Quote
  #6  
Old 08-12-2015, 21:46
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

me accu heb ik nog geen maand geleden vervangen dus die moet wel in oorden zijn, ik heb heb hem net gestard hij starten gelijk, even een rondje gereden om me accu op te laden, ik zal morgen even kijken voor me motorcode en ik zal kijken of ik van het wekend me brandstof filter kan vervangen. allen het Raren is dus dat hij egt flinke start problemen heeft bij een koude motor, trouwens ik heb er van de week ook een flesje injectie reiniger in gegooid om dat ik dus al dacht dat er wel wat vuil me gekomen zou zijn.
Reply With Quote
  #7  
Old 11-12-2015, 20:58
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

waar kan ik mijn motor code vinde
Reply With Quote
  #8  
Old 12-12-2015, 17:50
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

ik heb van daag mijn benzine filter vervangen, hier na starten hij wel maar het probleem is nog niet verholpen. onder het stationair lopen valt mij toeren teller uit en hapert hij een beetje na een seconde gaat mijn toeren teller weer aan en loopt hij weer normaal ook onder het rijden een paar keer gehad dat mijn toeren teller uitviel en daarbij ook mijn snelheidsmeter ook toen gingen ze na nog geen seconde weer om hoog.

wat kan dit zijn.

ik heb zelf het idee dat het met mijn ontsteking te maken heeft?

gr leon
Reply With Quote
  #9  
Old 13-12-2015, 13:31
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Goed bezig. Dit zou iets met je hallsensor te maken kunnen hebben die langzamerhand gaar aan het worden is, maar dat hoef niet. Wel gek dat je dit soort problemen hebt nadat je de tank hebt leeg gereden. Misschien dat het toch toeval is dat er iets anders ook defect is nu. Dat met je tellerbak kan duiden op: Hallsensor, spanningsregelaar tellerbak, hoofdrelais elektrische unit.

Stomme vraag: Hoe is de staat van je rotor en stroomverdeler?

Je motorcode kun je vinden op de kap van de distributie (sticker). Bij mij was deze ook weg en ben ik erachter gekomen door alle 4 de 2 liter blokken te vergelijken op foto's. Je hebt een 2E, ADY, AGG, ABA versie van de 8v. De 2E zul je niet hebben, dat zijn de oudere blokken. Ik denk dat je een AGG of ADY motor hebt.

Bekijk even je stroomverdeler en rotor (massapunten al gecheckt?) Je kunt ook even in de gaten houden of je bobine niet extreem warm wordt (Dan loopt ie meestal tegen z'n einde).

Wat je nog zou kunnen proberen: Je ecu even een kleine reset geven door middel van de accupolen los te halen en de + en - kabel op z'n minst 30 seconden tegen elkaar aan te houden. Hierna even de wagen stationair laten draaien 10 minuten en vervolgens even een stukje rijden. Heel misschien heb je geluk en is dit genoeg.

Dat van je tellerbak is vreemd maar zou heel goed een massaprobleem kunnen zijn.
Reply With Quote
  #10  
Old 13-12-2015, 15:34
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

ik heb net gekeken of ik wel een vonk had op de bougies dit deed hij wel, de bougie die ik er uit gehaald had zag er wel goed verzopen uit, ik weet niet hoe de rotor en stroom verdeler er normaal uit horen te zien maar deze zag er op zich niet heel ernstig versleten uit wel iets. mijn bolk is denk een ady zo als ik op foto's zag op Google, ik zal zo een die reset proberen.

hoe zou ik me massa punten kunnen na kijken, zijn dit gewoon al die lossen kabeltjes die op het blok geschroefd zitten met een moertje. een paar hier van zien der wel geocsideerd uit.
Reply With Quote
  #11  
Old 13-12-2015, 16:12
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Begin bijna te twijfelen of het niet gewoon je koelvloeistoftemperatuursensor is die verkeerde koud waardes door geeft. Vierpolige sensor die zit voor de clinderkop op je thermostaathuisje.

Start de wagen eens koud met deze sensor los getrokken. Als hij voor je gevoel beter loopt heb je wellicht een bingo. Deze waardes zou je ook kunnen doormeten met een multimeter. hoe warmer de motor hoe minder weerstand. Bij koude start zou het kunnen dat deze een te grote weerstand doorgeeft aan de ecu waardoor de wagen veels te rijk loopt.

Dat over die massakabels staat hierboven ergens beschreven. Gewoon de kabels schoonmaken en knooppunten iets opruwen met schuurpapier. En dus de weerstand meten tussen begin/einde kabel. Weerstand moet 0 ohm zijn
Reply With Quote
  #12  
Old 13-12-2015, 16:26
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

ik heb hem net op gereset zo als je zij.

na een hoop sturteren en pruttelen sloeg hij uiteindelijk aan. ik heb hem een tijdje stationair laten draaien. tijdens het stationair lopen viel steeds mijn toeren teler weg en ging weer om hoog. ik heb er een rondje me gereden en van af het begin ging mijn kilometer teler al niet omhoog, ook mijn toeren teller ging niet meer om hoog beide tellers bleven op o staan, mijn Kokje sprong telkens weer op 00:00 en mijn benzine meter en koelvloeistof meter sloeg ook telkens aan en uit.

hier na heb ik hem nog een keer gereset en nog eens gereden, en mijn toeren teller en kilometer teller ging niet meer om hoog, het lijkt mij dus dat er iets mis is met de elektra.
Reply With Quote
  #13  
Old 13-12-2015, 16:41
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Ja, dat lijkt mij ook. tellerbak heb je er trouwens heel snel uit bij een golf 3
Kijk wel even voor de grap je zekeringen kastje na. Hoe loopt de wagen verder koud?
Reply With Quote
  #14  
Old 13-12-2015, 16:47
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Toch blijf ik het een vreemd verhaal vinden.. Je weet dus zeker dat hij dat tellerbak probleem eerst niet had voor het lege tank verhaal?
Reply With Quote
  #15  
Old 13-12-2015, 17:00
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

klopt hier voor had ik er geen last van maar toen ik een legen tenk had heft mijn blok wel een paar flinke klappen gehad om ik het stutten niet gelijk met een legen tank relateerde en hem daar na nog een paar keer zonder benzine heb gestart hier bij klapperde het blok aardig.
Reply With Quote
  #16  
Old 13-12-2015, 17:02
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

ik zal mijn motor laten af koelen en hem vanavond eens proberen te starten zonder koelvloeistof sensor veder loopt hij op het moment als die koud is heel on regel matig.
Reply With Quote
  #17  
Old 13-12-2015, 17:03
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

en ik zie Vedder ook geen gesprongen zekering.
Reply With Quote
  #18  
Old 13-12-2015, 17:08
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Dat is niet zo best. dan heeft ie dus Lucht en vuil aangezogen met een beetje pech.. Zou even je hele injectie lijn als eerste nalopen, alles dat na het brandstoffilter komt. Als het goed is zit er voor je gasklep unit bij het blok ook nog ergens een filter (Bij een 2E blok in de brandstofdrukregelaar). Dan hoop ik voor je dat het zoiets is en dat je dus geen verstopte injectoren hebt of iets dergelijks. Het zou ook kunnen dat de brandstofpomp niet meer genoeg opbrengt na het 'droog' lopen. In principe zouden ze hier tegen moeten kunnen even, maar echt goed is het niet

Last edited by JBM : 13-12-2015 at 17:10.
Reply With Quote
  #19  
Old 13-12-2015, 18:50
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

ik heb niet het idee dat mijn motor geen brandstof meer krijgt, voor al omdat me blok van ochtend aardig verzopen was volgens mij. als ik er niet uit ga komen breng ik hem volgende week denk ik tocht maar eens weg en laat ik hem uitlezen, liever los ik het probleem natuurlijk zelf op. alvast bedankt.
Reply With Quote
  #20  
Old 13-12-2015, 20:46
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Snap ik. Probeer dat met die losgetrokken tempsensor maar eens met een koud blok.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum