Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Audi
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #261  
Old 22-04-2019, 18:28
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

@scully thanks!

Recent heb ik een intercooler upgrade besteld, het is een Wagner kit geworden. De oude intercoolers waren al 240.000km oud dus ik denk niet dat die nog heel efficiënt waren.

Het zou een pasklare kit moeten zijn die zonder al teveel aanpassingen te installeren moet zijn. Ik wilde eigenlijk niet heel de bumper moeten verzagen of mijn mistlampen niet meer hebben dus dit was echt een uitkomst.




Dit is wat er vanaf kwam, het is ook een stuk minder ingewikkeld geworden en inplaats van 7 potentiële plaatsen voor een boostleak zijn er nu nog maar 4 die nu tenminste ook makkelijk toegankelijk zijn.




Het installeren ging eigenlijk prima, er zit ook gewoon een handleiding bij. Ik moet wel zeggen dat het allemaal maar nét past maar het zit. Ik heb wel de bevestigingshoekjes van de mistlampen moeten bewerken maar dit was eigenlijk alles.













Het enige wat je echt zelf moet aanpassen is de claxon. Deze past niet meer op de originele plek. Ik heb hem tijdelijk in de bumper gehangen, of hij daar blijft weet ik nog niet. Een van de twee claxons was kapot dus die heb ik nu eraf gelaten. Of het nog past als straks de nieuwe erbij moet weet ik nog niet dus misschien dat ik ze nog ergens anders hang, er is ruimte zat nu ineens










Eindresultaat:










Nu zijn de enige dingen die ik nog moet doen een Forge recirculatieklep en de intake aanpassen zodat er meer lucht doorheen kan

Dan zou ik volgens JD ergens tussen de 280-300pk moeten halen met deze K04 erop. Hoe gezonder de Turbo is des te meer vermogens winst. Zover ik weet is hij in goede staat geen gekke geluiden of speling.

De wastegate actuator moet ook nog een keer goed afgesteld worden maar dat laat ik aan proffessionals over

Het enige dingetje waar ik wel over twijfel is dat de auto met rijden net wat log aanvoelde met sturen. Zou die buis die van de ene naar de andere intercooler gaat misschien ook als een soort brace dienen aan de onderkant voor meer stabiliteit in de neus?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'

Last edited by wessel97 : 22-04-2019 at 18:33.
Reply With Quote
  #262  
Old 24-04-2019, 07:02
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 268
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97


Het enige dingetje waar ik wel over twijfel is dat de auto met rijden net wat log aanvoelde met sturen. Zou die buis die van de ene naar de andere intercooler gaat misschien ook als een soort brace dienen aan de onderkant voor meer stabiliteit in de neus?


Dat is apart, ik heb deze balk/buis ook onder mijn TT, een 180pk versie en dus geen dubbele intercooler.
Dan zal het er kennelijk ook voor de torsiestijfheid zitten

Ben erg benieuwd of je de 280-300pk haalt, weet ik naar wat voor een setup ik toe moet werken
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01
VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92
Reply With Quote
  #263  
Old 24-04-2019, 11:07
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Quote:
Originally Posted by Jeroen64
Dat is apart, ik heb deze balk/buis ook onder mijn TT, een 180pk versie en dus geen dubbele intercooler.
Dan zal het er kennelijk ook voor de torsiestijfheid zitten

Ben erg benieuwd of je de 280-300pk haalt, weet ik naar wat voor een setup ik toe moet werken


Dat dacht ik dus ook, vond het al zo vreemd dat hij met 6 dikke bouten vast zat op het frame. Zou best wel overkill zijn voor een buis waar lucht doorheen gaat

Heb je er toevallig een foto van? Ik denk dat ik opzoek ga naar eentje van een TT dan (als die past althans). Neem aan dat die iets compacter is.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #264  
Old 29-04-2019, 15:32
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Nou, de (nu alcantara) hemel zit er ook weer in. Absoluut geen spijt van want het ziet er echt heel gaaf uit.


__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #265  
Old 30-04-2019, 10:41
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Netjes !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #266  
Old 30-04-2019, 16:18
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Heel gaaf, dat hemeltje in alcantara!
Reply With Quote
  #267  
Old 13-05-2019, 20:37
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Thanks!

Ondertussen zit de Forge recirculatieklep er ook tussen, ik merk tot nu toe niet echt verschil afgezien van het afblaas geluid, maar ik denk dat dat misschien pas echt tot zn recht komt bij een remap.

Het was even zoeken welke veer erin moest maar ik heb de gele veer erin gedaan, dezelfde als in de wastegate actuator.




Het enige dat ik nu nog moet doen is de airbox aanpassen, er moet meer lucht in maar echt veel ruimte is daar niet voor. Er staat ook niet echt een how to op internet dus dat moet ik nog even uitzoeken.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #268  
Old 13-05-2019, 21:06
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Slangen! Google maar eens naar 1.8T supercopa
Reply With Quote
  #269  
Old 18-05-2019, 18:38
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Quote:
Originally Posted by René
Slangen! Google maar eens naar 1.8T supercopa


Heb dit eens even gedaan, maar er komt alleen maar een Fmic setup uit? Kan niks vinden over een airbox mod
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #270  
Old 18-05-2019, 21:11
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
Heb dit eens even gedaan, maar er komt alleen maar een Fmic setup uit? Kan niks vinden over een airbox mod




Reply With Quote
  #271  
Old 18-05-2019, 21:25
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Quote:
Originally Posted by René



Dat is wel ideaal inderdaad, alleen zit daar bij mij de accu, de catchcan en zit daar geen ventilatiegat.. en alle roosters die er in de bumper zitten zijn bezet door de Wagner FMIC. Dus het gaag nog knap lastig worden hahah
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #272  
Old 19-05-2019, 08:50
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Hmm.....en een CAI van BMC dan? Kan je die wel kwijt?


Reply With Quote
  #273  
Old 22-05-2019, 10:08
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Die kan ik wel kwijt denk ik, ik heb alleen geen luchtrooster waar ik de slang naartoe kan leiden, ik kan hem alleen recht naar beneden richten, of terwijl de weg. En ik twijfel of dat verstandig is en of ik dan niet teveel rotzooi in de filterbak etc. Krijg
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #274  
Old 24-05-2019, 11:09
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Ik heb nog zo'n BMC te koop liggen(carbon black, en ook nog een zilveren)..
Reply With Quote
  #275  
Old 10-06-2019, 16:21
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

@Bluepower thanks! Maar ik wil eigenlijk de originele look houden onder de motorkap maar dat gaat niet echt met zo'n BMC. En Volgens JD heeft de originele airbox meer dan genoeg flow, alleen is de aanvoer te klein:




Ik moet eigenlijk ruimte te zien creëren om een grotere aanvoer te maken, ik moet alleen nog even uitzoeken hoe

Verder is de Dynamo recent kapot gegaan.. en jawel hoor bouw datum dynamo 05-1999. Vind het toch knap dat zo'n ding het 20 jaar en 240.000km volhoud.







Ook ben ik dankzij een Tip van van René aan een setje nieuwe VF Engineering Motorsteunen gekomen. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik ze nu nog heel heftig vind kwa vibratie, heb er nog zo mijn twijfels over.

Wel erg mooi materiaal en van wat ik lees op internet hebben de steunen even de tijd nodig (500-700km) om los te komen... we shall see













Ik moet er wel bijzeggen dat ik met het rijden 0 beweging meer voel in de aandrijflijn, het voelt een stuk directer allemaal.

Ik ben ook wat aan het testen geweest met de rijhoogte en ik denk dat ik 'm nu precies op de goede hoogte heb.

Wel was ik in de veronderstelling dat bij de afstelbare hardheid van de schokbrekers stand 9 stug zou zijn en 1 losjes... wat blijkt, het is precies andersom... gekke duitsers. Ik reed dus al 2 maanden rond afvragende waarom de auto zo log aanvoelde. Het hele internet staat ook vol met topics van mensen die hetzelfde als ik dachten dus zo stom was het nog niet hahah.

Nu kan ik weer volgas door de bocht

Even voor het behouden van de lak de S3 ook weer gepolijst en in de Wax gezet








__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #276  
Old 10-06-2019, 17:28
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Lekker bezig, Wessel!
Reply With Quote
  #277  
Old 11-06-2019, 06:57
thomassie thomassie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 21
Default

Wat een mooie S3. Als ik mijn S3 de helft zo goed krijg als de jouwe, ga ik blij zijn!
Reply With Quote
  #278  
Old 28-07-2019, 16:48
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Thanks! Maar die van mij is ook bij lange na niet perfect hoor.

Ondertussen zijn de motorsteunen goed ingereden en bevallen ze prima, het enige wat ik nog een keer wil doen is het stationair toerental wat hoger af laten stellen i.v.m. de trillingen.

Recent een kapotte Bobine gehad, en aangezien ik ze niet alle 4 wilde vervangen omdat de originele nogal snel sneuvelen besloten het om te bouwen naar R8/TFSI Bobines. De auto had een beurtje nodig dus dat ook maar gelijk mee gedaan




Ik heb de Bobines en Bougies allebei van NGK, en een adaptersetje van Bartek motorsport.

De stekkers en connectors waren ook slecht, die heb ik eerst via aliexpress besteld aangezien reparatiestekkers en connectors ongeveer €70 kostte bij de dealer. maar voor degene die het zich afvragen; niet bestellen het is echt troep. Dus uiteindelijk toch het hele zooitje maar bij de dealer besteld.

De stekkers van aliexpress:




En de oude, ze brokkelde gewoon af







Het stekkers eraan solderen was best een klusje aangezien het geen losse kabel is die ik uit de auto kan halen:




En het eindresultaat:

Voor:




Na:




De draden in de rode behuizing krijgen was echt geen pretje dat was nog het vervelendste om te doen haha.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'

Last edited by wessel97 : 28-07-2019 at 16:50.
Reply With Quote
  #279  
Old 29-07-2019, 09:41
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Lekker klusje !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #280  
Old 31-07-2019, 13:22
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

@LLR thanks!

Wat ik de laatste tijd nu heel erg merk is dat de auto heel zweverig/als een boot voelt wanneer ik 130/140km/h rijd. Wanneer ik dan snel het stuur kleine stukjes naar links en rechts verdraai krijg ik een beetje het gevoel dat de wielen sneller naar links en naar rechts gaan en er vertraging in zit voordat de carrosserie meegaat.

Ik krijg ook het gevoel dat als ik dat langer blijf doen je op een gegeven moment de controle zou kunnen verliezen, geeft niet echt een fijn gevoel. Hij stuurt wel gewoon goed in scherpe bochten etc. Het is puur bij een constante snelheid op de snelweg.

Ik weet alleen niet zo goed waar ik het in moet zoeken.. schokbrekers? Afstelling van de schokbreker demping staat voor op stand 2 en achter op stand 1. Of terwijl bijna op zijn stugst.

Misschien dat ik de stabillisatorstangen moet upgraden? Of zit het misschien in de spoorbreedte die best wel een stuk veranderd is sinds er voor 20mm en achter 25mm spacers tussen zit?

Alle standaard dingetjes zoals bandenspanning, hoogte, uitlijning etc. Heb ik al gecontroleerd. Het voelt ook alsof achter het zweverige gevoel erger is dan voor.

Ik kan ook niet direct iets ontdekken aan de achterasrubbers enz.

Iemand enig idee?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum