Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-06-2012, 10:53
Gebruiker Gebruiker is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 48
Default Gebruiker: VW Golf MK2 Daily

Dus, aangezien ik verder weg ging werken en de BMW veelste duur zou worden hebben we deze geschorst en zijn we opzoek gegaan naar een kleinere en goedkopere auto. Uiteindelijk toch maar een MK2 gekocht omdat ik die al langer wou en nu dus de kans ervoor had. Kwam bij de lokale VW garage deze tegen.







Zoals je kunt zien, niet moeders mooiste maar voor die prijs kon ik hem niet laten staan. Dus zogezegd, deze gekocht en meteen maar begonnen met het poetsen, wassen, schoonmaken om de oude rode lak weer te laten blinken.







Ondertussen maar is rustig opzoek gegaan naar wat onderdelen aangezien hij er natuurlijk niet uitzag in het roze met schade bumpers. Kwam mijn zwager ineens met een setje wielen wat hij had liggen.




Hier had ik dan maar de banden van laten afdraaien zodat ze geschuurd konden worden om daarna nog een onbekende kleur te krijgen. Zat te denken aan grijs, toen zwart, toen rood, toen wit en toen wist ik het niet meer...



Nadat ik de wielen had werd het toch wel tijd om hem te verlagen, dus eerst een Polo 6N schroefset eronder gehangen, daarmee hing hij echt veel TE laag, het was echt geen gezicht. Deze er maar vlug onderuit gehaald en een gekocht voor de Golf MK2 zelf.



In de tussentijd ben ik ook maar begonnen aan het interieur om dat wat op te vrolijken tijdens ook maar begonnen aan de nieuwe antenne, dit was wel een hels karwei om de oude eraf te krijgen en deze er weer in. Heb nieuwe pookhoes gekocht en de c-stijlen maar van een likje verf voorzien. Let niet op rotzooi en op de foto van de c-stijl is de verf nog wat nat, nu zie je er niks meer van.







De wielen een stuk opgeknapt en bandjes omheen laten leggen die ik nog had liggen. Zijn uiteindelijk wel beetje 'ballonbanden' geworden maar goed, dat komt wel goed als er straks nieuwe omheen komen. Zijn nu wel een beetje vies, maar nieuwe foto's komen wanneer hij gewassen is .



De ruitenwisser moest er ook maar aangeloven en heb deze plat gelegd omdat dat toch een mooier gezicht geeft dan omhoog vind ik. De stikker op de achteruit gaat er nog vanaf en nieuwe kentekenplaathouders komen ook nog.



Op het moment staat de auto er zo bij, heb aan de voorkant nog ongeveer 6CM schroefdraad over en aan de achterkant nog ongeveer 10CM schroefdraad over.



Eerst volgende wat er gaat gebeuren is dat de logo's zwart gemaakt zullen worden en misschien een nieuwe grill met dubbele koplampen, meer latjes en een rood randje. Maar weet nog niet 100% zeker of dat mooier is dan de huidige grill. Eventuele optie is ook nog een Jetta grill met lampen te plaatsen, maar dat is allemaal nog niet zeker. Daarna zullen er waarschijnlijk spacers geplaatst worden omdat de auto af en toe aanloopt, dus mocht iemand die hebben liggen .

Last edited by Gebruiker : 01-06-2012 at 13:03.
Reply With Quote
  #2  
Old 01-06-2012, 13:43
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Smile

mooi, ik had ook een Jetta-front en kreeg veel kritiek...
, maar dat was juist het 'leuke' daaraan!
[gewoon doen wat JIJ mooi vind]


__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #3  
Old 01-06-2012, 13:45
Gebruiker Gebruiker is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 48
Default

Ik vind het juist wel wat hebben, ziet er goed uit zo met dat snoetje !
Reply With Quote
  #4  
Old 01-06-2012, 15:58
lowrider23 lowrider23 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 797
Default

Ziet er al goed uit, mooie rijhoogte ook!
Zag dat je ook nog een andere grille wilt plaatsen, die met rode rand vind ik zéker een aanrader, heb 'm zelf ook, check maar:


Ook het logo zwart gemaakt, zoals ook jij van plan bent, wil je topic niet vervuilen maar misschien leuk als voorbeeld!
__________________
>> '91 Volkswagen Golf II 1.3i CL ''GTI - look''
Reply With Quote
  #5  
Old 12-06-2012, 09:11
Gebruiker Gebruiker is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 48
Default

Afgelopen week bezig geweest met de logo's zwart te maken. Zit alleen nu te twijffelen om de achterste toch in het grijs te doen of het 'Golf' logo ook zwart te maken. Daar ben ik nog niet helemaal over uit.








Reply With Quote
  #6  
Old 12-06-2012, 10:01
ratrod's Avatar
ratrod ratrod is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 208
Default

Netjes hoor , vind het wel meevallen met die ballonbanden, het staat hem goed.

Ik zou het "golf" logo dus ook gewoon zwart maken.
__________________
GrtZ Daniël

Ik lijdt niet aan gekte, ik geniet er iedere minuut van

VW Golf 1.6 Aut. uit '87 Sold
VW Golf 2.0 8v GTI uit '94
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum