Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-01-2015, 12:26
leeon leeon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 109
Default olie verbruik 6R gti

Ik weet dat er al een aantal topic's over zijn.

Ik moest dinsdag toevallig toch bij de garage zijn.
Al een paar dagen kreeg ik de melding toen ik hem starten oil pruffen (of zoiets) ondanks dat ik het nog nooit gezien had dacht ik dat het systeem de olie aan het peilen was.
Nou had ik ong 1500 km geleden het olie gepeild (wat naar mijn weten gewoon goed was) want ik had al eens vaker gelezen over het probleem maar hoopte dat het niet bij mij zou voorkomen :P

Nou was ik dus dinsdag onderweg naar de garage en toen kreeg ik een groot geel oliekannetje in de boordcompouter. Na 5-10 seconden was dit ook weer weg. (dit was ook de 1ste x dat ik dit zag)
verhaal uitgelegd bij de dealer. Hij zei al meteen van ik zal zo ff een flesje olie pakken. Toen hij hem 1/2 bijgevuld had. was die nog niet helemaal vol.
toen hij de rest er bij goot zei ik van ik vind dit toch wel raar dat er nou een liter olie bij moet en ik heb hem pas 2500km.
Toen zei die van een motor mag tegenwoordig 1 liter per 2000km verbruiken. Toen hij hem bijgevuld had zei hij deze krijg je van mij
(voor mij het teken dat hij het probleem dus kent)
Ik heb hem 2500 km gelede gekocht er zal nou wel iets teveel inzitten maar er is 1 liter bijgegooit.

Toen we nog naar binnen gingen zei ik nog van als ik snel weer zo een kannetje zie in de boordcomputer dan zal er iets niet goed zijn.
Toen zei die nog van ja dan zal het waarschijnlijk iets anders zijn als de olie maar een sensor ofzo.

Last edited by leeon : 02-01-2015 at 12:29.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-01-2015, 12:32
leeon leeon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 109
Default

nou is dus mijn vraag een beetje of er laatste tijd nog updates zijn over dit verhaal.

heb dit verhaal bij de verkoper (waar ik hem kocht) nog aangekaart.
problemen/olieverbruik bij de gti's
maar kreeg een verhaaltje over kinder ziektes en blablabla en die worden er meteen uitgehaald enz.
en het is absoluut een goeie aankoop.
Reply With Quote
  #3  
Old 02-01-2015, 12:40
PaulusB's Avatar
PaulusB PaulusB is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 137
Default

1 liter per 2000km verbruiken,, Is vaak als de motor bijna versleten is in het uiterste geval. Hij hoort eigenlijk bijna niets te verbruiken tussen de beurten in.
Reply With Quote
  #4  
Old 02-01-2015, 12:59
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

heleboel nieuwe auto's/modellen welke op longlife rijden hebben verschillend verbruik in olie. Tussen de 1L op 2000km tot 1L op 20.000km is geen uitzondering.

Als je een DSG/automaat hebt helpt dit ook niet echt en in combi met korte stukjes.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #5  
Old 02-01-2015, 15:21
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Feit blijft dat je dit bij een dusdanig moderne motor gewoon niet verwacht/accepteert.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #6  
Old 02-01-2015, 17:46
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Feit blijft ook dat dit een gegeven is.

Heb een specifiek geval gehad, Polo 6R gti dsg. Alleen maar korte stukjes en het verbruik werd steeds erger, zelfs na plaatsen van een fabrieksnieuwe motor begon het verbruik langzaam toe te nemen tot op een gegeven moment 1L op 800km!

Is natuurlijk idioot. We hebben er toen zelf mee gereden, langere ritten en een pittigere rijstijl. Dik 1500km mee gemaakt, nog geen 0,3L weg.

Heb er meerdere in onderhoud zonder problemen met verbruik. Ding is gewoon niet gemaakt voor korte ritjes helaas.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #7  
Old 02-01-2015, 18:00
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Loopt ie zichzelf daar kapot op?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #8  
Old 31-01-2015, 11:21
wopitop wopitop is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 75
Default

als oplossing mag je tegenwoordig een olie meting doen. Er wordt olie afgetapt en een vastgesteld hoeveelheid gevuld. Daarna 1000km rijden en dan wordt de olie weer afgetapt, het verschil in grammen is het olieverbruik. Alle werkzaamheden worden onder vastgestelde condities uitgevoerd dus aftaptijd en temperatuur enzo..

Als je olieverbruik te hoog is geweest wordt er in overleg met PON bepaalt wat de vervolg stappen zijn. Of een ander blok of andere oliesproeiers of andere carterventilatie systeem. Een combinatie van deze dingen kan ook.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum