Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-08-2009, 13:57
Patrick86 Patrick86 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 401
Exclamation Interessepeiling webwinkel OEM producten

Beste Volksforummers,

Al enige tijd loop ik met de gedachte rond een webwinkel op te starten. Naast mijn huidige webwinkel zou ik graag een webwinkel starten met daarin VW en Audi parts.

Ik heb al een leverancier gevonden, echter heeft deze 'lange' levertijden omdat het allemaal uit Denemarken moet komen.

Ik zou het zeer waarderen als je antwoord zou kunnen geven op onderstaande vragen:
1. Zou je bestellen uit een webwinkel met OEM-producten die je ook bij de dealer zou kunnen krijgen? Prijzen zijn gelijk aan de dealer, je betaald alleen verzendkosten erbij.
2. Zou je bestellen uit een webwinkel met OEM-producten die goedkoper zijn dan de OEM-producten bij de dealer, maar wel een levertijd van een week op zit?
3. Welke artikelen moeten er in een goede webwinkel staan? Denk aan speciale artikelen zoals R32, maar ook aan miniatuurauto's, tshirts, etc.
4. Indien je een bestelling zou plaatsen, is dat dan voor luchtgekoelde of watergekoelde modellen?
5. Welke webwinkels gebruik je nu wel eens voor auto-artikelen te bestellen?

Alvast bedankt!

Mvg Patrick Rijks.

Last edited by Christiaan : 28-08-2009 at 12:29.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-08-2009, 14:51
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Ik heb in een ver verleden via mijn werk al eens zaken gedaan met dit bedrijf.
Ze leveren idd veel oem onderdelen voor de vw/audi markt tegen redelijke prijzen.
Voor een geslaagde webshop zul je wel een brede en diepe voorraad aan moeten leggen ivm met de toeleveringen vanuit denemarken.

Je bent er wel mee op de hoogte dat ze ook een eigen webshop hebben?

In ieder geval veel succes toegewenst.

Groeten Jan.
Reply With Quote
  #3  
Old 27-08-2009, 17:30
cabby tdi cabby tdi is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 86
Default

1. Ik zie het nut er niet echt van in. De prijs is gelijk en ik moet langer wachten. Bij de dealer heb je 90% binnen 2 dagen de andere 10% binnen de week.

2. Op zich is een week helemaal niet lang. Als het verschil met de dealer maar duidelijk genoeg is natuurlijk.. ;-)

3. Ik denk dat je idd het meest leuke dingen verkoopt zoals logo's, Gti, V5, V6 en andere sport onderdelen, oem ombouwkitjes zoals tempomat hendels met plug & play kabelboompje, comfort blinker, enz...

4. Watergekoeld. ik ben niet aan bugs ;-)

5. sjaak's vwshop, vag techniek, ebay.de, dealer zelf, voor onderhouds en slijtage delen mijn grossier en api...

Het is een beetje het wiel heruitvinden... Als je wil dat dit aanslaat, moet je maandelijks setjes in de aanbieding hebben. En hopen dat mensen er dan extra's bij nemen... rekening houdend dat mensen met hetzelfde auto/motortype niet elke maand geld aan je gaan overmaken. Je stelt onderhouds pakketjes samen klein en grote beurt. voor bvb de golf 4/bora tdi's. Dan moet je de maand nadien geen remmensetje voor dezelfde wagens in promotie zetten. maar een maandje of 2-3 tussen laten...

Aub...


Quote:
Originally Posted by Patrick86
Beste Volksforummers,
1. Zou je bestellen uit een webwinkel met OEM-producten die je ook bij de dealer zou kunnen krijgen? Prijzen zijn gelijk aan de dealer, je betaald alleen verzendkosten erbij.
2. Zou je bestellen uit een webwinkel met OEM-producten die goedkoper zijn dan de OEM-producten bij de dealer, maar wel een levertijd van een week op zit?
3. Welke artikelen moeten er in een goede webwinkel staan? Denk aan speciale artikelen zoals R32, maar ook aan miniatuurauto's, tshirts, etc.
4. Indien je een bestelling zou plaatsen, is dat dan voor luchtgekoelde of watergekoelde modellen?
5. Welke webwinkels gebruik je nu wel eens voor auto-artikelen te bestellen?

Alvast bedankt!

Mvg Patrick Rijks.
Reply With Quote
  #4  
Old 27-08-2009, 17:32
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default



1. Zou je bestellen uit een webwinkel met OEM-producten die je ook bij de dealer zou kunnen krijgen? Prijzen zijn gelijk aan de dealer, je betaald alleen verzendkosten erbij.
nee, geen voordelen, dealer 1 dag wachten
2. Zou je bestellen uit een webwinkel met OEM-producten die goedkoper zijn dan de OEM-producten bij de dealer, maar wel een levertijd van een week op zit?
ja, dan zie ik pas voordeel :P
3. Welke artikelen moeten er in een goede webwinkel staan? Denk aan speciale artikelen zoals R32, maar ook aan miniatuurauto's, tshirts, etc.
ook vet, zolang je maar niet autostyle shit verkoopt
4. Indien je een bestelling zou plaatsen, is dat dan voor luchtgekoelde of watergekoelde modellen?
water
5. Welke webwinkels gebruik je nu wel eens voor auto-artikelen te bestellen?
uh... www.marktplaats.nl :P
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #5  
Old 28-08-2009, 12:29
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

link naar de webwinkel uit startpost verwijderd.
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #6  
Old 28-08-2009, 13:43
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

1. Nee, ik bestel mijn onderdelen net zo makkelijk bij de dealer. Ook is het zo dat als ik een onderdeel zoeken, hun er een nummer bij vinden en bestellen. Niet juist, dan hebben hun het verkeerd besteld.

2. Bij het bouwen van mijn project heb ik af en toe een hele rits aan onderdelen nodig, hier heb ik geen echte haast bij, hier mag dus wel een week overheen gaan. Wel is het zo dat ik bij de dealer korting krijg dus enkel als je ook echt dan nog veel goedkoper ben bestel ik bij jou. Scheelt het weinig dan bestel ik het alsnog bij de dealer, daar kan ik bij afname controleren en hoef ik zelf niks terug te sturen mocht het niet goed of juist zijn.

3. Speciale artikelen zijn altijd leuk maar persoonlijk bestel ik niet of weinig van dat spul.

4. Watergekoeld..op dit moment.

5. Zo goed als geen. Matten etc bestel ik online (niet OEM), meeste OEM spul vind je niet in winkels vandaar..

Graag gedaan
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote
  #7  
Old 28-08-2009, 14:01
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

1. Nee, ik ik zie geen voordeel om extra verzendkosten te betalen voor iets wat bij de dealer ook te krijgen is.
2. Ja, goedkoper is altijd leuker en soms het wachten waard. Echter heb ik maximale korting bij de dealer meestal (verschilt per product)
3. Te veel om op te noemen.
4. Watergekoeld.
5. SKG en TCL.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #8  
Old 13-09-2009, 10:27
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

eigen inzicht en een ondernemings plan....en aan een onbekende deze vragen,,,
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum