Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-01-2018, 08:37
YannVanh YannVanh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2018
Posts: 24
Default Motorombouw 1.5 -> 1.8

Hallo, ik ben nieuw hier op het forum en heb al wat rondgeneusd maar kan niet echt een antwoord op mijn vraag vinden..

Ik heb een golf 1 '83 met een 1500 JB blok in, nu kan ik een 1800 Gti DX blok uit '83 aankopen en dat zie ik wel zitten, ik weet dat hij in de steunen past maar qua aansluiten vind ik niks.. de motor komt met kabelboom en alles erop en eraan. Heeft iemand een schema? Waar moet ik op letten of wie kan me hierbij helpen dmv een grondige uitleg?

Dank bij voorbaat!
Reply With Quote
  #2  
Old 10-01-2018, 11:38
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

als hij met kabelboom is kan je m in de zekeringkast gewoon inpluggen.
waarschijnlijk moet je nog een pomprelais bij steken en een goede brandstofpomp onder de auto zetten met de daarbij horende bedrading, of je moet deze ook kunnen overnemen uit een donor auto.
afhankelijk van de tank aansluiting kan het zijn dat je ook nog een opvoerpomp in de tank moet plaatsen.
je kan met evenveel werk ook bijv. een 16V abf inbouwen en als je niet goed met draadjes bent, laat je door een forummer een boompje maken die plug and play is en dan heb je met relatief weinig werk ook een snelle auto.
Met een dx of andere motor met (K)-Jetronic moet je goed opletten of hij niet lang ergens in een schuur heeft gelegen want dan krijg je gegarandeerd problemen met het mechanische injectie systeem.
mooiste is een goedlopende (K)-Jetronic motor direct overbouwen in jou eigen auto.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 10-01-2018, 19:53
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Is de golf modeljaar 83[na augustus] dan past de kabelboom 1op1[zekeringkast met steekzekeringen] is het blok ook met de GTI versnellingsbak? Daar passen je aandrijfassen 1op1 op
Reply With Quote
  #4  
Old 10-01-2018, 20:49
YannVanh YannVanh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2018
Posts: 24
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Is de golf modeljaar 83[na augustus] dan past de kabelboom 1op1[zekeringkast met steekzekeringen] is het blok ook met de GTI versnellingsbak? Daar passen je aandrijfassen 1op1 op


Dit is beide het geval.. Moet dus gewoon plug and play zijn?
Reply With Quote
  #5  
Old 11-01-2018, 19:51
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Brandstof leidingen ook veranderen. Grotere diameter en elektrische brandstofpomp
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum