Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-08-2015, 10:32
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default 20vt AGU lambda no activity

Ik geef het nu officieel op met de golf ! Hij springt constant terug naar de safe basis map (0,5bar met sporadisch een piek op 0,7) omdat de volgende foutcode hardnekkig terug blijft komen:

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0134 - 35-00 - No Activity

Het volgende is al vervangen:
- Volledige carterventilatie
- Oliepijlstokhouder
- Brandstofpomp
- Lambda-sensor

De bekabeling van de lambda na de stekker ligt netjes op de originele plek dus er kan nergens een draad gesmolten zijn door de warmte. LMM lijkt voorlopig ook goed te zijn aangezien de logs op de "basis map" +-120g/s aangeven bij vollast.

Wie kan mij helpen met wat dit kan zijn ?

Even een toevoeging:
Net even snel een rondje gemaakt met de LMM los, motor loopt gewoon prima alleen de turbodruk wordt op een 0,3bar maximaal gehouden. Dit geeft neem ik aan nogmaals aan dat de LMM nog goed is ?

Wat ik op google kan vinden is dat het ook wel eens kan gebeuren dat de ECU gewoon de geest heeft gegeven en dat daardoor de lambda fout blijft aanhouden. Is er een manier om dit te testen ?

Last edited by Renegade : 06-08-2015 at 11:32.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-08-2015, 11:52
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

99% is echt de lambda zelf stuk, maar die is al vervangen zie ik.

Als de bekabeling ook 100% is, dan zou het aan de ECU zelf moeten liggen. Dat deze de signalen niet en/of verkeerd binnen krijgt vanuit de lambda.


Wellicht van iemand een ECU lenen om te testen?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #3  
Old 06-08-2015, 12:00
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Imitatie lambda of orgineel?
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #4  
Old 06-08-2015, 12:18
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Het signaal wat van de lambdasensor al gecontroleerd aan de ECU?
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 06-08-2015, 14:10
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Lambda kan evengoed stuk zijn.
Had ik laatst nog op het werk met een nieuwe Bosch sensor.
Reply With Quote
  #6  
Old 06-08-2015, 17:30
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Lambda is een originele van NTK/NGK, deze zouden normaal gezien even goed moeten zijn als van Bosch.

Moet wel ook even vermelden dat een beunhaas de kabels van de oude lambda had doorgeknipt om de hitte-isolatie weer terug erom te krijgen, de kabels zijn erna met stekkertjes aan elkaar gebeund. Het is dus ook een optie dat het lambda circuit doorgebrand is. Vandaar dat de oude lambda ook linea recta de vuilbak in gegaan is en ik om de nieuwe de hittebescherming met wat draad vast gemaakt heb.

De log van block 007, 008 en 009:




Wat met opvalt is dat de lambda constant op 0,455 volt blijft terwijl het een gloednieuwe (ondertussen 150km oud) sensor is die er sinds gisteren op zit .

Het gekke is ook nog dat de motor onder deellast perfect loopt. Zodra vollast bereikt word lijkt het alsof de gevraagde turbodruk niet behaald kan worden en de motor te rijk loopt, ploffen en stotteren.
Reply With Quote
  #7  
Old 07-08-2015, 13:48
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Aangezien hierboven genoemd dat lambda sensoren wel eens dood geleverd worden ben ik vandaag aan het meten gegaan.

Met warme motor zou er tussen de zwarte signaaldraad en de grijze massadraad een spanning gemeten moeten worden tussen de 0,1 en 0,9 volt. Stekker los, motor laten lopen en dus even gemeten. Uitslag: 0,niks, de meter reageert niet

Waarschijnlijk dus een dode lambda geleverd gekregen. Morgen komt een nieuwe binnen van bosch ditmaal en hopelijk lost dit alles op !

PS: Ik weet dat dit niet de ideale manier is om een lambda te testen maar er zou toch iets van een reactie moeten komen door de digitale voltmeter
Reply With Quote
  #8  
Old 08-08-2015, 15:16
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

De nieuwe sensor heeft helaas ook niet geholpen. Ik heb geen flauw idee wat het probleem nu kan zijn.

Wie in zuid-limburg kan mij helpen met het doormeten van de bedrading naar de lambda en het controleren van de ecu of eventueel proberen van een andere ecu ?
Reply With Quote
  #9  
Old 09-08-2015, 09:54
Oldie79 Oldie79 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 427
Default

ik zie dat je van stein bent..
in Urmond/berg woont Stefan Baggen, stuur die maar eens wat via FB

die komt daar meestal wel uit, maakt veel bekabelingen en stuurprogrammas op maat voor vr6/mtdi/20vt ecu vrijschrijven en noem maar op...
Reply With Quote
  #10  
Old 21-08-2015, 22:39
Brian93 Brian93 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 141
Default

Mocht dit nog niet opgelost zijn.

Paar kleine dingen, een AGU draait standaard op 0,5bar max, gechipt vaak rond de 1,0bar.

Lambda is een narrow band en volgens mij schakelt die onder vollast haast uit en gaat op voor geprogrameerde waardes rijden. Dus dat de sensor alleen onder deellast werkt.

Mocht je nog een ecu nodig hebben, ik heb een agu computer over (gechipt)
Reply With Quote
  #11  
Old 23-08-2015, 14:03
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Even nog een update hierover.

Gisteren met de multimeter een continuïteitsmeting gedaan van lambda stekker tot ecu stekker, kreeg een mooie constante pieptoon dus de bekabeling is 100% goed. Ondertussen ook nog alle vacuümslangen vervangen, dv nagekeken, boostlektest gedaan, benzinedruk gecontroleerd, lmm schoongemaakt met alcohol en nog steeds houd blijft de code terug komen :GRR:

Ik weet nog een aantal potentiële kandidaten maar het lukraak gokken en vervangen houd ooit een keer op aangezien mijn budget niet oneindig is.

Wie kan mij helpen of de volgende onderdelen het kunnen zijn:
- LMM kan een te lage meting geven die toevallig in de buurt komt van de originele,
- Temperatuursensor, is wel al een nieuwe model groene sensor,
- Injectorseals,
- Turbo is slecht aan het worden, kan misschien zijn druk niet meer en daardoor blijft de opgebouwde druk achter tov de inspuiting waardoor de lambda buiten meetbereik komt,
- ECU deels overleden.

Als iemand uit ervaring een oplossing weet of ter plekke de wagen (uiteraard tegen betaling) kan nakijken hoor ik het graag !
Reply With Quote
  #12  
Old 26-08-2015, 19:35
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Vandaag dus eens een andere ecu geprobeerd, na nog wat andere probleempjes weer een lambda melding.

Nog maar eens de kabels los gehaald van de lambda, doorgemeten, ik kijk in de stekker aan de kabelboom van de auto... Ik wist even niet of ik moest vloeken of lachen... De "klemmetjes" in de stekker die contact maken met de pennen in de lambda stekker waren iets meer open gebogen als die van het verwarmingscircuit. Terug gebogen, aangesloten, uitgelezen en de foutmelding is verdwenen

Met dank aan Brian93 voor de andere ecu en uitgebreide hulp via whatsapp ! Ik had het anders opgegeven en de lambda niet losgemaakt om nogmaals door te meten waardoor ik het stekkerprobleem niet had gemerkt !

Geluk bij een ongeluk, alles is nu wel 100% inorde en nagekeken !
Reply With Quote
  #13  
Old 26-08-2015, 19:43
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Gelukkig is het iets relatiefs lulligs. Alleen jammer dat het de nodige frustratie en geld heeft gekost
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum