Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-08-2015, 16:07
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default Spruitstuk pakking vervangen 2E motor

Beste leden,


Heb even een vraagje over mijn 2E motor. Mijn spruitstukpakking is al een tijdje lek aan mijn cilinderkop. Opzich kan het voor heel effe geen kwaad maar nu merk ik toch dat het lek wat erger aan het worden is (flink klapperen uit de uitlaat). De aangezogen lucht zal ook de lambda waarde kunnen beïnvloeden dus wil het eigenlijk zo snel mogelijk repareren. De vraag:

Is dit goed zelf te doen? Bij een Polo is het makkelijk te vervangen aangezien de uitlaat aan de voorkant zit, maar bij de 2E dus niet. Ik zat eraan te denken om het inlaat gedeelte weg te nemen om van boven af aan de uitlaat te kunnen komen. Heb ik dan genoeg ruimte om de uitlaat te bewegen en de pakking te vervangen? Heb zelf eigenlijk niet zo heel veel tijd om het te doen maar ik doe het toch graag zelf aangezien ik dan de tijd ervoor kan nemen en de boel kan laten inweken mocht het niet loskomen. (In het geval dat ze bij de garage een tapdraad kapot trekken oid) Heb wel een vertrouwd plekje om heen te gaan, maar kon al merken dat hij niet zo heel veel zin had in de reparatie

Als het goed te doen is van bovenaf wil ik mezelf er wel aan wagen.

Groet,

Joris
Reply With Quote
  #2  
Old 31-08-2015, 16:38
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Het is goed te doen mits er geen draadeinden knappen of doordraaien enz.
Een brug is wel makkelijk, je moet er van onder ook bij namelijk.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 31-08-2015, 16:46
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Oke bedankt! Ik ga eens opvragen hoeveel het ongeveer gaat kosten om te laten doen want ik heb geen brug en heb niet zoveel zin en tijd om dat vanaf de onderkant te doen op steunpoten. Mocht het toch erg duur blijken dan kan ik nog overwegen om het zelf te doen.

De golf heeft zover ik weet zo'n veersysteem verbindingsstuk. Moet ik die ook loshalen of zou ik er van onderen wel bij kunnen komen met de uitlaat nog in z'n compleetje erop.

Bedankt in ieder geval voor de snelle reactie
Reply With Quote
  #4  
Old 31-08-2015, 17:22
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Het werkt t prettigst als alles los is omdat je er niet heel veel ruimte hebt. De inlaat zit nl. ook aan die kant.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 01-09-2015, 14:32
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Die was ik dus van plan om te demonteren aangezien ik niet echt de mogelijkheid heb om er van onder heel goed bij te kunnen komen. Als ik de inlaat/gasklephuis e.d. eraf neem zou het dan ook lukken? Dan kijk ik recht op het spruitstuk
Reply With Quote
  #6  
Old 01-09-2015, 16:43
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Dan kan je er veel beter van boven bij ja.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #7  
Old 02-09-2015, 10:21
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Was even wat foto's aan het opzoeken van die 2E inlaat. Zie dat ik gewoon het hele injectie gedeelte er in 1 keer kan afpakken, wat natuurlijk wel logisch is. Op deze manier dus:




Als ik dit gedeelte er redelijk makkelijk af krijg dan moet het toch een fluitje van een cent zijn mits alles goed los komt
Reply With Quote
  #8  
Old 19-12-2015, 19:33
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Ik wil hier even op terugkomen..

Heb een lange tijd zitten twijfelen of er wel iets aan de hand was met het spruitstuk/pakking. Ben er een half jaar geleden mee bij een garage geweest en die hebben gezegd dat hij niet lek was.

Toch maakt de Golf een vrij hard geluid ondanks dat het een stock uitlaatlijn is met nieuwe middendemper en einddemper (gasdicht). Nu viel mij toch op dat er een ietwat harder geluid vrij komt onder de inlaat. (Het is moeilijk te zien/horen aangezien dat spruitstuk op een klote punt zit). Nu verdenk ik toch dat er iets lekt

Scheurtje in het spruitstuk of de pakking die iets lekt, want ik ervaar al enige tijd het volgende:

- Foutcode lambdasonde komt steeds terug (zit een nieuwe in).
Door een lek voor de sonde kan de motor raar gaan lopen (Hier heb ik dan soms ook last van) Stationair loopt hij wat rommelig en de wagen heeft soms wat minder vermogen lijkt het.

- Wat heel vervelend is: Flinke resonanties in de cabine, en dan met name rechts en midden van het dash.. stationair het gevoel alsof je motorsteunen gaar zijn (Maar die zijn allemaal vervangen).

Ik kan er dan wel vanuit gaan dat er iets niet klopt tussen het gedeelte kat - spruitstuk?!

Het zit zo: Ik kan een brugje regelen maar ik heb geen gereedschap om dat gedeelte met die veer los te halen net voor het spruitstuk. Mits ik de boutjes van het spruitstuk zelf los krijg, heb ik dan genoeg ruimte om dat hele geheel eraf te nemen (het gedeelte voor de kat zeg maar). wordt langzamerhand een beetje gek van die resonanties binnen in de wagen.

Nu maar eens even op zoek naar een leuker spruitstukje, nu het toch los ligt..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum