Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 27-07-2015, 22:11
m20vt m20vt is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 81
Default

Zoals fcapri al zegt, vervang je remslangen achter, sowieso die aan de remklauwen zitten.
Kosten je ongeveer 15 euro per stuk, heb namelijk precies hetzelfde meegemaakt dwz. de vasthangende remklauwen (zelfs nieuwe!)
Verder lijkt je remkrachtVERDELER ook overleden te zijn.
Reply With Quote
  #22  
Old 27-07-2015, 22:48
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Ja die flexibels ga ik inderdaad vervangen denk ik, gezien het remsysteem toch open moet nu.

En de reacties hier bevestigen wat ik dus ook dacht, die remkracht verdeler is naar de knoppen en zit dan waarschijnlijk in gesloten positie vast. Dat zou in ieder geval verklaren waarom ik vanachter aan beide kanten geen vloeistof uit de nippels kreeg en waarom als je op de rem gaat staan je vanachter geen remkracht hebt. Verklaart alleen wel niet waarom die ene klauw blijft vast hangen... Ik denk dat als ik de flexibels vanachter vervang ik gewoon gelijk de klauwen eraf haal en reviseer, dan ben ik ook zeker dat daar het probleem niet zit.

Quote:
Originally Posted by Polo1w
Misschien een rare vraag, maar zijn de gaatjes in je ontluchtingsnippels wel vrij?
Op de zaak kom ik er toch regelmatig eentje tegen die compleet dichtgeroest/smeert zit.
Ff eruit draaien, en in blazen, weet je t direct.

Zal ik ook eens nakijken, maar me dunkt dat dat niet het probleem gaat zijn. Er zaten langs beide kanten rubber dopjes op en daaronder leek het me vrij proper.

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Met ABS op de Golf 2 nooit pompen om te ontluchten! Dan trap je hem kapot.

Hoe bedoel je, nooit pompen om hem te ontluchten?


Alvast bedankt aan iedereen hier voor de raad!
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #23  
Old 28-07-2015, 07:03
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Als je het ATE ABS systeem hebt en je pomp om hem te ontluchten, net als bij een standaard remsysteem dan trap je de hoofdremcilinder kapot. Je moet hem op druk laten komen en dan de untluchtingsnippel open draaien. Het systeem pompt dan zelf de vloeistof er doorheen.

Let op; ABS pomp mag maximaal 1 minuut continu draaien om oververhitting te voorkomen!
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #24  
Old 28-07-2015, 10:14
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Als je het ATE ABS systeem hebt en je pomp om hem te ontluchten, net als bij een standaard remsysteem dan trap je de hoofdremcilinder kapot. Je moet hem op druk laten komen en dan de untluchtingsnippel open draaien. Het systeem pompt dan zelf de vloeistof er doorheen.

Let op; ABS pomp mag maximaal 1 minuut continu draaien om oververhitting te voorkomen!

Ah ok, ik hoop dat het dan niet te laat is.. In mijn boek stond dat de voorste remmen gewoon te ontluchten waren als bij het standaard remsysteem.

Ik heb dat met die pomp wel geprobeerd, maar ik hoorde geen pomp draaien. Ik heb ook het gevoel dat als ik rijd en rem, dat ik geen rembekrachtiging heb.

Mijn garagist raadde me aan om eens in de elektriciteit te zoeken, om te zien of er daar geen probleem zit waardoor de pomp geen opdracht krijgt om te pompen. Ik denk dat ik dat na het werk aan het remsysteem op de achteras eens ga doen.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #25  
Old 28-07-2015, 10:54
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Kijk dan maar eens goed je ABS systeem na. Als je kleppenblok en je pomp geen spanning krijgen dan krijg je hem ook niet ontlucht en krijg je dus ook geen vloeistof eruit achter.

Ik wil je er best mee helpen. Pb me eventueel voor mijn mobiele nummer, dan kan ik je eventueel via WhatsApp opweg helpen om de storing op te lossen.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #26  
Old 30-07-2015, 21:50
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Ik had ook problemen met mijn achter schijfremmen, die bleven ook hangen en de klauwen waren perfect, na lang zoeken het probleem gevonden.

Rem slang van de overbrugging van de achteras was aan de binnenkant versleten.
Er ontstond een membraamwerking waardoor de remvloeistof alleen nog maar naar de klauw kon en niet meer terug.
Sinds het vervangen al 2 jaar geen remverschil meer en top achterremmen!
Je remdruk regelaar kan ook versleten zijn trouwens!

Succes!

Ramon
Reply With Quote
  #27  
Old 06-08-2015, 20:25
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Met dank aan Roy16VG60 het probleem met de ABS pomp/rembekrachtiging kunnen oplossen!

Had een aantal pagina's met een troubleshoot lijst in mijn werkplaatsboek staan, dit gevolgd en bleek dat de druksensor geen massa had. Met dank aan Roy kunnen vinden waar het probleem zat, en ook kunnen oplossen! Bleek dat de massadraad van de sensor doorgeknipt was en dat de massadraad die van het massapunt op de hrc naar de baksteun loopt ook doorgeknipt was... De electronica in mijn auto is een ramp, is in het verleden door andere mensen in geknoeid geweest...

Anyway, draadjes weer aangesloten en pomp maakt mooi druk Heb dus weer rembekrachtiging!

Alleen blijft de remklauw linksachter nog steeds hangen, ga dus een nieuwe remkrachtverdeler steken en nieuwe flexibele remslangen achter.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum