Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-12-2014, 19:56
RickM89 RickM89 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 67
Default Opstartproblemen Golf II

Hi Volksforummers,

Ik heb sinds een paar weken een Golf II uit '86 met een 1.6 C 3-traps automaat.
Dit beestje heeft problemen met koude start. Starten gaat overigens prima alleen loopt ze dan op 3 poten en meurt onwijs naar de benzine.
Als ik dan een dotje gas geef stijgen de toeren zo richting de (ik gok) 3k rpm (Heb geen toerenteller)

Een vriend van me is van mening dat het ontsteken niet op tijd staat. Hier zijn speciale lampen voor om dit te checken enzo... Wie o wie, in omgeving Den Haag kan me helpen dit probleempje op te sporen en eventueel verder te kijken wat er nog gebeuren moet?
Ik ben een leek op het gebied van motoren dus alle hulp is welkom!

Grt,
Rick
Reply With Quote
  #2  
Old 31-12-2014, 09:26
m20vt m20vt is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 81
Default

Rick informeer eens bij DragonGr Dragon, expert in Pierburg carbs!
Reply With Quote
  #3  
Old 31-12-2014, 15:14
RickM89 RickM89 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 67
Default

Zou wel willen maar z'n inbox is vol :P
Reply With Quote
  #4  
Old 03-01-2015, 01:15
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

Hallo,

Ik weet niet of deze auto recente onderhoud history heeft?..

Zo niet zou ik eerst eens beginnen met dingen als , bougies, bougie kabels, ontsteking rotor + rotor kap (contactpuntjes) en alle filters te vervangen. Dan weet je iig dat dat in orde is. En dan eens kijken hoe die loopt.

Loopt die dan nog steeds hetzelfde, raad ik je aan om de timing van distributie op tijd te zetten / laten zetten bij een garage (zal niet gek veel kosten bij de allround garage denk ik). En evt brandstofdruk laten meten.

Mocht dit alles niet helpen kan je idd zoals gezegd eens contact opnemen met DagonGr Dragon om je carb te laten nakijken / reviseren.

succes ermee!!
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote
  #5  
Old 03-01-2015, 14:03
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Ontsteking heeft wel invloed op de stationairloop maar de Pierburg carburateur is ook verdachte in mijn ogen. Wat is de staat van..
...Vacuumslangen? (achter op carburateur)
...Voetpakking? (tussen carburateur en inlaatspruitstuk)
...Vierpuntsdoos? (gasklepverstelling)

Iets minder voor de hand liggend maar:
inlaatspruitstukpakking?
Reply With Quote
  #6  
Old 03-01-2015, 16:41
RickM89 RickM89 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 67
Default

Jeutje, Dat word zoeken en doen... Ik heb echt geen idee wat het allemaal inhoud, maar zal wel eens kijken... een goede onderhoudsbeurt is inderdaad niet weg, recent onderhoud is onbekend.
Reply With Quote
  #7  
Old 03-01-2015, 18:32
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Dit helpt misschien:







Durf niet voor 100% zeker te zeggen of het precies overeenkomt met een automaat want dan zit er een vierpuntsdoos op i.p.v. driepuntsdoos (vier standen van het stangetje i.p.v. 3)
Reply With Quote
  #8  
Old 03-01-2015, 18:33
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

[Dit helpt misschien:







Durf niet voor 100% zeker te zeggen of het precies overeenkomt met een automaat want dan zit er een vierpuntsdoos op i.p.v. driepuntsdoos (vier standen van het stangetje i.p.v. 3). In de afbeelding is dit het leerlaufregelventil.
Reply With Quote
  #9  
Old 18-01-2015, 16:45
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

ben het met je eens Maarteno.

ik zou dan idd beginnen, met de carb te demonteren, en kijken of de vacuüm slangen niet poreus zijn.

bij mij is nu ook hetzelfde probleem opgetreden, koude start op 3 cil, en zowel binnen in de auto, als de uitlaatgassen, ruiken onderhand naar pure benzine. dit duurt zo'n 1 a 2 minuten, en dan loopt ie op 4, maar wel beetje onregelmatig en te hard stationair.

verder is mijn brandstofverbruik ook veel te hoog, ondanks dat het maar een 4 bak is.

ik ga ook maar eens het een en ander nakijken.
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote
  #10  
Old 19-01-2015, 08:17
RickM89 RickM89 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 67
Default

Ja dit golfje rijd op dit moment 1 op 3,3.... om van te huilen! maar... heb ergere problemen... ding moet echt zsm uitgelijnd worden want er is niet mee te rijden... constant het gevoel alsof me wielen \--/ zo staan.. ipv |--| ...
Bocht naar rechts, geen probleem... bocht naar links? liever rechtdoor!
Reply With Quote
  #11  
Old 19-01-2015, 19:39
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 289
Default

Ik kon nog geen 200km op 45 liter rijden met mijn 1.6ez automaat (3 versnellingen), na het afstellen van het tijdstip van de ontsteking (ook in graden) liep die stukken beter. Met deze koude omstandigheden krijg je je verbruik moeilijk boven de 1 op 9, nog zo een paar kameraden met een automaat mk2.

Ik heb me vacuumslangen hetzelfde aangesloten als de afbeeldingen hierboven, recht achterop de carburateur blijft dan 1 aansluiting vrij. Hier gaat een klein stukje vacuumslang op en dan met de doorzichtige slang die naar het luchtfilter gaat. De andere aansluiting die linksachter je carburateur zit die nog vrij is gaat dan naar die vacuumaansluiting op het schutbord.

Scheelt een hoop, als ik nu wegtrek in de kickdown trekt die super door.
Reply With Quote
  #12  
Old 20-01-2015, 09:40
RickM89 RickM89 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 67
Default

Ik zoek gewoon iemand die dit voor een klein prijsje wilt doen voor me... Die eventueel ook de slangetjes vervangt en de onsteking evt op tijd zet.
Reply With Quote
  #13  
Old 20-01-2015, 11:24
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 289
Default

Quote:
Originally Posted by RickM89
Ik zoek gewoon iemand die dit voor een klein prijsje wilt doen voor me... Die eventueel ook de slangetjes vervangt en de onsteking evt op tijd zet.


Het afstellen van de ontsteking is nog geen paar minuten werk, vacuumslangen is ook in een klein half uurtje zelf te doen (tenminste toen ik er als leek mee begon).
Reply With Quote
  #14  
Old 21-01-2015, 21:14
RickM89 RickM89 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 67
Default

Toch doe ik het liever niet zelf... de angst dat ik wat verkeerd doe...
Dus besteed het dan liever uit.
Reply With Quote
  #15  
Old 15-06-2015, 16:05
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 289
Default

Quote:
Originally Posted by Maarteno
[Dit helpt misschien:







Durf niet voor 100% zeker te zeggen of het precies overeenkomt met een automaat want dan zit er een vierpuntsdoos op i.p.v. driepuntsdoos (vier standen van het stangetje i.p.v. 3). In de afbeelding is dit het leerlaufregelventil.


Ik ga dit topic toch nog even leven inblazen!
Ik zie in de bovenste afbeelding dat er achterop de carburateur een stationairschroef zit en waar is die rechter dan voor waar geen vacuumslangen opzitten in deze afbeelding? Ik heb ze er namelijk wel op en wie weet wellicht verkeerd aangesloten. Krijg namelijk de golf echt niet meer mooi aan het lopen nu
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum