Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-12-2016, 18:43
Function Function is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 269
Default Help Golf 2 1.3 NZ start opeens niet meer : (

Hallo,

Mijn Golf 2 (1.3 NZ Function 1992) start opeens niet meer.
6 Weken geleden heb ik de koppakking vervangen.

Sindsdien zonder problemen meer dan 1000 km gereden.
Gevolgd door een week lang stil staan.
Daarna wou de auto niet meer starten.

Startmotor doet het en heel soms maakt de motor een slagje op eigen kracht.

Nagekeken:
- de brandstofpomp slaat hoorbaar aan als contact aan is (zoals voorheen).
- centrale kabel verdelerkap. Vonkt.
- bougie kabels. Vonken.
- bougies. Vonken.
- remreiniger voor de gasklephuis ingespoten. Geen effect.
- gasklephuis wordt nu schoongemaakt maar geen bijzonderheden.
- stroom eraf gehad voor herstart computer.

Mijn gevoel zegt dat de motor verzuipt. Soms ruikt het naar benzine.

Ik heb in totaal ongeveer 5 keer kort met remreiniger voor de gasklephuis gespoten.

Andere bijzonderheden:

- bougies waren vochtig. Kan dit door de remreiniger komen?
- gasklephuis was erg vochtig. Waarschijnlijk door de remreiniger.
- In het gedeelte na de gasklephuis lag een laagje vloeistof op de bodem. Dit ruikt naar benzine.

Iemand een idee wat er aan de hand is en wat ik nog meer kan checken???
Welke zekeringen moet ik checken?

Last edited by Function : 22-12-2016 at 18:46.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-12-2016, 19:51
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Massa punten goed nalopen.
Blijft de pomp niet toevallig draaien? Heb er in het verleden een paar gehad waar de ECU van stuk was.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 22-12-2016, 20:14
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Staat je ontsteking nog goed?
Distributie nog op tijd?
Reply With Quote
  #4  
Old 22-12-2016, 20:33
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Remreiniger verdampt heel snel dus die vochtigheid is waarschijnlijk niet van die remreiniger.
Als je zegt dat het vocht naar benzine ruikt zou ik het hele brandstofsysteem eens nakijken
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #5  
Old 22-12-2016, 21:35
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Komt er stroom op de injectoren
Brandstofpomp in de tank nog ok
Reply With Quote
  #6  
Old 22-12-2016, 21:58
Function Function is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 269
Default

Bedankt voor alle reacties

- Hoe loop ik de massa punten na en welke?
- Ontsteking is niet veranderd dus zou goed moeten zijn. Maar hoe check je dat dan?
- Hoe kan ik systematisch het brandstof systeem nakijken?
- hoe kan ik zonder multimeter checken of er stroom op de injectoren staat.

Ik ga morgen eerst checken of de benzine aanvoer tot motor komt dmv de brandstof slang bij de motor eraf te halen (paddestoeltje voor de rail) en dan met de sleutel contact maken.
Welke slang is aan- en welke is afvoer (voor/achter)?
Reply With Quote
  #7  
Old 23-12-2016, 01:03
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Function
- hoe kan ik zonder multimeter checken of er stroom op de injectoren staat.

Met je vingers?

Best niet doen dat, je zou kunnen er een lampje tussen zetten en kijken of dat gaat branden maar eigenlijk ben je best van gewoon een multimeter aan te schaffen! Je hoeft geen duur Fluke ding te hebben, ik heb een Amprobe 5XP-A en die heeft me 42€ gekost. Echt een super toestel!

Met die multimeter kan je dan ook gemakkelijk je massapunten checken! Kan je makkelijk doen met een continuïteitstest of een voltmeting, maar je hebt wel een multimeter nodig om ze goed te kunnen nakijken. Tenzij er eentje loshangt ofzo zal een visuele check weinig opleveren.

Wat je zegt van de brandstofslangen los te nemen is al zeer goed, kan je tenminste al zien of de injectoren brandstof krijgen. Daarna zou je een drukmeting kunnen doen maar daar heb je een drukmeter voor nodig.
Ik ken nu niet veel af van het NZ blok maar de meest simpele manier om je brandstofsysteem eens te checken is een injectorflow test. Je injectors eruit halen, elke injector in een apart plastieken flesje hangen en dan iemand de auto laten proberen starten. Dan moet je kijken naar het spuitbeeld van de injector en of ze allemaal even veel inspuiten. Het spuitbeeld moet een goed vernevelde kegel zijn, de injectors mogen niet druppen en ze zouden allemaal ongeveer evenveel in de flesjes moeten spuiten.

Zoals ik al zei, ik ken niet veel van de NZ motor, heeft deze een lambda sonde? Zo ja, ook even checken! Zou best de kern van het probleem kunnen zijn indien deze er een heeft.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #8  
Old 23-12-2016, 11:02
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Geeft je brandstofmeter wel goed aan
Zelf ook een x mee gemaakt
Alles na gelopen [meter gaf brandstof aan]
Kwam als laatste bij de brandstofleiding,en geen brandstof???10 liter in de tank en probleem was opgelost
Reply With Quote
  #9  
Old 23-12-2016, 13:01
GulfZwei GulfZwei is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2016
Posts: 11
Default

Meet ook even je blauwe temperatuur sensor op weerstand als je motor koud is.
Deze regelde dan het inspuiten van de benzine.
Wellicht als de sensor kapot is, spuit hij dus zoveel in dat hij verzuipt.
Eerst loskoppelen en dan starten kan je ook proberen.
En als je wat gas bij geeft bij het starten? misschien dat hij dan net genoeg lucht krijgt om aan te slingeren.

Edit: en inderdaad de bovenstaande reactie, stond laatst met een lege tank en toen wilde hij ook net niet aan slingeren toen ik er 1,5 liter benzine in had gegooit want de auto stond schuin waardoor hij niet genoeg benzine kon pakken.
Reply With Quote
  #10  
Old 23-12-2016, 14:30
Function Function is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 269
Default

Tank is half vol. Geeft de meter aan en klopt ook want had net €25,- getankt voor
dat de auto niet meer startte.

De brandstofslangen eraf gehad.
De voorste die direct op de verstuiverrail is aangesloten is de aanvoer. Als deze er af is en het contact wordt aangezet dan komt er een flinke stroom benzine uit.
Weer aangesloten en de afvoer (op het paddestoeltje/drukregelaar?) eraf komt niks uit als het contact wordt aangezet. Maar wel als er gestart wordt.
Lijkt me dus in orde.

Helaas kan ik niet met een multimeter omgaan. Tenzij dat stap voor stap wordt uitgelegd en met welke standen.

Hoe kan je de verstuivers met een lampje testen?
Zijn de pooltjes in de stekkertjes de plus en min? Of is de motor de min?


Gas geven bij starten ook geprobeerd. Soms werkt gas geven voor het starten een beetje.

Hoe zitten de injectoren in het spruitstuk? Hoe haal je die uit het spruitstuk?

Toerenteller trilt (paar mm) iets bij startpogingen.

Als de lambda sonde niet werkt zou de motor toch wel starten?

Wat opvalt is dat de motor niet meer wil draaien (startmotor) als de accu volgens de oplader op 12 volt staat. Alsof de accu dan leeg is.
Als die weer iets boven de 12 volt staat draait de start motor weer.


Doen:
- blauwe sensor test
- zekeringen checken (welke nummers?)
- verstuivers lamp test
Reply With Quote
  #11  
Old 23-12-2016, 16:51
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Zekering checken: allemaal!

Maar wat je zegt van de startmotor die niet wil draaien bij 12V, dat zou niet mogen! Die zou nog moeten rond kunnen draaien en eigenlijk zelfs de motor nog gestart krijgen!

Een accu moet niet enkel spanning leveren maar ook stroom om vermogen op te wekken. Wat kan is dat je accu nog wel op spanning komt maar niet meer het vermogen heeft om de auto te starten. Had ik twee jaar geleden ook voor.
Neem je accu er eens uit en ga naar een auto onderdelen zaak, die hebben meestal een accutester liggen en kunnen hem voor je testen. Kan je direct een nieuwe meenemen als de jouwe slecht blijkt te zijn

Je starter moet een bepaald toerental halen om de auto gestart te krijgen, haalt die dat niet zal de auto niet starten
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #12  
Old 23-12-2016, 20:45
Function Function is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 269
Default

Zekeringen (links onder bestuurderskant) allemaal gecheckt.

Starten zonder blauwe sensor geen verschil.

Starten met gaspedaal helemaal ingetrapt geeft wel enig teken van leven.
Maar vooral als de startmotor aan is. Ongeveer 3 seconden zonder startmotor en dan hortend, stotend en schuddend.

Vanmiddag ongeveer 20x pogingen tot starten met tussendoor opladen. Toen gaf de (oude) accu pas op. Dus er zit volgens mij wel voldoende prik in.
Ik ga niet zo maar een nieuwe accu aanschaffen voor een auto die misschien nooit meer loopt. Het is natuurlijk wel een low budget project : )

Iemand met wat meer uitleg over de injectoren met een lampje testen?

Overzichtje:
- genoeg benzine. Pomp zoemt even bij het contact aan zetten.
- benzine loopt tot de injectoren rail.
- inspuiten gasklephuis met remreiniger heeft geen effect.
- bougies vonken. (vochtig?)
- zekeringen allemaal ok.
- accu niet 100% maar waarschijnlijk wel goed genoeg.
- blauwe temperatuur sensor afgekoppeld geen verschil.
- vocht (benzine?) op bodem spruitstuk.
- vol gas starten heeft iets effect.

Dus waarschijnlijk zit het tussen de injectoren rail en het spuiten van de injectoren.

Mogelijke problemen
- relais? Welke?
- injectoren: elektra (ecu, relais?, bedrading, stekkers) Lampen test hoe?????
- injectoren: benzine (van rail tot de injectoren)
- anders????
- ??

Morgen toch maar weer eens de bougies nakijken of ze echt vochtig worden.

Wat kan ik nog meer doen??????
Reply With Quote
  #13  
Old 23-12-2016, 22:34
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

De test met het lampje noemt NOID light test. Is een set speciale lampjes, deze zijn niet super duur (20-30€) maar ook niet gratis.

Verder raad ik je toch aan om je accu eens te laten testen, je garagist kan dat ook! Dat kost je niets en dan kan je nog zien, maar zoals ik zei is er een groot verschil tussen het feit of een accu spanning levert of vermogen.

Zoals ik eerder al zei, een gratis en makkelijke manier om te zien of je injectors werken is ze allemaal eruit halen en dan in een doorzichtig plastic flesje hangen. Brandstofleidingen en elektra aangesloten laten, dan iemand laten starten en kijken of de injectoren inspuiten en of ze een mooi spuitbeeld hebben. Dat is gratis en je hoeft er geen multimeter voor te hebben
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #14  
Old 24-12-2016, 07:58
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

Quote:
Originally Posted by Function
Wat opvalt is dat de motor niet meer wil draaien (startmotor) als de accu volgens de oplader op 12 volt staat. Alsof de accu dan leeg is.
Als die weer iets boven de 12 volt staat draait de start motor weer.



12,0V is dan ook quasi leeg voor je auto.
jouw lader moet de accu minstens boven de 13,8V brengen, zoniet laadt die niet op.

als je je accu afkoppeld en een paar uur laat staan, zou je bij 20°C volgende waardes moeten meten (als het vriest, verliest je accu ongeveer 50% van haar capaciteit. daarom staan veel mensen bij de eerste nachtvorst ineens met problemen terwijl de auto de dag ervoor gewoon goed startte.)



-12,06V is 50% lading, maar eigenlijk mag je niet verder ontladen met een loodaccu. 50% is het absolute minimum. ga je daaronder, dan slijt ze heel snel.
-11,75V is kritisch voor je accu, als ze dan niet onmiddelijk bijgeladen wordt, komt er onomkeerbare schade op uw loden platen.
-lager dan 11,5V mag je je accu afvoeren. je krijgt ze misschien nog wel werkende, maar ze zal heel binnenkort weer eens leeg staan. de zelfontlading is immens hoog. daar kan je zonder gebruiken van een volle accu naar een lege gaan op een week zonder dat er iets aan hangt.

als ze aan de lader hangt dan moet je boven de 12,8V gaan.
haal je net 12,8V dan gebeurd er niks, accu laad niet op.
voor een beetje op de laden moet je al richting 13,6V gaan, normaal opladen 13,8-14,0V, snel opladen is 14,4V.
een startaccu van een auto kan maar een 80 tal keer ontladen en opgeladen worden en dan is ze dood. doordat een auto eigenlijk maar een 5% ontlaadt tijdens het starten, en die dan onmiddelijk weer vol laad, kan je dat een 1000-2000keer doen. maar telkens de accu dus dieper ontladen wordt, gaan ze ook x aantal keer sneller slijten.
elke startbeurt van 100% naar 80% leegtrekken omdat de motor slecht start, dan zal je accu maar een 400keer kunnen starten voor ze dood is (ongeveer 1jaar dus als je die elke werkdag gebruikt).

je mag ook niet vergeten dat een startmotor ongeveer 300-500A trekt. jouw accuspanning zal dan van 12,5V naar ongeveer 10V inzakken (volle accu).
bij een lege accu kan je makkelijk van 12,0V naar 9V inzakken en dan zal je electronica beginnen falen (transistorontsteking, ecu's, brandstofpompen,...). de motor gaat dan net nog rond, maar start niet door te zwakke vonk of te lage brandstofdruk.

probeer eens met een paar hele dikke startkabels te starten, als andere wagen zoek je maar een draaiende dieselmotor (die hebben een veel sterkere accu).
als je je accu moet vervangen, steek de grootst mogelijke die je kwijt kan onder de motorkap.
let dan op lengte-breedte-hoogte van de accu alsook de lokatie van de accupolen.
er staan 2 waardes op een accu,
iets in Ah (ampereuur) en dat wil zeggen hoelang je accu stroom kan trekken. een 100Ah accu kan dus 10uur lang een stroom van 10A leveren (10A x 10h = 100Ah), maar ze kan evengoed 100uur lang een stroom van 1A leveren.
het 2de getal is in ampere en zegt hoeveel stroom de accu in piek kan leveren gedurende 10sec voor ze onder de 10V komt. bij benzinewagens zit dat rond de 300-400A, bij dieselwagens is 600-900A niet abnormaal.

ter info: mijn ford capri 2.0 uit 1978 had normaal een 12V 44Ah 360A accu, ik heb ze vervangen door een 12V 76Ah 640A diesel accu. nooit nog startmiserie gehad .
wel opletten, als je motor niet aanslaat, dat je na een minuut starten ff de boel zo laat staan. zo een diesel accu in een benzinemotor kan de starter op 5min doorstarten gewoon doorbranden
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be

Last edited by fcapri : 24-12-2016 at 08:09.
Reply With Quote
  #15  
Old 24-12-2016, 12:58
Function Function is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 269
Default

Bedankt voor deze uitleg over de accu. Vooral dat van 12 volt principe maakte veel duidelijk.
Een nieuwe accu is uiteindelijk dus noodzaak.
Als eerste heb ik een paar keer gestart via een goede accu van een paar andere auto's. Dit maakte geen verschil.
Verder kom ik niet onder de 12 volt.


Zo meteen checken:
- distributieriem stand
- injectors (of ze spuiten en hoe ze spuiten, flesjes)
- bougies (vochtig?)
- relais 32?
Reply With Quote
  #16  
Old 24-12-2016, 20:42
Function Function is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 269
Default

Gevonden!!!!!!, maar met slechte afloop!!!!!!

Vanmiddag gecheckt:
- distributieriem merktekens stonden goed
- bougies weer vochtig en zwart
- Injectors met rail en al uit het spruitstuk getrokken. Hiervoor moet het gasklephuis eraf.

Injectors getest.
Eerst zonder flesje. Er kwamen in een mooie regelmaat straaltjes uit. In een flesje werd het wat meer verstoven.
Dus deze werkte ook prima.

Toen toch maar weer eens de bougies getest op het vonken.
Nummer 3 vonkte toch niet mooi in het midden.
Toen ben ik op de valreep voor nieuwe bougies naar Brezan geracet die al dicht was.
Als laatste poging om 16.30 uur op kerstavond naar de sloop gefietst voor bougies. Dat koste €5,- voor 4.
Snel de slecht vonkende bougie vervangen.

En ja hoor er was wat meer leven in de cilinders.
Viel me wel op dat het ietwat vochtig was op de rail bij een van de injectors.
Dus alle bougies vervangen en de motor sloeg meteen aan. Accu ook meteen naar 13.8 volt!
Dus probleem opgelost en helemaal blij.
Ondertussen werd het donker.

Nog een keer starten om te testen of het echt goed was. En even snel een klein stukje test rijden.
Motor haperde wel wat (3 cilinders gevoel) maar werd steeds beter.
Tot dat opeens na 1 km het olielampje ging branden en er rook onder de motorkap vandaan kwam.
Snel stoppen en motorkap omhoog. Stond de hele zooi in de fik!
De brandblusser kreeg ik in de paniek niet aan de praat maar had gelukkig nog een grote fles water bij me ivm de voorheen lekke koppakking. Daarmee kon ik het grotendeels blussen.

Vooral de isolatie van de motorkap had gefikt en gesmeuld. Daarnaast was een deel van de injectorrail gesmolten.
Ook een deel van de ontsteking bedrading, wat slangen en andere bedrading was gesmolten.
Het middelpunt van alles was de injectorrail waar ik wat vochtigheid (benzine?) had gezien.

Dus na alle moeite (koppakking en onderzoek naar het niet starten) rijp voor de sloop.
Tenzij iemand goedkoop wat spulletjes heeft zoals ontstekingskabels en een injectorrail.

Echt balen hoor, terwijl ik het wel had gevonden.

De vriendin zover gekregen om samen op kerstavond de auto 1 km naar huis te duwen.

Conclusies:
- vonkende bougies is geen garantie dat ze goed werken.
- bij het werken aan het brandstofsysteem moet je afvragen of dat door een leek gedaan kan worden. In ieder geval super zorgvuldig zijn en bij twijfel dubbel checken.
Zomaar even de injectorrail eraf halen is geen goed idee.
- geen haast hebben en iets snel in het half donker doen.
- altijd een fles water in je auto hebben waarmee je beginnende brand kan blussen.

Iemand nog een Golf 2 te koop staan? Liefst een 1.6 van 825 kilo.
Reply With Quote
  #17  
Old 25-12-2016, 03:58
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Doe JBM even een pbtje. Die heb ik kort geleden een injectorrail met injectoren meegegeven inc kabelboompje. Andere delen (even melden wat er precies kapot is, of een foto) kan ik je misschien ook wel aan helpen. boegiekabels moet ik nog wel hebben liggen.

Afgezien van dat: injectorrail moet na demontage altijd gecontroleerd worden, de O ringen van de injectoren kunnen namelijk lek raken.
Als je er eenmaal klaar mee bent moet je deze nogmaals controleren op lekken voor je gaat rijden. Liefst ook eerst even schoonmaken voor je uberhaupt je motor start.
Vooral omdat je aangeeft dat je wat vocht zag bij een van de injectoren. Denk ik dat je eigenlijk je eigen in je vingers gesneden hebt door dit niet goed te controleren.

Kan echter best zijn dat 1 van je boegiekabels gewoon al niet goed was en doorsloeg waardoor de boel niet goed vonkte.
Dan is starten lastiger en als je ergens benzineresidu hebt, kan dat inderdaad ontbranden door zo'n overslaande vonk.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #18  
Old 25-12-2016, 07:05
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

tja, jammer zaak, maar is er zoveel schade dat die rijp is voor de sloop?
als je een andere auto koopt, weet je nooit wat je in huis haalt. jij weet nu wel al hoe de staat is van je golf.

zeker de bodem, chassisbalken enzo (de mijne is goed gaar op dat vlak en die blijft toch ook rijden).
men ford capri in de garage heeft al een gesmolten kabelboom gehad van de ontsteking en dat stotteren van de vonk heeft ervoor gezorgt dat mijn cilinderkop ook kapot gepingeld is.
kabelboom hersteld, volledig hertaped, andere cilinderkop en ontsteking erop en die reed gewoon weer. tijdje terug is die zelf omgebouwd naar V6 (waardoor de gehele kabelboom uit elkaar moest, hoop kabels herleggen en weer intapen).

mijn porsche is destijd 3x in brand gevlogen, daar was de schade wel aanzienlijk en die heb ik gewoon verkocht voor onderdelen.

als je aan autos werkt, zorg dat je altijd wat brandblussers hebt rondslingeren. zelf diegene die voorbij de datum zijn, zijn nog goed hoor maar wel meer dan 1.
je klopt die eens goed op de grond dan, trekt de pin eruit en duw de hendel in. werkt altijd.
zeker als je laswerken uitvoert. heb zo al een paar autos mogen blussen waaronder ook die capri (bij lassen aan de binnenkant van de auto, was de kunststof brandstofleiding onderaan beginnen smelten. lekkende brandstof + lassen is echt een verkeerde combinatie .

ik zou de golf toch niet opgeven hoor, zeker als de kas voor de rest nog goed gaaf is.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #19  
Old 25-12-2016, 12:03
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

^^inderdaad ik zou de auto ook niet opgeven! Die schade valt makkelijk te repareren!

Waarschijnlijk heb je ofwel benzine gemorst met het werken en was deze nog niet verdampt, of zat er ergens iets niet goed vast dat heeft gelekt. Als je aan het brandstofsysteem werkt moet je inderdaad zorgen dat alles goed zit. Eigenlijk ben je best van als je nog van plan bent om te rijden en werken aan Golfjes een goed handboek te kopen. Eentje van Bentley Publishers, dat zijn de beste! Kost wat meer maar is super volledig, als je dat boek volgt heb je nooit problemen
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #20  
Old 09-01-2017, 12:47
Function Function is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 269
Default

Even pauze genomen.

De brandschade:
- bedrading oliesensoren (2).
- bougiekabels.
- brandstofrail voor de injectoren.
- isolatie motorkap

Is voor Golf 2 1.3 NZ Function 1992.

Heeft iemand deze onderdelen voor een schappelijk prijsje liggen?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum