Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-07-2017, 08:54
steefers's Avatar
steefers steefers is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 93
Default G60 loopt slecht bij koude motor.

Mijn cabrio G60 loopt slecht gestationeerd als hij koud is. Nu heb ik stappenmotor al gereinigd en de blauwe temperatuursensor al vervangen zonder resultaat. Nu valt me op dat er op mijn inlaatspruitstuk een stekker niet is aangesloten. Iemand een idee waar deze voor is en kan dit de oorzaak zijn van het slecht lopen bij koude motor.

zie stekker rode cirkel. Deze stekker ontbreekt bij mij.



De motor slaat bij koud starten direct aan en loopt mooi gestationeerd tot het moment dat ik iets gas heb gegeven of probeer weg te rijden. Dan schommelt deze enorm in de toeren tot deze bijna uitvalt. Rij je eenmaal dan rijd hij prima.

Kan de lamdasonde hier de oorzaak van zijn?
__________________
_______________________________
Golf 2 GTI 16v
VW Transporter T5
Reply With Quote
  #2  
Old 06-07-2017, 09:44
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Die stekker is voor naloop regeling brandstofpomp, is niet nodig. Als een G60 ging nakoelen liep ook de brandstofpomp.

Ik zou eerder denken iets mis met de nul last schakelaar. Dat is dat is dat kleine microswitchje op je gasklep.

Lambda sonde doet tot dat deze warm wordt niet mee dat duurt zeker 5 minuten bij stationair draaien.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #3  
Old 06-07-2017, 10:53
steefers's Avatar
steefers steefers is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 93
Default

Hoi Yuli bedankt voor je reactie. Ik heb het net even nagekeken en de schakelaar hoor ik wel klikken. Het beugeltje die met 2 schroefjes vast hoort te zitten hing los achter de gasklep. Deze heb ik inmiddels weer vastgezet. Helaas lost dit echter niets op. Kan ik die nul last schakelaar testen op een bepaalde manier?

Is het zonder afstel lamp mogelijk te tijd van de ontsteking te checken? Ik heb zelf het vermoeden dat die misschien niet op tijd staat. Of zou hij dan bij normaal rijden ook beroerd moeten lopen?
__________________
_______________________________
Golf 2 GTI 16v
VW Transporter T5
Reply With Quote
  #4  
Old 06-07-2017, 13:08
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Als dat beugeltje los lag van die micro switch dan deed deze schakelaar niet mee? Maar nu dat deze vast zit zal dat wel goed moeten zitten. Je kan de schakelaar zelf even doormeten de rest wordt lastig. Je hebt ook een vollast schakelaar ligt dit toevallig dan ook los?

Wordt lastig zonder lamp. Kun je die niet ergens van iemand lenen?

Hoeft niet mijn ontsteking stond tijdens de eerste start ook niet goed destijds. Liep stationair echter zeer goed maar werd wel snel heet.

Zoek ook even de procedure op met opnieuw afstellen. Ik zag laatste een post van bluepower die het herhaalde. Moet namelijk met blauwe sensor los een twee keer boven 2000 rpm aantikken.
Merk je tijdens het timen dat het signaal wegloopt (krijg je hem niet op tijd, door heen en weer dansen) dan heb je mogelijk ergens valse lucht. Kan zijn dat bijvoorbeeld de stationair schroef ontbreekt (vallen er nog wel is uit) of dat dat een pakking lekt bijvoorbeeld die van de luchtinlaat.

Daarna ook CO checken, eventueel eerst zelf weerstand doormeten van POT meter.

Weet je of je digifant gechipt is?
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #5  
Old 06-07-2017, 13:32
steefers's Avatar
steefers steefers is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 93
Default

Bedankt voor de info. De micro switch neem aan dat je bedoeld die aan de achterzijde zat zelf wel vast alleen het kabeltje met het beugeltje dus niet. Ik denk dat hij het dan wel deed. De vollast schakelaar zal dan neem ik aan aan de voorzijde zitten. Deze zit / zat wel goed vast en op zijn plek.

CO zou inderdaad ook een goede mogelijlkheid zijn. Kan ik hier gewoon wat aan draaien (begreep met een imbusje) of maak ik dan slechter dan het al is?

De stationair schroef zit overigens nog gewoon op zijn plek.
__________________
_______________________________
Golf 2 GTI 16v
VW Transporter T5
Reply With Quote
  #6  
Old 06-07-2017, 14:08
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

je kan wel proberen hem wat te verdraaien, maar meet eerst even op hoeveel weerstand hij nu heeft op de buitenste 2 pinnen van de co pot meter.
dan kan je hem altijd precies terugzetten op de waarde die hij nu heeft.

zijn alle vacuumslangen wel heel?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #7  
Old 06-07-2017, 14:08
steefers's Avatar
steefers steefers is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 93
Default

Net ff zitten klooien en voorzichtig aan de CO wat verdraaid. Hij liep hier gelijk beter op maar loopt wel hoog in de toeren (1500). Als ik de gashendel op de gasklep echt dicht druk dan begint de motor rustiger te lopen laat ik deze los dan verhoogd het toerental zich gelijk. Kan ik er dan vanuit gaan dat deze micro switch niet meer lekker functioneert? Auto rookt (wit) en stinkt nu overigens wel wat meer.
__________________
_______________________________
Golf 2 GTI 16v
VW Transporter T5
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum