Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-07-2011, 23:36
EvertVW's Avatar
EvertVW EvertVW is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2009
Posts: 230
Default MK1 cabbie Classic line g60 project

Vandaag was het zover. De vrije tijd liet het eindelijk eens toe...

In opdracht van m'n broer heb ik vandaag een begin gemaakt met het afmaken van zijn g60 project. Het project is een jaar of 3 geleden gestrand met een aantal problemen en de auto is toen aan de kant gezet in een veldschuur met het idee van 'we zien wel'. Dat moment was dus vandaag. Omdat m'n broer (Dirk) zelf inmiddels het constructiebedrijf van m'n ouders heeft overgenomen heeft hij zelf geen tijd meer om z'n VW hart te luchten, dus dan doe ik dat maar ...

Om alvast in de juiste sferen te komen heb ik m'n eigen G60 ook maar eens uit de stalling en schorsing gehaald




De cabrio, het betreft een originele Classic line van '91 in LC3Y met de volgende opties:
Electrische kap
lederen bekleding
stoelverwarming
stuurbekrachting (standaard)

De foto's spreken voor zich denk ik...

Zo kwam hij na 3 jaar uit de schuur:



Na een was buurtje:






De historie: De auto is in 2006 gekocht door Dirk. Hij was al vlug uitgekeken op de standaard 2H motor en er moest dus een g60 in.
Er werd een originele Corrado g60 van 1989 gekocht om als donor te fungeren.

De donor:



De originele situatie:






Als eerste zijn de remmen aangepakt. Voor zijn de standaard remmen d.m.v. adapters vervangen voor g60 remklauwen en schijven.
Achter zijn de trommelremmen ook vervangen door schijfremmen afkomstig van de Corrado.










Daarna is de tank er onderuit gegaan omdat deze aan het rotten was. Gelukkig was deze nog goed te herstellen en is daarna terug gemonteerd met nieuwe bevestigings platen. tevens zijn de brandstof leidingen vervangen en het brandstoffilter tevens ook.







Toen is de originele motor gedemonteerd. het zelfde geld voor de complete corrado drijflijn met bedrading etc.
De kabelboom is passend gemaakt en aangesloten op de cabbie kabelboom/zekeringenkast, met werkende MFA!

Tevens is er een nieuw stangenstelsel gemaakt om met stangen een 02A bak te bedienen

Omdat het front op diverse plaatsen aan het roesten/rotten was is er een nieuw front in gelast. vervolgens is het front en de motorruimte aangepast (accu bevestiging e.d.) en gedeeltelijk opnieuw in de lak gezet.








Vervolgens is het g60 blok uit elkaar gehaald. Alles is zuiver gemaakt in een wasmachine. Alle bevestigings materialen die van staal zijn zijn gezandstraalt (boutjes, klemmen, steuntjes e.d.) en vervolgens electrolytisch geel verzinkt. de aluminium delen zijn geglaspareld. Hierdoor zag alles er weer als nieuw uit.
De g60 kop en het onderblok zijn voor revisie naar een revisie bedrijf gegaan.
Er zijn gesmede zuigers ingekomen en een scherpe nokkenas van Diballas als ik het goed heb (zal nog eens op de doos kijken)
De g-lader is eigenhandig gereviseerd en er is in eigen keuken een verstelbaar nokkenastandwiel gemaakt.










Toen alles terug was van revisie is het blok in elkaar gezet met nieuwe pakkingen en keerringen en lagers. De waterpomp en thermostaat zijn ook vervangen, zo ook de koppeling en drukgroep.
Er is een 4 in 2 in 1 rvs spagetti gemonteerd en een intercooler van een mercedes sprinter.























Nadat alles weer was aangesloten kon de auto gestart worden (klinkt wel heel erg simpel zo ). Na een aantal malen proberen kwam er reactie. De motor liep eigenlijk meteen behoorlijk goed, ondanks dat hij nog (steeds) afgesteld dient te worden.

Toen kwamen de in- en externe problemen om het zo maar te noemen, te weinig tijd, nog geen goed uitlaatsysteem, schakelen werkt niet goed, temperatuur meter werkt niet, motor staat slecht aan, etc.

Helaas heb ik maar een beperkt aantal foto's van de ombouw. Er zijn er meer gemaakt natuurlijk alleen heb ik die niet in m'n bezit op dit moment. Deze zullen nog volgen.


en zo is het project de hoek in gegaan, tot vandaag...















Het eerst wat ik er aan wil gaan doen is de remklauw controleren rechtsvoor, die blijft namelijk hangen.

Dan eens naar het schakel kijken, moet afgesteld worden maar das makkelijker gezegd dan gedaan.

Heeft er iemand tips voor het uitlaat systeem? Op maat laten maken? De voorkeur gaat uit naar een systeem dat zo min mogelijk dB's produceerd....

Last edited by EvertVW : 30-07-2011 at 15:10.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-07-2011, 07:18
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Wow! Leuk project!
En wat blijft het een fantastische kleur voor een cabby....
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #3  
Old 28-07-2011, 08:08
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Goeie zaak dat je beide auto's weer onder het stof vandaan hebt gehaald. Mooie mk2 ook trouwens !!

En die cabrio gaat goed komen als ik het zo lees !!! Hou ons op de hoogte !
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #4  
Old 29-07-2011, 17:49
EvertVW's Avatar
EvertVW EvertVW is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2009
Posts: 230
Default

Foto's geupdate, er volgen er nog meer!
Reply With Quote
  #5  
Old 29-07-2011, 18:53
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

mooi project......die zou ik ook wel in mn schuur willen vinden
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #6  
Old 29-07-2011, 21:35
EvertVW's Avatar
EvertVW EvertVW is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2009
Posts: 230
Default

Iemand nog advies voor een degelijk uitlaatsysteem?
Reply With Quote
  #7  
Old 29-07-2011, 21:54
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

spaghetti voor een mk1 gti en daarachter groep a [met bijv. s-rohr-eindstuk]?
lijkt me een mooie oplossing.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #8  
Old 29-07-2011, 21:55
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

EPS
Maken wat goed is en wat jij goed vindt staan ( en klinken )
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #9  
Old 30-07-2011, 13:13
piens1 piens1 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 453
Default

ben benieuwd
Reply With Quote
  #10  
Old 30-07-2011, 15:31
EvertVW's Avatar
EvertVW EvertVW is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2009
Posts: 230
Default

Bedankt voor de tips Bij EPS hebben ze nu vakantie volgens de website. Zal ze na de vakantie eens raadplegen.
Reply With Quote
  #11  
Old 18-08-2011, 11:17
EvertVW's Avatar
EvertVW EvertVW is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2009
Posts: 230
Default

Update:
Remklauw rechtsvoor is inmiddels weer gangbaar. Even uit elkaar gehaald en alles weer gereinigd gemonteerd. Resultaat: als nieuw!

Schakelstangen zijn afgesteld, diverse leidingen die poreus geworden waren zijn vervangen en de stappenmotor is tevens ook vernieuwdt i.v.m. slecht stationair lopen en oppakken.

Zal de heren van EPS eens gaan raadplegen voor een passend uitlaatsysteem. Ben benieuwd wat zo'n geintje kost....
Reply With Quote
  #12  
Old 18-08-2011, 11:42
arthur arthur is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 465
Default

Raadpleeg meteen even jelmer,

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=82291

Levert mooi werk af, voor een goed prijs!!!
Reply With Quote
  #13  
Old 18-08-2011, 12:29
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Lekker cabrio`tje! Blokje staat er mooi fris bij zo.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum