Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-02-2014, 20:21
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default Kofferbak open krijgen golf 3 cabrio

Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem.
Mijn vriendin heeft een mk3 cabrio waarvan het slot van de kofferbak kapot is gegaan
Heeft iemand een idee hoe ik toch in de kofferbak kan komen? De bank kan ik niet omklappen want de vergrendeling ervan zit in de kofferbak.
Kan iemand mij ook vertellen waar de vergrendeling van de achterbank precies zit en of dit te bereiken is met de de achterbank in gesloten stand?
Of heeft iemand een tekening van ETKA waarop ik dit kan zien?
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #2  
Old 04-02-2014, 20:49
ronaroot's Avatar
ronaroot ronaroot is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,288
Default

Ik kan me van mijn cabrio herinneren dat de sluiting van de achterbank in het midden, bovenin zat ..... Kan je niet dat bovenste gedeelte van de bank demonteren en dan met een haak of iets dergelijks bij die vergrendeling komen ?

Wellicht heb je hier iets aan:
http://www.vwforum.nl/volkswagen-tu...en-t131930.html
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside"

vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad

Last edited by ronaroot : 04-02-2014 at 20:54.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-02-2014, 14:37
classic-edition's Avatar
classic-edition classic-edition is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,966
Default

Al opgelost of......?
__________________
Een feesje of evenement en een DJ nodig?

Web: www.djmarcomartinez.com
Reply With Quote
  #4  
Old 13-02-2014, 15:29
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Nog niet aan toe gekomen
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #5  
Old 13-02-2014, 16:35
Golf3-20vt Golf3-20vt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 154
Default

ik heb dit ook een keer voor handen gehad, heb toen het rechter achterlicht stuk geslagen om de achterbank te ontgrendelen
Reply With Quote
  #6  
Old 13-02-2014, 16:55
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by Golf3-20vt
ik heb dit ook een keer voor handen gehad, heb toen het rechter achterlicht stuk geslagen om de achterbank te ontgrendelen


Is ook een optie inderdaad
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #7  
Old 23-02-2014, 21:40
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Vandaag eindelijk eens zin en tijd gehad om het probleem op te lossen zonder iets te hoeven slopen... Aangezien ik nergens op internet een oplossing heb kunnen vinden zal ik het even kort toelichten.

Probleem was dus dat het slot van de kofferbak niet funtioneerde, ik kon de kofferbak dus ook niet open met de sleutel. Als de klep niet open gaat dan kun je dus ook niet de bank ontgrendelen om deze om te klappen.

Als eerste heb ik de onderste zitting losgemaakt dmv de 2 inbusboutjes los te maken. Vervolgens til je de zitting er zo uit.
Daarna heb ik links en rechts de interieurborden eruit gehaald door de voorste 2 schroefjes en de boutjes waar de drukknopjes op zitten voor de beschermmhoes van het dak los te maken. Aan de onderkant van de zijborden zitten nog 2 rubberen stoppen welke ook los moeten.

Als je de zijborden eruit haalt dan kun je bij de scharnieren van de rugleuning, deze draai je aan de zijkanten los met een inbus. De rugleuning zit nu alleen nog vast aan de vergrendeling in het midden. Als je een beetje rammelt en buigt aan de rugleuning kun je wat ruimte creeëren.

Vervolgens kun je via de onderkant van de rugleuning (door deze naar voren te trekken) het onderste inbusboutje losmaken van het pennetje dat in het slot valt, dit geeft wederom weer wat extra speling.
Dan kom je ook beter bij het slotmechanisme van de achterbank, ook deze maak je los door de 2 inbusboutjes los te maken.
Nu kun je de rugleuning wat verder naar voren trekken zodat je bovenlangs het inbusboutje van het pennetje los kunt maken... Voila de achterbank is eruit en je kunt de kofferbak in

Daarna de plastic kap van de kofferklep losgemaakt (1 schroefje in handvat en de rest zit geklemt) en dan kun je via het stangetje van het slot de kofferbak open maken.
Probleem was uiteindelijk dat het slotmechanisme verroest was waardoor hij niet meer kon ontgrendelen. Beetje klooien met de sleuten en wd40 en alles is weer gangbaar en functioneerd zoals het hoort
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #8  
Old 24-02-2014, 11:00
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Chapeau !!!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #9  
Old 24-02-2014, 11:14
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Nog al een flinke operatie voor een lullig probleem dus Mooi dat het opgelost is!
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #10  
Old 24-02-2014, 11:32
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Het was inderdaad wat werk. Maar ik wilde het klusje klaren zonder een achterlicht te slopen of een gat achter het kenteken te boren
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum