Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-01-2021, 20:05
DeZwaan DeZwaan is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 11
Default achteruit rij schakelaar Golf2

Sinds kort doen de achteruitrijd lichten het niet meer van mijn Golf 2 1.3 (91).
De lampen zijn getest met een multimeter en lijken in orde.
De schakelaar lijkt nu de verdachte. Nu zie ik een draad de versnellingsbak ingaan aan de onderzijde bij het linker voorwiel. Kan iemand bevestigen dat daar de schakelaar zit? Of zit deze ergens anders?
Komt er olie uit de bak lopen als de schakelaar eruit gedraaid wordt?
Alle tips/advies zijn welkom.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-01-2021, 08:00
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 344
Default

dat is eigenlijk de enige mogelijkheid verdere electrische delen op een versnellingsbak heeft een golf 2 niet echt, enkel speciale modellen of misschien een automaat.

Persoonlijk ken ik de 1.3 niet dus met 100% zekerheid zeggen doe ik het ook niet.
__________________
Golf 2 GL 1.6 carb Rood metallic
Golf 2 Syncro Atlas grijs (project)
Passat C3 2.0 TFSI Vag Chip Blauw grafiet Daily
Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped
Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed
Reply With Quote
  #3  
Old 28-01-2021, 09:51
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

De achteruitrijschakelaar bij 085/084 bakken zit inderdaad daar aan voorzijde van de versnellingsbak. Zit een 2 polige stekker op. Haal eerst even de stekker los en verbind deze door, als de lampen het dan toch niet doen zit het probleem niet in de schakelaar.

Als ze wel gaan branden zit het 'm in de schakelaar op de bak. Deze zit geloof ik vrij laag aan de bak, dus dikke kans dat er een aardige kwak van die stinkende versnellingsbakolie meekomt als je hem zo vervangt. Als je de auto aan de voorkant een flink stuk omhoog krikt loopt de olie naar achteren in de versnellingsbak en kun je m (denk ik) gewoon losdraaien zonder olie te knoeien.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-02-2021, 23:44
DeZwaan DeZwaan is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 11
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
De achteruitrijschakelaar bij 085/084 bakken zit inderdaad daar aan voorzijde van de versnellingsbak. Zit een 2 polige stekker op. Haal eerst even de stekker los en verbind deze door, als de lampen het dan toch niet doen zit het probleem niet in de schakelaar.

Als ze wel gaan branden zit het 'm in de schakelaar op de bak. Deze zit geloof ik vrij laag aan de bak, dus dikke kans dat er een aardige kwak van die stinkende versnellingsbakolie meekomt als je hem zo vervangt. Als je de auto aan de voorkant een flink stuk omhoog krikt loopt de olie naar achteren in de versnellingsbak en kun je m (denk ik) gewoon losdraaien zonder olie te knoeien.


Thanks.
Wordt een klusje als het warmer wordt. Waarschijnlijk gelijk de olie verversen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum