Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-10-2017, 19:16
ghulst's Avatar
ghulst ghulst is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 185
Question T5 modificaties

Ik ben aan het kijken naar een dubbel cabine bus met automaat. Dus toch maar weer eens terug op het VW nest. (Dat is na de T3 al weer lang geleden.)

Nou hoor ik heel veel over problemen met T5's en T6-en. Die laatste zijn buiten budget, dus dat ik geen punt. Mij is aangeraden om te kijken naar een T5 2,5 TDI tussen 2007 en 2010. Voor 2007 zaten er enkele bouten in de brug over de pompverstuivers en na 2007 zijn dat dubbele bouten geworden, omdat er nogal eens scheuren in de kop ontstonden. Weet iemand of je daar ook een modificatie voor uit kunt voeren? (Ik heb namelijk een nette 2006 T5 gezien...)
Reply With Quote
  #2  
Old 15-10-2017, 22:07
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Nokkenas breekt nog wel is heb meerdere motoren staan op mijn werk. Met gebroken nokkenas.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-10-2017, 11:09
ghulst's Avatar
ghulst ghulst is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 185
Default

Wat dat betreft lijkt er weinig voor de T5 te pleiten...
Reply With Quote
  #4  
Old 20-10-2017, 16:08
huinkroese's Avatar
huinkroese huinkroese is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 833
Default

Ik ben erg te spreken over m'n T4... beetje frisse T4 is niet persé goedkoper dan een vroege T5 maar heeft een stuk minder kwetsbare onderdelen (althans, alles kan natuurlijk stuk maar hij heeft me de afgelopen twee jaar bijna niks gekost aan onderhoud en met een chip is die TDI (102 naar 140) ineens best vlot!)
Ik zit ook een beetje naar een 2.0 T5 facelift te kijken (DSG en airco lijkt me heel relaxed) maar als ik dan kijk hoe vaak er iets stuk gaat...
Heb toen ik mijn T3 nog had een keer met een monteur van de ANWB gesproken (hij kwam in een T5 aanrijden toen mijn Lupo het een keer had begeven) en aan hem gevraagd of het nou wat was omdat ik twijfelde tussen T4/T5 2.5TDI. Hij was vrij stellig; niet doen. Het rijdt heerlijk maar hij moest om de haverklap terug naar VW ivm. storingen. Zijn tip was; lekker een T4 kopen, minder luxe maar veel goedkoper in onderhoud. Iets zinnigers kan ik er niet over zeggen maar ben nog steeds wel blij met de keuze.
De automaat uit de T4 is gewoon niet echt lekker, tenminste... heb er een paar proefgereden en vond het nogal een zompige toestand maar misschien gelijk verse revisie op de automaatbak als je een leuke vindt.

Nou ja, ik dacht ik reageer even op je twijfel maar heb ook net drie en een half jaar een Lupo 3L gehad waar ik nooit ook maar iets mee heb gehad terwijl heel internet je helemaal voor gek verslijt als je een 3L koopt omdat je er financieel op leeg zou lopen. Knappe T5 zoeken en hopen dat het een goeie is!
Reply With Quote
  #5  
Old 20-10-2017, 16:15
ghulst's Avatar
ghulst ghulst is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 185
Default



Ik ben bang dat we voor deze buiten het VAG kamp gaan shoppen. We hebben die automaat gewoon nodig en dan blijft er niet veel over. Ik vind een T5 of nieuwe T6 toch gewoon een te grote gok.

Ik hoor veel goede geluiden over de 180pk diesel met automaat in de nieuwe Toyota/PSA combi. En voordat Toyota voor een motor aftekent, is die over het algemeen wel goed bedacht. (Ik heb een lease Avensis gehad met 174pk waar de oom van mijn vrouw nu in rijdt en dat ding heeft in 13 jaar en heel veel kilometers alleen nog maar olie, filters en banden gehad...)
Reply With Quote
  #6  
Old 20-10-2017, 19:59
steefers's Avatar
steefers steefers is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 93
Default

Als je toch een T5 wil, kijk dan naar een 1.9 tdi. Ik rij er nu al 150000km probleemloos mee rond en de teller staat inmiddels op 374000. Ik heb hem laten tunen naar 150 pk en hij rijdt als een trein. Ook met caravan erachter naar Spanje.

Een vriend van me heeft er ook een met dezelfde motor en heeft ook nooit problemen.
Iedereen staat altijd blind op die 5 cillinders.
__________________
_______________________________
Golf 2 GTI 16v
VW Transporter T5
Reply With Quote
  #7  
Old 01-11-2017, 22:40
Demolitionman Demolitionman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 84
Default

Quote:
Originally Posted by ghulst
Ik ben aan het kijken naar een dubbel cabine bus met automaat. Dus toch maar weer eens terug op het VW nest. (Dat is na de T3 al weer lang geleden.)

Nou hoor ik heel veel over problemen met T5's en T6-en. Die laatste zijn buiten budget, dus dat ik geen punt. Mij is aangeraden om te kijken naar een T5 2,5 TDI tussen 2007 en 2010. Voor 2007 zaten er enkele bouten in de brug over de pompverstuivers en na 2007 zijn dat dubbele bouten geworden, omdat er nogal eens scheuren in de kop ontstonden. Weet iemand of je daar ook een modificatie voor uit kunt voeren? (Ik heb namelijk een nette 2006 T5 gezien...)


Bevestiging van de verstuivers is ongewijzigd gebleven bij de 2.5tdi bij model 03-06 en model 07-10. Er kwamen trouwens geen scheuren in de kop , maar de verstuivergaten werden uitgesleten omdat de verstuivers loskwamen , hierdoor lekte diesel bij de motorolie , wat niet echt bevorderlijk is voor de smering . Hierdoor liepen de blokken nogal eens kapot.

De wijzigingen tussen de 2 betrof andere modificaties ( uitlaatspruitstuk, egr , ...)

In de T5 is de 1.9TDI de meest betrouwbare motor
In de T5gp en de T6 kun je best voor de 2.0tdi 140pk gaan , dat is daar de beste motor. De 180pk bi-turbo '10-'15 was ook een probleemmotor (is sinds 2015 opgelost)

Automaat in een T4 moet je links laten liggen, die gaan allemaal kapot als er een tdi motor aanhangt.
__________________
T4 onderdelen nodig ? contacteer me

Current cars :
VW Amarok Highline 4Motion
VW T4 2.5 TDI California Generation 151PK
VW T4 2.5TDI werkpaard
VW T4's : Breaking for parts
VW T3 doka Syncro- offroad editie
VW T2 early bay '69

Last edited by Demolitionman : 01-11-2017 at 22:45.
Reply With Quote
  #8  
Old 18-01-2018, 21:08
Oldie79 Oldie79 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 427
Default

ik rij zowel prive met een T5 1.9tdi en zakelijk.
de prive (bwjr 2004) is inmiddels omgebouwd naar Camper en rijdt fantastisch met een chippie erin naar 140PK..en 255.000 op te teller.

de werkbus (bwjr2005) weegt continu een dikke 2850kg en daar rijd ik nu al een 130.000km probleemloos mee rond en staat inmiddels op een 275.000km.

ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee...
Reply With Quote
  #9  
Old 18-01-2018, 22:26
ghulst's Avatar
ghulst ghulst is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 185
Default

Wegens de verhalen die we over de T5 en T6 hebben gehoord, hebben we een Citroen Jumpy gekocht (met veel Toyota techniek erin).

Wat dat betreft kan dit topic wat mij betreft dicht.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum