Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-02-2017, 13:25
Burmah Burmah is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 32
Question Golf 1 G60 wil niet inspuiten

Hallo,

Een vriend en ik hebben samen een golf 1 omgebouwd naar een G60. Het blok komt uit een corrado G60 met een ce1 zekeringskast en dus ook digifant 1. De golf heeft een ce2 zekeringskast. Deze was al ingebouwd voor hij de golf kocht en kwam uit een cabrio en heeft altijd mooi gewerkt. We hebben dus de kabelboom van de G60 omgesoldeert naar ce2. Nu is het probleem dat de benzine rail zijn geschakelde massa niet krijgt. Alles is mooi omgesoldeerd en ik vind nergens losse of beschadigde kabels. De digifant krijgt mooi zijn massa en de ontsteking geeft een sterke vonk. De kabels van de benzine rail naar de ecu hebben we doorgemeten en geven mooi door. Het lijkt dus alsof de digifant de rail niet aanstuurt. Daarom hebben we meerde digifant 1 ecu's getest maar het probleem blijft zich voor doen. Alles werkt, buiten de aansturing van de rail. De pomp komt mooi op en brengt de rail op druk. Wat zien we over het hoofd? We hebben 3 g60 ecu's getest waarvan we weten dat ze werken, maar deze doen ook niets...
Reply With Quote
  #2  
Old 27-02-2017, 15:24
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default




het is maar 1 draad
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #3  
Old 27-02-2017, 15:29
Burmah Burmah is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 32
Default

Bedankt voor het schema maar dit hebben we al geraadpleegd, de benzine rail heeft 1 stekker met een zwart rode (plus) en een bruine witte (geschakelde massa). Bijden geven mooi door aan de ecu, maar zodra we we auto proberen te starten word de rail niet aangestuurd.
Reply With Quote
  #4  
Old 27-02-2017, 15:37
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Heb je al wel de benzinerail doorgemeten? Dus bv ohms?
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #5  
Old 27-02-2017, 16:02
Burmah Burmah is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 32
Default

Quote:
Originally Posted by Jeff
Heb je al wel de benzinerail doorgemeten? Dus bv ohms?



Benzine rail zelf heb ik nog niet doorgemeten, maar ik heb de injectors korte pulsen gegeven vanaf de batterij zelf en deze gaan open. Maar zodra ik de stekker van de rail lostrek en er een testlampje insteek om te kijken of ik er pulsen krijg van de ecu zelf heb ik niks zodra ik de auto probeer te starten.
Reply With Quote
  #6  
Old 27-02-2017, 16:29
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,860
Default

stroom valt niet weg tijdens het starten? heb ik met die van mij ook gehad.
ff een aansluiting achter de zekeringskast opzoeken waar stroom op blijft staan als de sleutel in startpositie staat.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #7  
Old 27-02-2017, 16:43
Burmah Burmah is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 32
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
stroom valt niet weg tijdens het starten? heb ik met die van mij ook gehad.
ff een aansluiting achter de zekeringskast opzoeken waar stroom op blijft staan als de sleutel in startpositie staat.


Alle andere onderdelen krijgen wel mooi stroom tijdens het starten. En aangezien de digifant alles aanstuurt zoals ontsteking en dergelijke snap ik gewoon niet waarom hij de rail niet aanstuurt. Alle sensoren die een digifant nodig hebben zijn aanwezig en werken gewoon zoals het hoort. Spanning hoort volgens mij op de rail te zitten, en de massa moet schakelen. Ik heb geen van beide, niet de plus nog de massa. Maar de digifant krijgt dit wel, want hij stuurt alle andere onderdelen wel aan. En dat is juist het moeilijke aan dit heel gedoe, alles verloopt via de digifant en die krijgt alles van de zekeringskast. Maar tussen die twee vind ik geen enkel probleem.
Reply With Quote
  #8  
Old 27-02-2017, 17:17
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,860
Default

de digifant schakelt alles met de massa idd.
het is wel apart dat je de draden van de rail door meet naar de ecu dat die wel goed zijn maar niets doen.
je hebt dus geen + op de rail? en wat als je daar een draad vanaf de accu heen legt?

het kan nooit veel zijn. de digifant stuurt idd alles aan. hoeft alleen maar voeding in principe..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #9  
Old 27-02-2017, 18:27
Burmah Burmah is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 32
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
de digifant schakelt alles met de massa idd.
het is wel apart dat je de draden van de rail door meet naar de ecu dat die wel goed zijn maar niets doen.
je hebt dus geen + op de rail? en wat als je daar een draad vanaf de accu heen legt?

het kan nooit veel zijn. de digifant stuurt idd alles aan. hoeft alleen maar voeding in principe..


Plus heb ik inderdaad ook niet op de rail. Ga straks eens de rail verbinden met de batterij. Digifiz heeft volgens mij alles wat hij nodig heeft. Alvast bedankt voor de hulp! Ga straks alle pinnen nog eens doormeten en de brandstofpomp relais testen. Maar de pomp komt op als ik het contact opzet, maar ik weet niet wat ze doet als ik probeer te starten. Kan goed zijn dat deze ook wegvalt tijdens het starten.
Reply With Quote
  #10  
Old 27-02-2017, 18:53
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Als ik het hele topic lees dan denk ik dat Johan een goed punt heeft.
Tijdens starten 50 op de digifant.
50 op pin 1 ECU rood/groen
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #11  
Old 27-02-2017, 20:02
Burmah Burmah is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 32
Default

Quote:
Originally Posted by Rallye-VR6t
Als ik het hele topic lees dan denk ik dat Johan een goed punt heeft.
Tijdens starten 50 op de digifant.
50 op pin 1 ECU rood/groen


Pin 1 had inderdaad geen geschakelde plus vanaf het contact. We hebben deze nu aangesloten, maar nu blijft de pomp constant draaien. Maar nog steeds geen signaal op de stekker van de rail
Reply With Quote
  #12  
Old 27-02-2017, 22:40
Burmah Burmah is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 32
Default

Dus pin 1 van de digifant kreeg geen voeding. Nadat we deze aangesloten hebben blijft de benzinepomp draaien en blaast de benzine terug via de retour in de benzinetank. Dit lijkt mij niet normaal. Maar de benzine rail krijgt nog steeds geen geschakelde masse of pin 1 nu aangesloten is of niet
Reply With Quote
  #13  
Old 28-02-2017, 12:41
sampo11 sampo11 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 294
Default

Dat de benzinedrukregelaar het overschot naar de tank retour laat gaan is normaal.

Je zou eens kunnen proberen om, via een relais of zekering, stroom op de injectoren te zetten en dan starten.

Hoe is het gesteld met het losse kabelboompje en de rest van de kabelboom van de injectoren? Is deze nog in goede staat?
Als de injectoren volgens bovenstaande schema is aangesloten en de pomp draait wel??
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen.
Reply With Quote
  #14  
Old 28-02-2017, 18:15
Burmah Burmah is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 32
Default

Quote:
Originally Posted by sampo11
Dat de benzinedrukregelaar het overschot naar de tank retour laat gaan is normaal.

Je zou eens kunnen proberen om, via een relais of zekering, stroom op de injectoren te zetten en dan starten.

Hoe is het gesteld met het losse kabelboompje en de rest van de kabelboom van de injectoren? Is deze nog in goede staat?
Als de injectoren volgens bovenstaande schema is aangesloten en de pomp draait wel??


Maar hij blijft constant pompen en retour geeft alle druk terug de benzine tank in. Heb de benzine rail even rechtstreeks verbonden op de batterij en alle injectoren gaan open dus dit gedeelte van de draaiboom is goed. Maar als ik de steker meet die op de rail komt te zitten stuurt de digifant niks aan.
Reply With Quote
  #15  
Old 01-03-2017, 12:35
sampo11 sampo11 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 294
Default

als je het zeker wil weten kun je er een drukmetertje tussen zetten.
Neem aan dat je retour op de drukregelaar hebt zitten en de aanvoer op de rail?

anders eens 2 nieuwe draden trekken naar de ecu om te testen?
Staat er wel spanning op de pin die uit de ecu komt als je het contact aan hebt?

je zou nog kunnen testen
1 massa van de injectoren aan de min van de accu leggen
2 contact aan
3 startmotor overbruggen zodat ie gaat draaien
4 ondertussen de plus van de injectoren een paar keer heel even op de
plus van de accu houden
Let wel op: de injectoren zijn hier eigenlijk niet voor gemaakt, dus echt maar heel even stroom erop anders heb je kans dat ze doorfikken.

als de vonk goed is, de benzinedruk is goed dan moet ie een teken van leven geven.

ps staat je ontsteking wel goed, niet dat ie vonkt op de uitlaatslag?
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen.

Last edited by sampo11 : 01-03-2017 at 12:41.
Reply With Quote
  #16  
Old 02-03-2017, 11:36
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,844
Default

Ik heb een soort gelijk probleem gehad. Werd veroorzaakt doordat ik nog de oorsprongkelijke brandstofpomp relais (1?) van het K-Jet shit had zitten.

Geintje heeft me een digifant computer gekost (massa spoor weg gefikt).
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #17  
Old 02-03-2017, 13:28
Burmah Burmah is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 32
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Ik heb een soort gelijk probleem gehad. Werd veroorzaakt doordat ik nog de oorsprongkelijke brandstofpomp relais (1?) van het K-Jet shit had zitten.

Geintje heeft me een digifant computer gekost (massa spoor weg gefikt).


Hm dan denk ik dat wij hetzelfde aan de hand hebben...gisteren een andere digifant gaan halen, ingestoken, en we hadden terug pulsen op de massa van de injectoren. Maar niet lang, en nu doet die ook weer niks. Dus waarschijnlijk op doorgebrand... Verdorie wat een zonde, en door zo iets belachelijk eigenlijk. Enig idee welke we dan wel nodig hebben?
Reply With Quote
  #18  
Old 02-03-2017, 14:01
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,844
Default

Ja, als het zo is was er bij 1 al goed ziek van. Wij hadden ook alles gechecked en begrepen er geen bal meer van.

Relais 80 heb je nodig. En nummer 1 dus snel weg pleuren, kan ook nog een ander nummer zijn heeft er mee te maken dat; je als je starte je brandstofpomp ging lopen dat was relais nummer 1 en later ging de brandstofpomp op contact even lopen. Of bij die laatste altijd 80 is geweest weet ik niet maar je moet dus 80 hebben..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #19  
Old 02-03-2017, 20:10
Burmah Burmah is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 32
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Ja, als het zo is was er bij 1 al goed ziek van. Wij hadden ook alles gechecked en begrepen er geen bal meer van.

Relais 80 heb je nodig. En nummer 1 dus snel weg pleuren, kan ook nog een ander nummer zijn heeft er mee te maken dat; je als je starte je brandstofpomp ging lopen dat was relais nummer 1 en later ging de brandstofpomp op contact even lopen. Of bij die laatste altijd 80 is geweest weet ik niet maar je moet dus 80 hebben..



Juist gekeken, we hebben blijkbaar wel relais 80. Zaterdag gaan we onze ecu eens testen op een andere g60. Maar natuurlijk nog geen stap verder. Digifant is een mooi systeem, als het werkt...
Reply With Quote
  #20  
Old 05-03-2017, 23:22
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

http://www.volksforum.com/forum/sho...0&highlight=g60 kijk hier is dit heb ik getekend voor kwaroks. Hij kreeg hem ook niet lopend. Succes
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum