Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 27-05-2012, 01:37
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Oh oké, ik dacht ook wel met een platte schroevendraaier maar nu ik eens tegoei keek, moet het stuur er wel vanaf voor ik het dash er uit haal? Lijkt van niet..

Maandag ga ik, als alles goed gaat, een draaibeugel ophalen, wou eerst zelf een maken maar heel toevallig stond er een te koop

Ook is mij wat opgevallen, namelijk:
De ruitensproeier, deze werkt niet, ook als ik de hendel naar mij toe trek, beginnen de ruitenwissers niet te vegen. Is mijn hendel nu kapot of is er wat anders

+ moet dit werken voor de keuring?

Last edited by Van Limburg : 27-05-2012 at 01:41.
Reply With Quote
  #22  
Old 27-05-2012, 08:41
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Is wel makkelijker om je stuurwiel er uit te halen.
Draaispit van Marktplaats gekocht?
In Nederland moet de ruitensproeier werken voor de APK. Ik ga er van uit dat dat in België ook zo is. Maar als je toch alles gaat demonteren zou ik daar nar kijken als hij weer wordt opgebouwd. Mogelijk zit er een verbinding niet goed vast of een zekering defect. Pompje kan kapot zijn.
Meten is weten
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #23  
Old 27-05-2012, 13:28
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Draaibeugel inderdaad van marktplaats. Ik begin zo aan de dash! Zal het door meten als ik zo ver ben
Reply With Quote
  #24  
Old 27-05-2012, 19:36
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Begin post is aangepast(foto's)

Vandaag dan het dashboard er uit gehaald. ging toch niet zo heel vlot..
Jammer dat met die radio zo gekloot is.. Geheel verknipt daar..

Pompje van ruitensproeisel werkt nog, heb ik ook door gemeten.

foto zonder dash


Stoeletje doet het em
Reply With Quote
  #25  
Old 27-05-2012, 20:47
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Volgens mij is het helemaal geen slechte basis die je daar hebt, zoals ik de foto's beoordeel.

Kabelboom is meestal verknipt bij de radio. Zolang de rest goed is, zou ik me daar niet druk om maken.

Mooie bestuurderszetel idd
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #26  
Old 28-05-2012, 23:15
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Vandaag na 1,5u rijden de draaispit opgehaald. Had nooit gedacht dat het zo stevig ging zijn. Ik had zelf wat uitgetekend, had een vierkante buis van 40x40x3 12m lang en zou rond de 150euro gekost hebben.. Dit is wel iets goedkoper!
Reply With Quote
  #27  
Old 29-05-2012, 22:08
neef_m neef_m is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 674
Default

ziet er allemaal erg goed uit, ga deze volgen!

succes!
Reply With Quote
  #28  
Old 29-05-2012, 22:12
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Vandaag na 1,5u rijden de draaispit opgehaald. Had nooit gedacht dat het zo stevig ging zijn. Ik had zelf wat uitgetekend, had een vierkante buis van 40x40x3 12m lang en zou rond de 150euro gekost hebben.. Dit is wel iets goedkoper!

Ik ga die van mij maken van 50x50x4mm. Ik was voor het staal 70euro kwijt (nieuw op maat gezaagd)
Gaat allemaal goed komen met je project.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #29  
Old 30-05-2012, 12:02
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Oké dat is raar, volgens het MCB zou het 1200euro voor 100kg kosten. Binnenkort als ik de steun nodig heb zal ik er eens foto's van maken. Nu geen zin om dat zware ding terug naar buiten te trekken. Eind Juni hoop ik ook dat de nieuwe werkruimte klaar zal zijn, we gaan een carport bouwen, dit zal het werk vergemakkelijken want waar ik nu zit.. Alleen bij goed weer kan ik werken.
Reply With Quote
  #30  
Old 02-06-2012, 23:37
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Foto loze update

Heb wat plaat werk op gehaald.
Vandaag aan de motor begonnen, helaas is een cilinderkopschroef van de aandrijf as dol. Krijg met men inbus sleutel geen grip meer. Daarna met een griptang wat geprobeerd maar dat schoof er gelijk vanaf. Als laatste optie heb ik een Dremel genomen en een recht kantje geslepen van de kop. Helaas nog geen succes. Als het weer mee valt morgen ga ik proberen een gaatje er in te boren en met een aanslag pen los draaien.

Tenzij iemand een andere tip heeft?
Reply With Quote
  #31  
Old 03-06-2012, 08:05
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Had je de schroef goed schoongemaakt vantevoren zodat er geen vet en rommel meer in zit.
Het is geen imbus maar een veelkant (12kant), dus je hebt er een speciale dop voor nodig.
Je zou kunnen proberen er een bout op te lassen, zodat je daar een sleutel op kunt zetten. Meestal zitten ze dan al los (door de hitte).
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #32  
Old 03-06-2012, 12:26
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Had je de schroef goed schoongemaakt vantevoren zodat er geen vet en rommel meer in zit.
Het is geen imbus maar een veelkant (12kant), dus je hebt er een speciale dop voor nodig.
Je zou kunnen proberen er een bout op te lassen, zodat je daar een sleutel op kunt zetten. Meestal zitten ze dan al los (door de hitte).


Oke Yellowbug je had gelijk, Wij noemen dat Torkx sleutel, ik heb ze zelf ook alleen had ik niet eens door dat het een Torkx was.. Hoe haal je die rubberen hoes er van af? mocht ik in de toekomst er aan lassen.. De ruimte is er helaas echt krap.. dus lassen is men laatste optie.
Reply With Quote
  #33  
Old 03-06-2012, 12:37
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Oke Yellowbug je had gelijk, Wij noemen dat Torkx sleutel, ik heb ze zelf ook alleen had ik niet eens door dat het een Torkx was.. Hoe haal je die rubberen hoes er van af? mocht ik in de toekomst er aan lassen.. De ruimte is er helaas echt krap.. dus lassen is men laatste optie.

Het is geen torx schroef maar een echte veeltand, torx heeft ook maar 6 "tanden" zoals deze
En dit is een bit wat jij nodig hebt (of had) (een dubbele zeskant zeg maar)
Rubber zit met de metalen plaat verbonden en zit met de bouten van de homokineet vastgetrokken. Is één geheel.
Als laatste optie kun je de kop er af boren. Dan haal je de homokineet er af en kun je het resterende stuk bout uit de flens draaien van je bak.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #34  
Old 03-06-2012, 12:44
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Oké dat is raar, volgens het MCB zou het 1200euro voor 100kg kosten. Binnenkort als ik de steun nodig heb zal ik er eens foto's van maken. Nu geen zin om dat zware ding terug naar buiten te trekken. Eind Juni hoop ik ook dat de nieuwe werkruimte klaar zal zijn, we gaan een carport bouwen, dit zal het werk vergemakkelijken want waar ik nu zit.. Alleen bij goed weer kan ik werken.

Ik heb het ijzer bij consrtuctiebedrijf de Vries in eindhoven gehaald. Die hadden reststukken liggen die ze via MP verkochten voor net geen oud ijzer prijzen.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #35  
Old 03-06-2012, 12:55
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

oh oke, enig idee waar je die bitjes kunt kopen, lijkt sterk op wat je bij een handboormachine krijgt, maar die zullen vast te klein zijn
Reply With Quote
  #36  
Old 03-06-2012, 12:59
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Ik heb zelf bij de automaterialenzaak twee doppen gekocht waar die stift al vast in zit, een korte en en langere. Kun je gewoon op de ratel klikken. Je bent dan wel wat duurder uit, maar ik heb ze tot nu toe altijd los gekregen.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #37  
Old 09-06-2012, 10:36
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Wegens het slechte weer niet al te veel gedaan .
Heb wel tijd gehad voor de kabelboom, condensator, kachel en ruitenwisser mechanisme er uit te halen.

De foto:


Last edited by Van Limburg : 29-11-2015 at 15:48.
Reply With Quote
  #38  
Old 09-06-2012, 10:40
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Golf club "IKEA"
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #39  
Old 10-06-2012, 12:02
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Even een paar vraagje:

Het contactslot, hoe gaat dat er af, heb die plastieken bus er van af dan zie je de kogellager en het contact slot schuift na wat kracht gezet een beetje mee, maar blijft dan hangen.

Doe ik wat fout? Of moet ik meer kracht zetten?

Dan de schakelstang, hoe gaat dit los van de versnellingsbak? Ik zie daar een bout/moer zitten maar twijfel toch of die los moet.

Tips?
Reply With Quote
  #40  
Old 10-06-2012, 18:49
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Heb je van het contactslot het imbusboutje verwijderd waarmee het vast zat? Normaal moet het dan naar je toe getrokken kunnen worden.

Schakelstang maak je los op de bak.Volgens mij idd de bout verwijderen dan kan de schakelstang naar achteren.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum