Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 06-07-2015, 11:35
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Een G60 vliegwiel met Sachs versterkte koppeling.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #22  
Old 07-07-2015, 18:48
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Gaaf topic! Mooie ombouw.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #23  
Old 08-07-2015, 06:29
remie's Avatar
remie remie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 179
Default

Quote:
Originally Posted by Dopue
mooi ding man

klink echt netjes. welk vliegwiel heb je eigelijk gebruikt? 1z/g60/abf?


Bedankt! . De 1 zegt 1z/g60/ABF zijn alle drie gelijk en lees ook welleens dat g60 lichter is. Ik heb eerlijk gezegd bij de aankoop niet het onderdeelnummer gecheckt Het stond in ieder geval te koop onder die noemer.
__________________
86'er Golf 2 AFN 160pk/350nm
85'er Golf 2 1.6TD (R.I.P.)
Reply With Quote
  #24  
Old 21-01-2018, 00:51
remie's Avatar
remie remie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 179
Default

Wauw.. en toen was het alweer 2018. Tijd voor een kleine update.

Ik rij nog steeds met veel plezier in de wagen




De afgelopen jaren vooral gereden en de auto onderhouden. Sinds die tijd geen enorme problemen gehad met de auto. De enige keer dat de auto me echt in de steek heeft gelaten was met een gare relais 109. De auto starte dan prima, maar na 10minuten rijden viel de motor gewoon uit (ecu kreeg dan geen stroom meer). Gelukkig aan de hand van Google dit probleem snel kunnen oplossen. Daarnaast is er nog welleens e.e.a. stuk gegaan, maar dat waren eigenlijk altijd dingen die ik met de ombouw niet vernieuwd had.

Zoals jullie terug kunnen lezen en zien in dit topic heb ik de auto samen met Tim_J en mijn oom omgebouwd. Helaas is eind 2015 mijn oom plotseling overleden. De auto heeft daardoor voor mij een hele bijzondere waarde gekregen.

In augustus 2016 ben ik getrouwd met de liefde van mijn leven, ook terug te vinden in dit topic 3x raden wat de trouwauto was..




Onlangs begon ik last te krijgen van noodloop toestanden. Na uitlezen bleek dat de turbo continu 200-300mbar te veel druk draaide, soms net niet genoeg voor noodloop en soms wel. Na het demonteren en schoonmaken van de turbo was het helaas niet opgelost. Ik had bij het demonteren speling geconstateerd op het VNT mechaniek. Uiteindelijk voor mij reden genoeg om een turbo upgrade te doen .




Ik ben gegaan voor een GT1749VA turbo. Een poosje geleden had ik van een maatje Bosio PP520 verstuivers over kunnen nemen, daar reed ik al mee. Bij Vagtechniek de software aanlaten passen, nu goed voor zo'n 160pk en 350nm. Rijd fantastisch!

Ik heb verder geen heftige plannen met de auto op korte termijn. Met name in het interieur zijn wat details die ik wat netter wil maken. Ik hoop dit jaar ook weer wat meetings af te rijden.
__________________
86'er Golf 2 AFN 160pk/350nm
85'er Golf 2 1.6TD (R.I.P.)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum