Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 3 (fastback, notchback, squareback)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #81  
Old 06-01-2011, 07:49
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Het scheelt wel weinig hoor, je auto verbruikt ook maar een 10% meer, dan zou je hier op 180km ipv 200km uitkomen... zou ik er wel voor over hebben om niet te hoeven schakelen

Ik gok dat schakelen best lastig is nu? Je hoort immers niet wanneer het 'moet' ?
Reply With Quote
  #82  
Old 06-01-2011, 08:14
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

heel erg mooi projekt! afwerking is ook mooi gedaan..
en erg vernieuwend in de luchtgekoelde vw wereld..
Reply With Quote
  #83  
Old 06-01-2011, 09:23
retrocaddy's Avatar
retrocaddy retrocaddy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 163
Default

Quote:
Originally Posted by MellyVille - USLights.nl
Het scheelt wel weinig hoor, je auto verbruikt ook maar een 10% meer, dan zou je hier op 180km ipv 200km uitkomen... zou ik er wel voor over hebben om niet te hoeven schakelen

Ik gok dat schakelen best lastig is nu? Je hoort immers niet wanneer het 'moet' ?




Let wel dit is in het geval van bruine stroom.
Nu heb ik gisteren begrepen dat één van de grote stroom leveranciers in Nederland een convenant afgesloten heeft dat zij alleen nog maar groene stroom gaan leveren..

Dan wordt het 20% tegen 80%...


Het schakelen is als in iedere andere auto.
Ik kijk in dit geval naar het amperage wat de motor trekt, en mijn meter aangeeft. Op basis daarvan schakel ik en zie ik het amperage dalen.


groet Bram
Reply With Quote
  #84  
Old 06-01-2011, 09:24
retrocaddy's Avatar
retrocaddy retrocaddy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 163
Default

Quote:
Originally Posted by hajee
heel erg mooi projekt! afwerking is ook mooi gedaan..
en erg vernieuwend in de luchtgekoelde vw wereld..



Dank je,

Moet overigens nog genoeg kleine zaken afwerken, maar het begint er op te lijken.

grtz Bram
Reply With Quote
  #85  
Old 06-01-2011, 09:32
Dasher's Avatar
Dasher Dasher is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,635
Default

Maar het feit dat er in China en misschien wel in meer landen zware industrie uit de grond wordt gestampt om de prijs te drukken vindt je normaal?

Er wordt dus meer zware en zeer giftige industrie bijgebouwd om groene denkers een goed gevoel te geven in hun electrische of hybride auto.

Laatste een docu gezien over het bouwen van een Prius echt goed voor het milieu die industrie.
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death
Reply With Quote
  #86  
Old 06-01-2011, 12:45
retrocaddy's Avatar
retrocaddy retrocaddy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 163
Default

Quote:
Originally Posted by Dasher
Maar het feit dat er in China en misschien wel in meer landen zware industrie uit de grond wordt gestampt om de prijs te drukken vindt je normaal?

Er wordt dus meer zware en zeer giftige industrie bijgebouwd om groene denkers een goed gevoel te geven in hun electrische of hybride auto.

Laatste een docu gezien over het bouwen van een Prius echt goed voor het milieu die industrie.



Dat blijft een lastige discussie, waar ik gewoon ook niet het fijne van weet.
Don't get me wrong, maar ga jezelf eens na.. Als jij morgen geen producten meer gaat gebruiken die uit china afkomstig zijn heb je denk ik een probleem.
Er komt waarschijnlijk meer uit China als je denkt!(mischien wel onderdelen uit je eigen volkswagen!)
En dat is inderdaad om de prijs voor ons westerse consumenten te drukken.
Als we daar wat aan willen doen moeten we wereldwijd een nieuwe discussie gaan opstarten, en dat niet alleen op het gebied van elektrisch rijden en of accu's.

Overigens is een groot deel van de lithium voorraad aanwezig in Amerika, waar op dit moment ook nieuwe accu's geproduceerd worden. Evenals in Zwitserland en Duitsland.....

Ik heb ook wel eens een ducumantaire gezien, waar wetenschappers duidelijk probeerde te maken dat een Hummer co2 neutraler was dan een prius. Door alle componenten en wereldwijd transport van de onderdelen. t.o.v. de hummer die locaal geproduceerd wordt......

We zijn nu eenmaal bezig met een ommekeer...en ik zeg niet dat het elektrisch rijden word, maar we moeten ergens starten. Langzaam zal het wereldwijd veranderen..... en uiteindelijk ook de productie processen etc.

Maar discussie is goed en houdt ons scherp!
Reply With Quote
  #87  
Old 06-01-2011, 14:16
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Ik denk dat de discussie niet aan jou gericht moet zijn retrocaddy, maar ik begrijp wel dat het nu bovenkomt. Ik vraag me ook af wat er nu beter is, maar daar is geen eenduidig antwoord op te geven...

Wat ik wel weet is dat ik het echt een tof project vind! Ik zou ook wel zo rond willen rijden eigenlijk... kostdat ?
Reply With Quote
  #88  
Old 15-02-2011, 22:49
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

retro caddy,

wat denk je van pwm gestuurde dynamo's op je wielen?
zet een zware dynamo op elk wiel,constueer een controlertje,dat wanneer je decelereert of remt. de dynamo's 100% bekrachtigd worden.
zo rem je af op de dynamo en laad je gelijk je accu's bij.

weer een stukje groene stroom, en het spaard je remmen

wanneer je optrekt zet je de pwm op 0%
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #89  
Old 16-02-2011, 00:06
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik vind het een fantastisch project. Ik zal later nog eens de moeite nemen om het nader toe te lichten.

Maar het heeft o.a. te maken met mijn eigen achtergrond, het kip-en-ei verhaal en tot slot de vicieuze cirkel
Reply With Quote
  #90  
Old 28-02-2011, 00:20
Kenneth_polo's Avatar
Kenneth_polo Kenneth_polo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 422
Default

Nu is het nog hipper to be square
Groeten kenneth
__________________
Terug van weggeweest
‘96 Polo Harlekin
‘00 Lupo Cambridge
Still in to silly stuff
Reply With Quote
  #91  
Old 02-03-2011, 14:18
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

@Retrocaddy
Ik vind het een heel interessant project. Echt mooi respect voor het werk. Ik vind dat jij een pionier bent om onze hobby VW in de toekomst mogelijk te houden.

Nu de benzine prijzen richting de 2 Euro per liter gaan met al die toestanden in Albanie en het feit dat de olie in de toekomst gewoon op is moeten we toch veranderen.
Alle andere BIO brandstoffen kleven ook allerlei nadelen aan.

Ook al ben ik geen milieu freak helemaal negeren kan ik het ook niet. Ik vind het verschrikkelijk als er f*ck-ups worden gemaakt zoals de BP vorig jaar.

Wat mij tegenstaat is dat de ontwikkeling van de Accu zeer weinig rendement heeft behaald vanaf de tweede wereld oorlog. Dat je maar liefst 50 accu's nodig hebt om 200 kilometer te halen..

Als de ontwikkeling van de accu echt op is denk ik dat de combinatie waterstof / elektromotor de toekomst heeft waarmee je lange afstanden kan behalen en snel kan tanken. Alleen dit valt en staat weer of er draagvlak in de markt wordt gecreëerd.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #92  
Old 10-03-2011, 10:42
retrocaddy's Avatar
retrocaddy retrocaddy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 163
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
retro caddy,

wat denk je van pwm gestuurde dynamo's op je wielen?
zet een zware dynamo op elk wiel,constueer een controlertje,dat wanneer je decelereert of remt. de dynamo's 100% bekrachtigd worden.
zo rem je af op de dynamo en laad je gelijk je accu's bij.

weer een stukje groene stroom, en het spaard je remmen

wanneer je optrekt zet je de pwm op 0%



Beste,

Dit gebeurd i.p. al..
Een electromotor is namelijk hetzelfde als een dynamo.
Je kunt de motor tijdens het remmen dus ook laten functioneren als een dynamo. Regeneratief remmen..
Aangezien het hier in Holland redelijk vlak is en de manier waar op de variant nu gebruikt wordt, heb ik er voor gekozen om daar niets mee te doen. Het rendement is dan nihil.

In landen waar veel heuvelachtige wegen zijn is dit wel de moeite..
Reply With Quote
  #93  
Old 10-03-2011, 11:35
retrocaddy's Avatar
retrocaddy retrocaddy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 163
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
@Retrocaddy

Wat mij tegenstaat is dat de ontwikkeling van de Accu zeer weinig rendement heeft behaald vanaf de tweede wereld oorlog. Dat je maar liefst 50 accu's nodig hebt om 200 kilometer te halen..

Als de ontwikkeling van de accu echt op is denk ik dat de combinatie waterstof / elektromotor de toekomst heeft waarmee je lange afstanden kan behalen en snel kan tanken. Alleen dit valt en staat weer of er draagvlak in de markt wordt gecreëerd.



50 accu's staat voor 50 cellen, deze zijn wat anders van formaat dan de gewone auto accu... maargoed het zou met minder beter moeten kunnen...dat ben ik met je eens..
Die mogelijkheden zijn er overigens waarschijnlijk al wel, maar nog niet betaalbaar...

De toekomst is lastig to voorspellen...

Wij zetten voor alsnog in op custom projecten voor promotionele activiteiten..
Wie weet wat de toekomst brengt!
Reply With Quote
  #94  
Old 07-07-2011, 21:33
esli1993 esli1993 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 303
Default

echt een super ding!!!
Reply With Quote
  #95  
Old 08-07-2011, 09:24
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Deze schoonheid is op Volksdub te bezichtingen zondag! Bram tof dat je er bij bent!
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum