Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 10-06-2012, 22:01
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Ja de inbussleutel is verwijderd. Het komt ook al los, maar blijft dan na 4cm verplaatsen gewoon steken. Ik probeer morgen wat vet aan de stang te doen.

Ik zie aan de schakelstang zo een 4kant stukje ijzer. Het lijkt alsof dit gewoon op de schakelstang vast zit door een bout. Heb geen tijd meer gehad op deze los te proberen te krijgen maar dat ga ik morgen nog proberen.


Vandaag kleine dingetjes verwijderd, rubbertjes en dergelijk. Ook heb ik de pedalen verwijderd.
Dynamo, benzine pomp, spruitstuk en de carburator heb ik van het blok af gehaald. Deze ga ik hoogstwaarschijnlijk onder de examens zuiver maken.
Vanaf woensdag begin ik met mijn examens, hierdoor zal ik niet heel veel aan de golf kunnen werken. Toch hoop ik de motor er nog uit te kunnen halen want dat was toch wel een beetje de deathline voor mij.
Reply With Quote
  #42  
Old 19-06-2012, 23:14
fabian's Avatar
fabian fabian is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 265
Send a message via MSN to fabian
Default

Mooie kleur en leuk project, succes!
__________________
http://www.picasaweb.google.com/fabianjinx
Golf1 GL'81-Jetta2 C'86
Ex:
Golf2 TD'91-Golf3 GTI'92-Golf3 GTI'96-Golf1 Cabrio'89
Golf4 V5'98-Polo6n2 GTI'00-Golf4 SDI Variant'01-Caddy4 SDI'05
Reply With Quote
  #43  
Old 21-06-2012, 21:58
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Kleur zal helaas niet blijven, vind het steeds mooier, en prachtig om te zien maar toch niet echt iets voor mij.

Examens zijn dan ook eindelijk voor bij. Ik heb nu dus een welverdiende 2,5maand vakantie! Dan ook maar gelijk de tijd gezocht en gevonden voor de motor er uit te halen

Zo doet de mens dat dus zonder motorlift
Ik heb eerst gewoon een lier gebruikt, deze zat gewoon vast aan het zeil en omdat de motor toch nog even buiten moet hangen, en het lier niet, gewoon met een zeil vast gehangen dan maar.

geen project zonder foto:



En hoe die er nu bij staat:



Ondertussen zijn we bezig met de carport. Het hout is op maat en klaar, stuk grond weg laten graven(stuk te zien op de eerste foto), en dan wordt daar zo'n hele berg kiezel gebracht en die staat er nog.. dus binnekort maar eens verspreiden.

Ik heb ook bijna alles van plaatwerk binnen:
L+R achterspatbord
L+R voorschermen
L+R wielkast reparatiestuk
Voorkant onder

Ik ben nog opzoek naar een achterpaneel(kleine achterlichten) maar dan ook enkel het paneel van de achterlichten. Regio Limburg liefst. Pm maar

Vanvoor heb ik ook al wat puntlasjes doorgeboord.

Last edited by Van Limburg : 29-11-2015 at 15:50.
Reply With Quote
  #44  
Old 30-06-2012, 11:42
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Niet te gek veel gedaan deze week.
rembekrachtiger verwijderd en wat roest weg geslepen.

plaatwerk beetje passend gemaakt.



Gat er tussen in, was van een andere taktiek, maar die heb ik niet gedaan, stukje plaat voor op die plaat is er wel al.
Reply With Quote
  #45  
Old 30-06-2012, 14:13
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

haha hoe die motor eruit getakeld is

goed bezig zo
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #46  
Old 30-06-2012, 14:26
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Goed bezig zo. Wie niet sterk of rijk is, moet slim zijn (zoals je de motor er uit hebt gehaald)
Ik zou hem er straks niet meer op die manier in leggen
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #47  
Old 30-06-2012, 20:20
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

haha dat zie ik dan wel weer
Vandaag moeten werken dus niks kunnen doen.
Enkele vraagjes:

Voor de aandrijfassen te demonteren, moet het wiel daar voor af? bedoeling is wel dat ik daarna het wiel nog kan monteren. Auto staat nog niet of definitieve plaats.

Op de foto lijkt die goed te passen, dat is ook zo. Maar aan de rechter kant past het allemaal niet zo goed. komt dit vrij nou? Of scheelt het toch allemaal niet zo veel?(plaatwerk)

Last edited by Van Limburg : 30-06-2012 at 21:06.
Reply With Quote
  #48  
Old 30-06-2012, 22:11
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Je steek assen kunnen er uit zonder je wiel te demonteren in principe, probleem is dat de wiellagers niet graag hebben dat je er mee rondbolt zonder dat er een as doorheen zit.

Hier willen ze wel eens door stuk gaan (staat ook beschreven in de vraagbaak van de meeste golfjes)

Dus mss toch eerst ff op zen plaats zetten of 2 kineten zoeken die je er ff in kunt draaien zodat je lagers niet los zitten.

Voorderest lekker bezig

Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #49  
Old 01-07-2012, 10:28
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
Je steek assen kunnen er uit zonder je wiel te demonteren in principe, probleem is dat de wiellagers niet graag hebben dat je er mee rondbolt zonder dat er een as doorheen zit.

Hier willen ze wel eens door stuk gaan (staat ook beschreven in de vraagbaak van de meeste golfjes)

Dus mss toch eerst ff op zen plaats zetten of 2 kineten zoeken die je er ff in kunt draaien zodat je lagers niet los zitten.

Voorderest lekker bezig

Grtz Jel



Dan laat ik ze nog maar even zitten rondbollen is veel gezegt, gewoon even naar voren/achter om in het zonnetje te werken, maar binnekort wel wat meer dus ik laat ze wel zitten
Reply With Quote
  #50  
Old 01-07-2012, 12:31
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Gewicht is er wel van af nu, dus de belasting van je wiellager is natuurlijk ook een stuk minder
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #51  
Old 07-07-2012, 15:03
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Ik heb toch de steekassen er onderuit gehaald. Zoals Yellowbug al aangaf dat het meeste gewicht er wel af is, geef ik hem hierbij wel gelijk.
Gisteren een goei 80min bezig geweest op 1 breekbout. dus dik 1,5uur voor de 2 breekbouten bij de stuur kolom. Duurde wat lang maar de schroefdraad is niet beschadigd. Dus dat loonde alweer een beetje.

Auto is van binnen nu helemaal kaal.

Nu, ik heb al wat plaatwerk vanvoor gedaan, binnekort alles naar een vriend brengen en dan lassen we het daar af.

Toch ben ik niet helemaal tevreden over de pasvorm van mijn achterspatborden. De spatborden in zen geheel dan toch niet. Daarom wou ik enkel de rand gebruiken. Iemand die wat tips heeft? want heb schrik dat ik al door de binnenspatbord slijp.

Ook ben ik opzoek naar een vraagbaak van golf 1 1.1 uit 81. Kan je die nog gewoon ergens krijgen?
Reply With Quote
  #52  
Old 07-07-2012, 16:34
fabian's Avatar
fabian fabian is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 265
Send a message via MSN to fabian
Default

Op marktplaats staan genoeg vraagbaken voor de 1.1!!
__________________
http://www.picasaweb.google.com/fabianjinx
Golf1 GL'81-Jetta2 C'86
Ex:
Golf2 TD'91-Golf3 GTI'92-Golf3 GTI'96-Golf1 Cabrio'89
Golf4 V5'98-Polo6n2 GTI'00-Golf4 SDI Variant'01-Caddy4 SDI'05
Reply With Quote
  #53  
Old 07-07-2012, 16:56
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Oh ja nu zie ik het.. Trefwoord 1.1 had niet zoveel succes als 1100. Bedankt
Reply With Quote
  #54  
Old 21-07-2012, 00:33
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Vandaag eindelijk wat aan de auto gedaan. Werkplaats is gezet dus heb een fijne ruimte nu.

Bijna heel de dag bezig geweest om de golf in de draaispit te plaatsen, wel gelukt uiteindelijk..

Morgen foto's!
Reply With Quote
  #55  
Old 21-07-2012, 20:17
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Vandaag dan de foto's.

Vandaag de draagarmen/achteras en de benzine tank er uit gehaalt samen met de leidingen. De auto is nu volledig kaal, op 3 slangetjes na.

Als iemand me kan zeggen waarvoor deze slangetjes voor dienen en waar ze naar toe gaan, dan mag dat.

Eerst een foto van de werkplaats dan maar.



In draaisplit





De slangetjes(rechts achter)



Die dikke slang, loopt door de wielkast naar het begin van de vulhals. De rest kan ik niet zien. Kreeg het ook niet direct los. Als iemand het weet?

Last edited by Van Limburg : 29-11-2015 at 15:51.
Reply With Quote
  #56  
Old 22-07-2012, 18:31
golfr32's Avatar
golfr32 golfr32 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 832
Default

Grondige aanpak, ik ga deze thread volgen.
Succes met de werkzaamheden, vorderingen zijn al voldoende gemaakt zo te zien =)
__________________
Golf MK 1 - 1.1 CL juli '82
Reply With Quote
  #57  
Old 22-07-2012, 20:18
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Vandaag poging tot het dak schuren gedaan. Maakte zoveel lawaai dat ik ben moeten stoppen. Kwam vooral omdat het dak zo indrukt en ontzettend hard trilt.
Vanonder dan wel de wielbak tot op het staal geschuurd.

Nu ben ik al een tijdje aan het kijken om zelf te stralen. Misschien heeft iemand iets gelijkaardigs. Het gaat om deze: http://www.datona.nl/mobiele-straalketel-blauw.html
Reply With Quote
  #58  
Old 26-07-2012, 23:06
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Vandaag begonnen met de achterste spatbord te verwijderen.. Niet mee door gegaan ivm het warme weer en de vele puntlassen.. Wel nog geschuurd en op één wielkast zo goed als las klaar.

In de bovenstaande post heb ik een link gepost. Deze heb ik vandaag ook besteld samen met een verrijbare motorsteun. Verwacht ze begin volgende week.

Last edited by Van Limburg : 27-07-2012 at 12:33.
Reply With Quote
  #59  
Old 31-07-2012, 02:06
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Straal apparaat heb ik binnen, alsook de verrijdbare Motorsteun. Meteen proberen natuurlijk

Straal apparaat eerst geprobeerd met een 24L compressor, dat ging dus niet bepaald goed.. Druk viel zo weg. Dan zijn we een grotere gaan halen bij een vriend. Dat was een zelfbouw compressor op drijfkracht. Sowieso groter dan 100L. Dat ging gelukkig een stuk beter maar kon de druk ook niet vast houden. Waarschijnlijk morgen eentje van 100L kopen. Ideaal voor roest weg te stralen, voor lak weg te stralen gaat het toch niet zo goed als ik dacht, tenzij je op het blanke metaal wilt stralen.

Motorsteun ziet er heel goed uit. 1.1 hangt er nu mooi in.

Voor ik aan de motor begin heb ik even een vraagje:
Kan ik zo het distributie gedeelte los halen? Of moet ik ergens op letten? Natuurlijk bij het terug in elkaar zetten wel.
Reply With Quote
  #60  
Old 31-07-2012, 02:34
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Wat bedoel je met het distributie gedeelte los halen??
Je moet je waterpomp los zetten en je riem ontspannen.
Dan kan je riem eraf en kan je je blok beginnen demonteren.
Weet niet wat je juist wil doen.
Kijk eens bij mijn thread. => project MK1 daar staan foto's in van het wissellen van de waterpomp en de nokken-as. Mss dat je daar wat aan hebt.

Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum