Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-10-2015, 20:34
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default hulp gevraagd mbt stickerset GTI

Allen,

ik zit momenteel te twijfelen welke stickerset er op mijn GTI hoort. Het gaat om de striping stickerset die vanaf de voorvleugels helemaal rondom in die groef loopt. Hij is momenteel opnieuw gespoten in de originele kleur.

Volgens de ETKA zijn er maar 2 kleuren: satijn zwart (6bx) en donker grijs metallic (3zd).

Mijn '85 GTI is origineel geleverd in de LP9V Schwarz Metallic kleur, daarbij zaten grijskleurige stickers in de groef rondom. Nu heb ik de 3ZD variant besteld aangezien deze grijs zijn alleen deze lijkt me erg donker in vergelijking met mijn foto's voordat hij opnieuw gespoten werd. Een Engelse site levert repro sticker sets waarbij voor de mk2 ook zilvergrijs beschikbaar is alleen kan deze nergens terugvinden in de ETKA dat deze kleur op een mk2 heeft gezeten. De zilvergrijze striping heeft wel rondom gezeten op de zwarte mk1 GTI. En komt voor zover ik kan zien het meest overeen met m'n oude striping.... aaarghh maar is dus nergens terug te vinden in ETKA dat deze ooit beschikbaar is geweest voor een mk2...

Wie kan me vertellen welke kleur striping er origineel op mijn zwart metallic GTI heeft gezeten?

Alvast bedankt!
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #2  
Old 23-10-2015, 20:24
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

mijn neef (ooit beroepsmilitair)..kocht vanaf '80 om de 2 jaar ALTIJD een nieuwe golf gti
wat ik er nog van kan herinneren ,kocht hij eind '86 een nieuwe 16klepper..daar zat halverwege de flanken een grijze bies op..zilver..maar niet heel fel..meer tussen antraciet en zilver
maar het kan zo maar zijn dat in de eerdere bouwjaren ..totdat schakelindicatie en verbruiksmeter verviel..dit puur zilvergrijs was..
ik zie ook foto's met type 1 GTI's in het zwart met een grijze bies onder de stootstrips halverwege de flanken...alswel er beweert word dat een zwarte GTI nooit de 3delige sticker rond de achterruit had...terwijl ik het wel degelijk gezien heb op meerdere GTI's
dealers werkten toen anders..je kon als klant toen gewoon vragen of men dit er op wilde plakken bij aflevering..(wel tegen betaling)..achterruitje lag er zo uit en stickerset in het magazijn..etc..
i.p.v dat je nu niet eens meer in de werkplaats mag komen, en je een APP gestuurd word over de eventuele opties bij aflevering..
maar in jouw geval denk ik 3zd..,rijd er eens goed een zomer mee in de zon en kijk dan eens foto's van toen hij net geplakt werd ..zul je zien dat hij zo donker niet meer is...
Reply With Quote
  #3  
Old 24-10-2015, 19:32
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

Hey Heinz,

bedankt voor je reply! Inderdaad zoals je omschrijft zat er bij mij ook zo'n grijze bies op die ook niet fel was en tussen antraciet en zilver in zat. Ik denk dat 30jaar lang zonlicht op die biezen ook zijn effect heeft gehad op de kleur.

Ik wil hem weer helemaal hetzelfde maken zoals hij was voor het spuiten. Hij was al compleet origineel (wat enorm zeldzaam is tegenwoordig) en hou hem ook zo origineel mogelijk. Daarom zat ik te twijfelen en wil ik zeker weten dat ik de goede kleur biezen erop zet

Ik hoop dat hij van de zomer alweer rijklaar is, kan niet wachten in ieder geval!!!
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum