Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 11-04-2009, 09:51
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

als het pompje kapot is krijgt hij inderdaad helemaal geen benzine meer, kan ook zijn dat ie het af en toe even doet en dus wel af en toe het kleinere tankje vol krijgt. je moet ook niet het volledige systeem meenemen, alleen het kleine motortje scheelt je een hoop geld, werkt het niet dan zou het idd je carburateur kunnen zijn, maar die dingen zijn wel erg prijzig, dan kan je beter ombouwen naar injectie, hoe dat precies werkt weet ik niet, dan zou je even in een ander topic moeten kijken, bij motoren injectie en turbos NOS etc, misschien dat je daar dan meer info over vindt.

waar woon je eigenlijk ergens, is misschien wel makkelijk als je er echt niet uitkomt namelijk, dus is er misschien wel ergens iemand in de buurt bij jou op het forum die je misschien zou kunnen helpen is ook een stuk makkelijker dan via het forum
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #22  
Old 11-04-2009, 10:07
volksfahrer's Avatar
volksfahrer volksfahrer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 332
Default

daarom zou ik proberen om eerst de stekker door te meten, dat kost je niks en dan weet je al wat meer.of haal ook even het luchtfilter los en kijk daar naar.ik zou ook even de bougies en bougiekabels nakijken.
__________________
VW das auto.
Reply With Quote
  #23  
Old 11-04-2009, 13:02
KJ-Golf KJ-Golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 640
Default

Vandaag de stekker doorgemeten. Daar stond wel stroom op, dus daar zal het niet aan liggen. Toch hoor ik nog altijd geen geluid van het pompje wanneer ik de auto op contact zet.

Quote:
Originally Posted by jetta91
als het pompje kapot is krijgt hij inderdaad helemaal geen benzine meer, kan ook zijn dat ie het af en toe even doet en dus wel af en toe het kleinere tankje vol krijgt.

Het valt me op dat hij het met koude motor erg slecht doet (vanochtend om 6:45 uur sloeg hij 3 keer af en stotterde hij heel erg bij het wegrijden), maar met warme motor merk je er niks van. Dan slaat hij niet af en stottert hij ook niet.

Quote:
waar woon je eigenlijk ergens

Ik woon in Deventer.
Reply With Quote
  #24  
Old 11-04-2009, 13:05
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

en houdt met een warme motor ook helemaal niet meer in?
als je het pompje helemaal niet hoort is ook niet goed, moet t altijd even 2 tellen doen als ie op contact staat, dus dat lijkt me ook niet goed, maar als hij met een warme motor helemaal nergens last van heeft, ook niet een klein beetje inhouden dan zou ik het ook niet weten..

maar blijf tot nu toe het pompje verdenken van de brandstofpomp in de tank
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #25  
Old 11-04-2009, 13:10
KJ-Golf KJ-Golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 640
Default

Met warme motor houdt hij soms wel heeeel ietsjes in, maar niet zo erg als bij een koude motor.
Reply With Quote
  #26  
Old 11-04-2009, 13:21
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

ik zou terug gaan naar de sloop pomp uitelkaar halen zodat je alleen het motortje hebt wat ik hierboven ook ergens heb afgebeeld, steek m in je zak en probeer dat eens, werkt het niet dan is dat iniedergeval uitgesloten, werkt het wel ben je van dat probleem af
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #27  
Old 11-04-2009, 13:37
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by KJ-Golf
Voor zover ik weet heb ik gewoon 1 pompje, of zit er ergens anders nog één? Heb er zelf niet zoveel verstand van.. Ik heb trouwens een 1600 motor erin liggen.

Maar 14 jaar stil gestaan die van jou? Of 14 jaar geleden dat hij stil bleef staan door hetzelfde probleem?

Maar je moet bij een Golf 2 dus ook echt een geluid van dat pompje horen als je hem op contact zet? Bij mij maakt hij dat niet, maar het benzinemetertje in het dashboard doet het wel als ik hem op contact zet.


Nee hij heeft er 14 jaar door stilgestaan
Ik rij er nu al weer voor het 6e jaar in rond

Uhm als je start of je contact aan zet dan moet je even een korte zoem horen, beetje zoals een hommel zeg maar !
Maar dit probleem klinkt als een brandstof filter wat verstopt zit
Als je het zeker wil weten moet je even je hele brandstof leiding contoleren, als het goed is kom je wel ergens een filter tegen, eerst maar eens een filtertje vervangen en dan de pomp maar eens doen

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen
Groetjes en succes met paas eieren zoekken, Ramon
Reply With Quote
  #28  
Old 11-04-2009, 13:41
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by jetta91
en houdt met een warme motor ook helemaal niet meer in?
als je het pompje helemaal niet hoort is ook niet goed, moet t altijd even 2 tellen doen als ie op contact staat, dus dat lijkt me ook niet goed, maar als hij met een warme motor helemaal nergens last van heeft, ook niet een klein beetje inhouden dan zou ik het ook niet weten..

maar blijf tot nu toe het pompje verdenken van de brandstofpomp in de tank



Heej dat pompje hoef je helemaal niet te horen, als ik mijn golf 2 gti uit 1985 op contact zet hoor ik ook niks, maar hij loopt gewoon prima
op wat schommelingen in toeren na dan als hij koud is maar dat is een k-jetronic probleem

Groetjes, Ramon
Reply With Quote
  #29  
Old 11-04-2009, 15:36
KJ-Golf KJ-Golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 640
Default

Quote:
Originally Posted by RamonR
Uhm als je start of je contact aan zet dan moet je even een korte zoem horen, beetje zoals een hommel zeg maar

Quote:
Originally Posted by RamonR
Heej dat pompje hoef je helemaal niet te horen, als ik mijn golf 2 gti uit 1985 op contact zet hoor ik ook niks, maar hij loopt gewoon prima

Uhm.. Eerst zeg je dat je wel wat moet horen en daarna dat je niet per se iets hoeft te horen. Wat is nou waar? :P

In mijn geval hoor ik echt helemaal niks. Geen brom, geen zoem. Niets. Helaas kan ik me niet herinneren of hij ooit wel een geluid heeft gemaakt toen ik dit probleem nog niet had. Daar heb ik nooit zo op gelet.

En als mijn filter verstopt zou zitten, dan heb je daar met koude motor het meest last van? Dat is in mijn geval namelijk zo, dat ik er met koude motor veel last van heb en met warme motor een heel stuk minder.

Last edited by KJ-Golf : 11-04-2009 at 15:38.
Reply With Quote
  #30  
Old 11-04-2009, 18:05
KJ-Golf KJ-Golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 640
Default

Ben net bij iemand langsgeweest die meerdere Golfjes bij zijn huis had staan en deze in onderdelen verkocht. Volgens hem maakt niet het opvoerpompje het geluid wanneer je de auto op contact zet, maar de brandstofpomp.

Even met zijn Golf getest en gekeken waar het geluid vandaan kwam. Het bleek inderdaad het brandstofmotortje te zijn, en niet het opvoerpompje. Na even onder mijn eigen auto gekeken te hebben, bleek dat ik helemaal geen brandstofpomp heb en ik dat geluid daarom dus niet heb. Volgens die kerel waar ik was zuigt mijn motor de benzine zelf aan.

Lijkt dus niet aan het pompje te liggen. Zelf vermoedde hij dat ik gewoon ergens een kleine verstopping heb zitten en hij vond ook dat ik wel overdreven veel filtertjes rond de motor had zitten, waardoor het een stuk langer duurde voordat de benzine in de motor aankomt.

Probleem is dus nog niet opgelost, maar ik weet wel dat het dus toch niet aan dat opvoerpompje ligt. Ik heb geen brandstofpomp, dus vandaar dat ik geen geluid hoor wanneer ik 'm op contact zet.
Reply With Quote
  #31  
Old 11-04-2009, 19:20
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Pomp zit voor opt blok!!!!
Reply With Quote
  #32  
Old 12-04-2009, 16:12
KJ-Golf KJ-Golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 640
Default

En dat pompje hoort normaal gesproken ook geluid te maken?
Reply With Quote
  #33  
Old 12-04-2009, 20:53
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by KJ-Golf
En dat pompje hoort normaal gesproken ook geluid te maken?

Nee,als het geluid maakt is het niet goed
Wordt aangedreven door de hulpas[pomp zit links naast de ontsteking]
Reply With Quote
  #34  
Old 13-04-2009, 18:58
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

zit er bij een pierburg verder (buiten die op het blok) geen pomp meer onder de auto of in de tank dus? zit er nog wel een filter in de tank of ook alleen in de leiding naast je blok?
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #35  
Old 13-04-2009, 19:24
KJ-Golf KJ-Golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 640
Default

Quote:
Originally Posted by joostvw
zit er bij een pierburg verder (buiten die op het blok) geen pomp meer onder de auto of in de tank dus? zit er nog wel een filter in de tank of ook alleen in de leiding naast je blok?

Dat pompje op het blok heb ik gevonden, maar andere pompjes ben ik nog niet tegengekomen. Naast die brandstoffilter naast het blok, had ik volgens zo'n kerel waar ik in eerste instantie voor zo'n brandstofpomp/opvoerpomp ging kijken, meerdere filters rond het blok zitten die volgens hem overbodig waren.

Maar goed, sinds zaterdagmiddag heb ik gek genoeg totaal geen last meer gehad van het stotter en afslaan probleem. Dit terwijl ik zaterdagochtend en begin van deze zaterdagmiddag nog het meest last ervan heb gehad (heel vaak afslaan en stotteren) in vergelijking met de dagen ervoor.. Die zaterdagavond ben ik met de Golf wezen bobben (uitgaan) en heb toen een wat langere afstand gereden en tijdens deze rit geen last gehad van stotteren en afslaan.

Gisteren en vandaag heb ik er ook geen last meer van gehad, dus ik snap er niets meer van.. :p
Reply With Quote
  #36  
Old 13-04-2009, 21:18
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Kan zijn door de meerdere filters dat de doorstroom niet optimaal is
Meerdere luchtkamers met een iets versleten pomp
Pomp opt blok is ind de enigste
In de tank zit geen filter
Reply With Quote
  #37  
Old 25-01-2010, 23:08
KJ-Golf KJ-Golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 640
Default

We zijn nu een aantal maanden verder en het probleem is weer terug (in de tussentijd meerdere keren teruggeweest, maar dat duurde meestal een paar dagen en nu duurt het alweer 3 weken achter elkaar).

Vooral met koude motor houdt hij vaak gruwelijk in bij op- of terugschakelen naar (vooral) de 2e en 3e versnelling. Hij reageert dan de eerste paar seconden niet of averechts op gas en dan vervolgens pakt hij het gas toch. Maar ook als ik bij een stoplicht vanuit de 1 weg wil rijden, gaat dat (vooral met koude motor) vaak met horten en stoten.

Wat ook vaak ('s ochtends met koude motor) gebeurt, is dat wanneer de auto gestart is en ik vanuit de 1 weg wil rijden (of soms bij stoplicht), slaat hij vaak af zodra ik het gaspedaal aanraak. Het lijkt dan alsof hij óf geen benzine krijgt wat hij bij gas nodig heeft, óf dat hij juist te veel krijgt en verzuipt.

Ik weet 100% zeker dat er ergens iets verstopt of vervuild is, want als er iets kapot zou zijn zou ik altijd last van dit probleem hebben, maar gek genoeg heb ik er altijd een paar dagen/weken achter elkaar last van en daarna een hele tijd niet meer en helaas keert het probleem na verloop van tijd telkens weer terug.

Last edited by KJ-Golf : 25-01-2010 at 23:17.
Reply With Quote
  #38  
Old 31-01-2010, 11:44
KJ-Golf KJ-Golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 640
Default

Probleem is EINDELIJK gevonden.. De stekker van de automatische choke zat los waardoor er vocht in gekomen was. Stekker ff schoongemaakt met contactspray en weer goed stevig erop gedrukt en nu loopt de auto weer prima!

Dus als iemand een gelijkwaardig probleem heeft, controleer die stekker dan ff!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum