Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-04-2017, 18:55
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default Rem vraag

Ik heb een vraag over rem upgrades voor mijn 1.1 mk1.
Er zijn tig topics over upgrades naar 16v en G60 remmen omdat mensen grote motorswaps doen. Ik zal komende zomer van 50 naar ronde de 80 pk gaan, dus erg nodig is het niet. Zulke gigantische remmen wil ik er dan ook niet op hebben. Mijn vraag is als volgt:
Welke rem upgrades hebben de beste prijs/effect verhouding, in acht nemende dat ik achter ook schijven wil hebben.

Mijn idee op basis van wat ik op internet vond:
- rembekrachtiger van passat 35i met daarop een 22mm hrc
Zou al een verbetering moeten geven ten opzichte van wat het nu is.
Welke remmen ik dan het best kan pakken is me verder onduidelijk.
Is het handig de complete originele remmerij van een GTI 1 op 1 over te zetten of zijn er betere methodes. Ik heb geen vastgesteld budget, maar gezien mijn doelen wil ik het niet te extreem maken. Alle ideeën zijn welkom!
Reply With Quote
  #2  
Old 26-04-2017, 20:32
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Wat je kan doen is een rembekrachtiger van een late golf 1 cabrio pakken en 256 mm remmen van bijv een scirocco nemen.
__________________
MK1 --> 20VT
Reply With Quote
  #3  
Old 27-04-2017, 10:30
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by Putje
Wat je kan doen is een rembekrachtiger van een late golf 1 cabrio pakken en 256 mm remmen van bijv een scirocco nemen.


Die 256 mm remmen passen in mijn huidige setup? Qua klauwen dan gelijk houden en achter een achteras met schijven plaatsen?
Reply With Quote
  #4  
Old 27-04-2017, 14:22
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

De geventileerde236 mm remmen van een Golf cabrio, die 1000 kg weegt voldoen ook.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #5  
Old 08-05-2017, 10:25
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by Putje
Wat je kan doen is een rembekrachtiger van een late golf 1 cabrio pakken en 256 mm remmen van bijv een scirocco nemen.


Ik heb het even uitgezocht. Met wat ik op internet kan vinden zou een rembekrachtiger van een cabrio met 2H motor ideaal zijn. Klopt dit? Als ik verder kijk staat er dat die wel een standaard 20.64mm hoofd remcilinder heeft. Veel mensen raden aan om naar 22mm te gaan. Ik vind zelf de originele remmen nogal sponzig aanvoelen en die switch zou het rempedaal een stuk stijver maken. Klopt bovenstaande?

Quote:
Originally Posted by Jeff
De geventileerde236 mm remmen van een Golf cabrio, die 1000 kg weegt voldoen ook.


Volgens mij passen die schijven niet voor in mijn huidige setup. Dus dan zou ik het hele systeem van de cabrio over kunnen nemen en op de vooras monteren?

Ik heb besloten om in eerste instantie op de achteras de trommelremmen te behouden. Ik heb ze een half jaar geleden helemaal opnieuw opgebouwd en ze werken prima.

Voor zover het voor mij duidelijk is zou ik dan de rembekrachtiger, de hoofd remcilinder, remklauwen, remklauw houder en schijven van een late cabrio kunnen pakken. Is dit juist?

Ik wil proberen of ik de onderdelen voor een redelijke prijs nieuw kan krijgen. Binnen carcat en andere databases kan ik lastig zien welke onderdelen ik precies moet hebben. Ik weet dat ik veel vragen stel, maar ik probeer het in 1x goed te doen. Als iemand hiermee een kleine stap de goede richting in wil helpen wordt dat zeer gewaardeerd.
Reply With Quote
  #6  
Old 08-05-2017, 19:56
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Staat hier in onderdelen te koop een GTI setje
Is zo erop te monteren
Zijn 239 geventileerde schijven
Rembekrachtiger van een GTI of cabrio met 1.8 motor[kan ook de schijven en klauwen van]
20mm hrc werkt prima [heb het zelf icm 256 schijven en trommels achter]
Je kan ook de remmen van een polo G40 gebruiken
Reply With Quote
  #7  
Old 09-05-2017, 06:33
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Klinkt interessant. Wil je mij een bericht sturen met de prijs?

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Staat hier in onderdelen te koop een GTI setje
Is zo erop te monteren
Zijn 239 geventileerde schijven
Rembekrachtiger van een GTI of cabrio met 1.8 motor[kan ook de schijven en klauwen van]
20mm hrc werkt prima [heb het zelf icm 256 schijven en trommels achter]
Je kan ook de remmen van een polo G40 gebruiken
Reply With Quote
  #8  
Old 09-05-2017, 16:12
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

ff naar onderdelen te koop
Derby 79
Nieuwe blokken en schijven vraagt er 100euro voor
Reply With Quote
  #9  
Old 09-05-2017, 16:47
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Goeie tip! Ik heb even bericht gedaan.

Als ik bij een 20mm cilinder zou blijven kan ik toch gewoon mijn huidige op de grotere bekrachtiger overzetten? Volgens mij is die standaard ook 20 en is er een half jaar geleden nieuw op gekomen. Of begrijp ik dat verkeerd?
Reply With Quote
  #10  
Old 09-05-2017, 17:22
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Ik vind een grotere hrc persoonlijk fijner remmen omdat het wat meer "bijt"...
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #11  
Old 09-05-2017, 18:10
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Het gaat vooral om gevoel. De ene houdt van de iets sportievere stijl en heeft graag dat de remmen wat bijten (zo ook mezelf), de andere vindt dat juist irritant. Moet je dus zelf uitmaken wat je graag hebt.

Meestal heb je 2 of drie remsystemen op een auto. Ik zeg maar iets: de 'gewone' versies (kleine benzines en de dieseltjes) volle schijven voor, trommels achter. De versies met meer vermogen: Schijven geventileerd voor, schijven vol achter. De top of the line sport uitvoering: grotere schijven en grotere hrc. Dit is maar een hypotetisch voorbeeld, maar gewoon om te tonen dat je het best zo simpel mogelijk houdt. Gezien je een 1.1 hebt zul je de laagste versie van remsysteem hebben. Zwier er gewoon het remsysteem van een GTI onder, dat zal waarschijnlijk 1 op 1 passen. Wel even checken of je fusees hetzelfde zijn, kwestie dat je bij grotere schijven de klauwen erop krijgt.

Het voordeel van zoiets is dat je een bewezen en getest systeem eronder hebt zitten en niet zelf zit te knutselen. Als je bijvoorbeeld schijven steekt achter en niets aan de remkrachtverdeling doet sta je de eerste keer dat je moet remmen op de snelweg achterstevoren.

Wat ik zou doen: vooraan schijven en klauwen van een GTI. Als je het pedaal te sponzig vindt kan je ook een grotere HRC steken. Weet wel dat remolie vervangen en eens ontluchten al veel kan doen aan een sponzig pedaal, en dat de nieuwe schijven en klauwen ook verschil gaan maken.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #12  
Old 10-05-2017, 13:41
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Ik vind een grotere hrc persoonlijk fijner remmen omdat het wat meer "bijt"...


Same here.

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Het gaat vooral om gevoel. De ene houdt van de iets sportievere stijl en heeft graag dat de remmen wat bijten (zo ook mezelf), de andere vindt dat juist irritant. Moet je dus zelf uitmaken wat je graag hebt.


Ik vind de bijtende remmen ook fijner.

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Meestal heb je 2 of drie remsystemen op een auto. Ik zeg maar iets: de 'gewone' versies (kleine benzines en de dieseltjes) volle schijven voor, trommels achter. De versies met meer vermogen: Schijven geventileerd voor, schijven vol achter. De top of the line sport uitvoering: grotere schijven en grotere hrc. Dit is maar een hypotetisch voorbeeld, maar gewoon om te tonen dat je het best zo simpel mogelijk houdt. Gezien je een 1.1 hebt zul je de laagste versie van remsysteem hebben. Zwier er gewoon het remsysteem van een GTI onder, dat zal waarschijnlijk 1 op 1 passen. Wel even checken of je fusees hetzelfde zijn, kwestie dat je bij grotere schijven de klauwen erop krijgt.


Mijn punt is dat je niet altijd voor de makkelijkste weg hoeft te gaan als er 'betere' mogelijkheden zijn voor een vergelijkbare prijs.

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Het voordeel van zoiets is dat je een bewezen en getest systeem eronder hebt zitten en niet zelf zit te knutselen. Als je bijvoorbeeld schijven steekt achter en niets aan de remkrachtverdeling doet sta je de eerste keer dat je moet remmen op de snelweg achterstevoren.


Uiteraard heb je hier gelijk, maar alle mogelijkheden zijn over het algemeen al geprobeerd en goed of slecht bevonden. De combinatie van de onderdelen maakt het alleen veel uitzoekwerk.

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Wat ik zou doen: vooraan schijven en klauwen van een GTI. Als je het pedaal te sponzig vindt kan je ook een grotere HRC steken. Weet wel dat remolie vervangen en eens ontluchten al veel kan doen aan een sponzig pedaal, en dat de nieuwe schijven en klauwen ook verschil gaan maken.


Ik heb een half jaar het originele systeem al helemaal opgebouwd. Nieuwe schijven, blokken en door issues ook klauwen en houders. Trommels achter zijn helemaal uit elkaar geweest en met nieuwe onderdelen opgebouwd. Uiteraard met nieuwe olie in het hele systeem en daarbij ontlucht. Het werkt voor het huidige systeem optimaal.

Omdat ik het doe als voorbereiding op een motorswap wil ik alles in 1x upgraden.

Nu heb ik het volgende aangeschaft:
Cabrio 1.8 bekrachtiger met hrc die daar standaard op zit.
De set van Derby met geventileerde schijven en grotere klauwen.
Zoals het er uitziet moet dat inderdaad 1 op 1 passen.
Bovenstaande zou een mooie upgrade moeten bieden.

Volgende vraag:
-Weten jullie wat de diameter is van de hrc van de 2h cabrio?
-De aansluitingen voor de stalen remslangen zitten in een 45 graden hoek waarbij die van de standaard golf haaks op de grond zitten. Kan ik deze realistisch zonder schade buigen zoals ik wel eens lees? Kan ik cabrio versie bij de dealer bestellen die hier 1 op 1 op passen? Is er een 22mm HRC die rechtstreek op de cabrio bekrachtiger past met de aansluitingen horizontaal?

Veel vragen, maar nog een beetje hulp wordt erg gewaardeerd. Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Edit: Vervolgvraag, ik zie net dat de hoofd remcilinder die ik er vorig jaar in heb gezet 22.25 mm is. Kan ik die op de bekrachtiger van de cabrio overzetten?
Edit2: Op de factuur staat als kenmerk 'ABS' bij, maar ik kan me geen auto voorstellen die dit type cilinder gebruikt en ABS heeft. Iemand een idee?
Na gebeld te hebben met de leverancier zou deze 22.25 mm moeten zijn.






Als iemand me iets meer duidelijkheid kan bieden, heeeeel graag.

Last edited by Lucasmolen : 10-05-2017 at 15:48.
Reply With Quote
  #13  
Old 10-05-2017, 22:32
erik gti erik gti is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 154
Default

ABS is het merk van de hrc
Groeten erik
__________________
Touran highline '03 (daily)

golf mk1 GTI '84 G60
Reply With Quote
  #14  
Old 11-05-2017, 07:57
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by erik gti
ABS is het merk van de hrc
Groeten erik


Hahaha, soms kan iets zoveel makkelijker zijn dan je als leek denkt :p. Dat maakt het zoeken van info al een stuk makkelijker. Is de bevestiging van de cabrio bekrachtiger hetzelfde als die standaard van de foto?
Reply With Quote
  #15  
Old 13-05-2017, 20:10
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

hrc van golf 1 cabrio is een 20.64
die je nu hebt zal dan van een 3 zijn
Reply With Quote
  #16  
Old 14-05-2017, 11:37
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Je remleidingen zou je normaal moeten kunnen buigen, heb je wel een een speciale tang voor nodig om dit deftig te doen. Of de oude leidingen het gaan houden weet ik niet, hoogst waarschijnlijk lukt dit wel. Je kan het op zijn minst proberen, lukt het niet kan je nog steeds een nieuwe leiding maken.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #17  
Old 14-05-2017, 12:07
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Ik hoop eigenlijk dat ik mijn huidige huidige direct op de bekrachtiger kan zetten. Ivm de perfecte boring en aansluitingen. Ik kan t binnenkort wel proberen, maar weet t het liefst vantevoren als t niet kan. Dan kan ik een plan b op poten krijgen. Het gaat dus om de hrc van bovenstaande foto op een cabrio bekrachtiger
Reply With Quote
  #18  
Old 15-05-2017, 20:03
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

171 611 019N nr van de HRC zowel cabrio als dichte golf 1
Grote rembekrachtiger zit ook op de GTI die heeft ook de zelfde HRC
Reply With Quote
  #19  
Old 15-05-2017, 20:43
McGalles's Avatar
McGalles McGalles is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2016
Posts: 39
Default

Beste volkswagers,

Ik heb al verschillende threads hier over gelezen en volg deze nauwlettend.
Want ik heb ook een golf 1 1.1 en ben ook van plan om rondom een rem-upgrade te doen.

Zover als ik het nu begrijp moet je dus:
-Als je voor grotere schijven en klauwen wil hebben moet je ook een andere wielnaaf hebben.
-Als je achter schijven wil hebben moet je een andere achteras hebben.

Zit er ook nog verschil tussen verschillende achterassen?
Of passen verschillende schijven/klauwen op dezelfde achteras?
Reply With Quote
  #20  
Old 16-05-2017, 10:28
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Bedankt voor de info. Zoals het nu lijkt kan de 22mm cilinder die ik nu heb gewoon overgezet worden op de bekrachtiger.

Nu is er de volgende situatie:
Ik heb de 239mm geventileerde schijven van Derby79 overgenomen en toen ik gisteren een 1.8 20vt kocht heb ik de complete G60 remmerij van de verkoper overgenomen. beide sets zijn helemaal nieuw qua schijven en blokken. Nu heb ik dus twee sets. De G60 remmen lijken niet onder mijn 15 inch ATS cup velgen te passen dus heb ik een aantal opties waar ik meer info voor nodig heb.

Vraag:
Kan ik de 239mm schijven op de achteras monteren? (uiteraard met remkracht verdeler/etc). Volgens mij zijn er astappen te koop voor schijven achter, maar ik heb geen idee of ik die grote schijven daar gewoon kwijt kan, aangezien de originele GTI achter schijfjes net cdtjes lijken. Als dit zo is denk ik dat ik die vers opgemaakte ATS cup inruil voor iets van 16 inch.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum