Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-08-2017, 20:51
GTDennis's Avatar
GTDennis GTDennis is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 108
Default 20vt swap need info aub

Hoi VW friends,

Ik ben recent aan een 20vt (AUQ) swap begonnen voor mn mk1 en gezien dit de eerste engineswap is die ik volledig zelf zal doen, zit ik met enkele vragen ...


- Ik heb een bosch benzinepomp besteld die tot 9 bar kan leveren, zal ik na deze pomp nog een benzinedrukregelaar moeten steken voor het de blok ingaat ? Heb gelezen dat 20vt motors maar tussen 4.5 en 6 bar nodig dus zit hier met een overmaat. Of zit er op deze 20vt blok zelf een benzinedrukregelaar

- Huidige diameter van mijn benzineleidingen van tank naar blok is nu binnendiameter 3, buitendiameter 5, denk dat dit nog origineel is van mk1 ... Zal ik hier naar een grotere diameter moeten ? maw leidingen vernieuwen

- Kan ik mijn radiator behouden van mijn vorige swap die erin zat ? Komt van een 1800 16v, afmetingen 430x322x33 , of moet ik hier ook kijken voor een upgrade ?

- Waar kan ik aan een 16v 020 versnellingsbak raken ? Weet iemand de diameter van de flensen hiervan ? (90 cardans en 100 aan boite?)


Dank duizendmaal bij voorbaat
__________________
[Vag Flavour]
Reply With Quote
  #2  
Old 28-08-2017, 09:36
Hazeel Hazeel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 11
Default

Voor het benzine gedeelte;

Ze hebben standaard al een benzinedruk regelaar dus als je het complete blok gekocht hebt, zou die er moeten opzitten. 4,5 tot 6 bar lijkt me wel erg veel, ik denk dat de originele 3 bar leveren (correct me if wrong) en je kan upgraden naar 4 bar of hoger/lager met een regelbare indien je bv. grotere injectoren zou steken. Alles zins, aan je benzine rail zou er standaard al een moeten zitten als je een compleet blok hebt gekocht;



De benzineleidingen van een MK1 kan je dan inderdaad best vervangen, zoals je zegt zijn deze denk ik zowiezo te smal. Ik veronderstel dat je dan een Bosch 044 inline pomp hebt gekocht ? De aansluitingen hiervan zijn standaard ook al groter dan de leidingen die op een MK1 zitten. Die 044 pompen hebben een 6AN connectie en met 6AN benzineleidingen zal je zeker toekomen. Vergeet ook geen nieuwe benzinefilter met diezelfde aansluiting

Voor de radiator zou ik persoonlijk eens kijken naar het verschil van grootte met de originele 20vt rad. Als dat mee valt ook eens kijken naar de aansluitingen want anders gaat het moeilijk worden om de juiste koelwaterslangen te vinden Als je radiator aansluiting nu links zit, maar de aansluiting op je blok rechts bv word het al moeilijker + grote van de aanlsuitingen (tenzij dat origineel ook zo was of er een kit voor bestaat).
Reply With Quote
  #3  
Old 28-08-2017, 12:55
GTDennis's Avatar
GTDennis GTDennis is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 108
Default

Thx alvast voor de snelle reply

De benzinedrukregelaar zit idd NA de brandstofrail, kan dit geen kwaad voor alles die VOOR de regelaar zit, bvb de rail zelf dan ? Omdat het daar wel op 9 bar passeert ..

Groeten
__________________
[Vag Flavour]
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum