Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #81  
Old 30-03-2014, 12:56
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Zeker jammer maar als ie eenmaal in de Caddy zit wil ik er geen gelazer meer meer hebben.
Nu heb ik alleen net een mail gekregen dat de AGU motor per ongeluk door een mis communicatie gistermiddag verkocht is terwijl ik m komende week op zou halen...

Beetje zuur maar ja, tegenslag hoort erbij zeg maar...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project

Last edited by Jan-Turbo : 30-03-2014 at 13:04.
Reply With Quote
  #82  
Old 06-04-2014, 07:37
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Inmiddels andere AGU in het hok liggen

van de week door drukte niet veel kennen doen. Misschien vandaag t blok even wat schoonmaken en wat kleine dingetjes aanpassen.

Ik kan het blok er toch nog niet inhangen want ik mis een motorsteun...

De motorsteun aan de distributiezijde om een 1.8 20 v turbo in een caddy te hangen dus. Had een afspraak met iemand om de steun af te halen, krijg je geen reactie meer terug...

T project duurt nu toch al jáááááren dus die laatste paar dagen of weken voor zo'n steun kunnen d'r ook nog wel bij.
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #83  
Old 19-04-2014, 10:34
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Probleem! Nadere inspectie leert dat de stekkers van de AGU niet zomaar even zijn om te pluggen in de zekeringkast waar de AQX op aan was gesloten!
Zelfs de kleuren komen niet overeen met elkaar!
Ben al aan t zoeken en speuren geweest maar heb nog geen how-to kunnen vinden hoe dit om te zetten.... Kan me niet voorstellen dat dit probleem niet eerder bij iemand is voor gekomen.
Mocht iemand raad weten dan hou ik me aanbevolen!
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #84  
Old 20-04-2014, 14:31
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Motorsteun inmiddels besteld! Hoop dat ie voor volgend weekend binnen is....
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #85  
Old 21-04-2014, 10:44
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

A3 dash eruit, lekker ruim...




Kachelhuis van de cupra erin, heel veel passen en meten maar hij zit!




En dan de kabels nog!


__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project

Last edited by Jan-Turbo : 21-04-2014 at 10:46.
Reply With Quote
  #86  
Old 21-04-2014, 10:57
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Kachelkanalen aan t dashboard moesten ook worden aangepast.




En dan passen, meten, aanpassen en oplossingen bedenken...




Met dit als voorlopig eindresultaat:




Ik ben niet ontevreden maar wel kritisch dus er moet nog het 1 en ander veranderen. Het complete dash ligt er inmiddels al weer uit omdat ik de zekeringenkast en kabelboom anders wil hebben.

Ook nog een probleem met de schakeltoren, deze wil ik eigenlijk weer op de plek zetten waar hij hoort te zitten maar dan kom ik aan de onderkant van de auto in de knoei met de uitlaat omdat dan de schakelkast de uitlaat in de weg hangt. Uitdaging zeg maar!

vandaag even contact gehad met mn monteur en binnenkort gaan we aan de slag om de motor defenitief in de caddy te plaatsen.
Als dat klaar is kan de rest weer worden afgebouwd, het las en spuitwerk worden gedaan en dan maar eens bij de rdw op bezoek...
Voorjaar 2018 moet haalbaar zijn...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #87  
Old 21-04-2014, 21:46
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Lekker bezig geweest!
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #88  
Old 23-04-2014, 18:36
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Quote:
Originally Posted by EelcoB
Lekker bezig geweest!

__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #89  
Old 09-05-2014, 13:04
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Zo dan!.

Inmiddels stroomloopschema's van zowel de agu als de aqx motor in mijn bezit. Het volledige electronische circuit van de AQX word over gebouwd naar de AGU. Zit ff wat sleutelwerk aan maar dan zit ik in elk geval niet met omsolderen van kabelbomen e.d.
De schakeltoren komt in de auto op de uitlaattunnel. Dus erop ipv eronder. Later ga ik hier t dashboard weer op aan proberen te passen.

Motorsteun is inmiddels binnen en zit aan het blok. Probleem: de steun zit het looprolletje en de veerstift (die de spanrol op spanning houdt) in de weg. Hierdoor zit de spanrol niet meer op spanning. Deze eerst vastgezet zodat ie in elk geval niet van zn tijd af loopt.
Voorlopig dus nog zat te doen...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #90  
Old 05-06-2014, 17:58
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Dash zit er in, (zo goed als) naar m'n zin en alles werkend!

Schakeltoren is in de auto zelf gekomen en daar is het dash weer op aangepast. Ook de zekeringkast heeft z'n plek gekregen en de verlichting naar achteren werkt ook weer naar behoren. Alleen nog even met de schakelaars op de pedalen aan de gang zodat ook m'n remlichten het straks weer gaan doen.

laatst nog een draaibok weten te kopen, niet te duur en niet te ver weg. Bok was eigenlijk voor een golf 1 maar met wat kleine aanpassing was ie al snel klaar voor de caddy. Caddy hangt nu op de kant zodat ik de tank er weer onder kan zetten en de rest van de bodem even kan gaan behandelen.

Toevallig afgelopen vrijdag een cabrio getroffen met een 20 vt erin. Even bewonderd en een praatje gehad. Zo kom je aan de tips en handigheden dus is de oplossing voor het spanrol probleem ook weer een stap dichterbij....
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #91  
Old 05-10-2014, 09:44
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

De laatste paar maanden door veel narigheden helemaal niks aan de caddy kunnen doen helaas.
Heb gister de motorblokken naar elkaar klaar gelegd op de werkbank zodat de ombouw kan beginnen. Aankomende week nog werken en dan een dikke week vakantie. Mama met zus een week naar Barcelona en papa met de 2 jongens thuis. S'avonds dus alle rust en tijd om eens weer wat te gaan doen.
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #92  
Old 05-10-2014, 10:13
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

ff tempo maken
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #93  
Old 14-10-2014, 19:21
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Ik weet t Evert maar de winter is nog lang...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #94  
Old 14-10-2014, 20:38
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by Jan-Turbo
Ik weet t Evert maar de winter is nog lang...

hoop van niet
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #95  
Old 14-10-2014, 21:45
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Spanrol van golf 2 16v kr pakken met draadeindje en een 6mm dikk vulbus. Probleem opgelost :-)
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #96  
Old 18-10-2014, 20:43
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
Spanrol van golf 2 16v kr pakken met draadeindje en een 6mm dikk vulbus. Probleem opgelost :-)


De spanrol is er, het draadeindje ook en vulbusje ook. Alleen de tijd nog he, geen idee waar dat te koop is...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #97  
Old 25-10-2014, 08:21
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Vorige week de elektronica over gebouwd van de aqx op de agu. Nog niet helemaal klaar maar dat moet zonder veel gekkigheid ook wel gaan lukken.
Afgelopen maandag het blok er even in gehangen om te zien hoe ik uit ga komen met de slangen en reservoirs e.d.
Sprinter intercooler en radiateur passen. Heb de oude radiateur die van de 1.9 tdi er weer voor gehangen en dat past netjes. Enig probleem is de condensor van de climat control. Deze is maar 2 cm dik en zou nog voor de intercooler passen alleen is ie te hoog. Opties: hoek uit de motorkap zagen of een andere condensor opzoeken die wel past. Iemand enig idee welke condensor qua hoogte onder de 33 cm blijft?
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #98  
Old 08-11-2014, 19:11
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Gisteravond nog het 1 en ander kunnen doen. Condensor er radiateur van de Ibiza Cupra passen zo goed als...
Sprinter intercooler onder de slotplaat, condensor er achter en daar achter de radiateur. Condensor en radiateur komen wel iets boven de slotvanger vd motorkap uit maar blijven een cm vrij met gesloten motorkap... Het past allemaal dus maar net...
Kwam er gisteravond achter dat de motor er enigszins scheef inhangt. Bestuurderskant hangt hoger dan de passagierskant. Ik heb gelezen dat het normaal is dat een 20vt er niet recht inhangt bij een golf 1, iemand die me hier wat meer over kan vertellen?

Dan de motorsteunen. Ik heb aan de distributiekant de motorsteun van epytec gemonteerd, niks mee loos. Versnellingsbakzijde zit een motorsteun van een golf 4 (vraag maar niks, hebben ze bij een vorige swap naar tdi uitgevonden ) en dat past ook redelijk al moeten en wel opvulbussen tussen komen. Maar de derde steun, zeg maar de kantelsteun, hoe zit die gemonteerd en welke steun moet ik daar voor hebben? Er is een constructie aanwezig (jawel, weer van de tdi swap) voor de montage van een kantelsteun van een golf 4. Ik vind dat de constructie op t eerste zicht niet geweldig oogt. Nu blijkt t al helemaal niet geweldig te passen!
Ik weet dat hier steunen voor in de handel zijn maar welke en hoe word deze gemonteerd? iemand die misschien een linkje kan plaatsen naar een duidelijk foto? Heb zelf al even gegoogled maar daaruit kwam helaas geen duidelijk antwoord naar voren.
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #99  
Old 08-11-2014, 19:35
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Zou 1 van de beheerders misschien de titel van dit topic van Turbo's Caddy mk1 1.9 TDI kunnen wijzigen naar: Turbo's Caddy MK1 1.8 20V Turbo?
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #100  
Old 08-11-2014, 19:47
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Mooi werk weer Jan!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum