Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 29-12-2013, 17:15
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Foto's!!!

Ben je niet heel snel door je brandstof heen?
Reply With Quote
  #42  
Old 29-12-2013, 21:15
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Valt erg mee, zo'n ding verbruikt niet heel veel.

Veel zuiniger dan mijn heteluchtkanon op gas in ieder geval


Ik heb zelf ook al zitten denk om een kachel / oil heater te bouwen. Is wel handig, kom ik ook eens een keer van al die vaten afgewerkte olie af
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #43  
Old 30-12-2013, 12:35
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Valt erg mee, zo'n ding verbruikt niet heel veel.

Veel zuiniger dan mijn heteluchtkanon op gas in ieder geval


Ik heb zelf ook al zitten denk om een kachel / oil heater te bouwen. Is wel handig, kom ik ook eens een keer van al die vaten afgewerkte olie af


Ik heb nog een kachel staan voor afgewerkte olie.
Bij interesse pb me maar ( 500 euro klasse)
Reply With Quote
  #44  
Old 30-12-2013, 13:28
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Zo, ben net terug thuis.

Net op marktplaats voor weinig een diesel/petroleum kachel gevonden. Gelijk gebeld en net opgehaald

Dat stookt wel flink door zoiets


die heb ik ook 1 en doet zijn werk zeer goed, lekker warm altijd in de koude garage..
enigste minpunt is die petroleum geur, maar zo vaak gaat ie niet aan!
Reply With Quote
  #45  
Old 30-12-2013, 13:47
louie_scirocco's Avatar
louie_scirocco louie_scirocco is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 270
Default

Kameraad van mij doet altijd de gasbarbecue aan in de schuur. Werkt erg goed en meteen lekker wat te bikken bij het sleutelen
Reply With Quote
  #46  
Old 30-12-2013, 14:14
VWmotion's Avatar
VWmotion VWmotion is offline
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 138
Default

Cv op aardgas. Had voor de winter vloerverwarming willen hebben maar das flinke klus met 600 m2...
Reply With Quote
  #47  
Old 30-12-2013, 14:47
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 458
Default

Quote:
Originally Posted by fearless
Ik heb nog geen foto's, maar als je op youtube kijkt naar de Ozzirt style waste oil burner dan zie je er al heel wat.

Ik heb een oude propaantank gekocht en de rest had ik nog liggen. Dat zijn de leukste bouwwerken, van oud spul wat anders toch wegging

Een remschijf had ik nog over van een Fiat, 24cm rond.
Een koekenpan van de ikea 24cm rond komt daar onder (4 euro )

Vandaag een buisje gescoord voor de "secundaire brander" Deze is zon 20cm lang
11.5cm doorsnee en 4mm wanddikte.
Hierop heb ik een stuk ruitjespapier geplakt, en wat boorpunten uitgetekend. Ik denk dat ik gaten ga boren van 8 en 12mm.

De remschijf ga ik uitdraaien zodat de buis er precies strak in valt (op de naaf)
Dan las ik dat vast.

Dat geheel moet dan onder op de tank komen, maar ik denk dat ik dat ga vastbouten. Ik maak dus een ring of een paar ogen die om de secundaire brander past zodat ik hem weer los kan halen als er een gaatje bij moet of groter geboord moet worden. (voor de afstelling)

Mijn kachelpijp haal ik bij houtkacheldirect.nl, die zit in Kampen. Mooi in de buurt. Ik ben straks 100 euro aan kachelpijp kwijt. 2M recht, 1x een 90graden bocht en een halve meter voor naar binnen.

Als ik het geheel wat meer in elkaar heb staan zal ik wat foto's maken.


Wat is het nut van die "secundaire brander" dan?
En de verbranding die onderin die pan zit die heeft toch ook lucht nodig, of trekt die de lucht via het druppel punt van de toegevoerde olie de lucht weg?
__________________
Who Am I: klik

Ik rij niet hard, maar wel voor je!
Reply With Quote
  #48  
Old 30-12-2013, 18:17
joossie's Avatar
joossie joossie is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 1,033
Default

Heb paar weken geleden ook een diesel/petroleum kanon gekocht.... met therostaat en dat gaat als de brand super.... alleen had de verkoper er een tank vol met petroleum in gedaan... en die geur ruik je wel goed. Hij verbruikt niet veel...

Nu ben ik bij de bouwmarkt geweest en daar hadden ze zibro brandstof die veel minder geur afgaf zeiden ze... maar ze hadden ook een duurdere versie die je in huis kon gebruiken en die kon je echt niet ruiken.

Iemand ervaring mee?
Reply With Quote
  #49  
Old 30-12-2013, 19:26
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

ik heb inderdaad ook zo'n gas hetelucht kanon maar zuipt flessen en stinkt, je krijg er koppijn van dus vind het ook niet zo ideaal. Zat te denken om gewoon een oude gevelkachel te pakken en die op gas te zetten met een afvoer naar buiten!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
  #50  
Old 01-01-2014, 21:35
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Quote:
Originally Posted by Bontje
Wat is het nut van die "secundaire brander" dan?
En de verbranding die onderin die pan zit die heeft toch ook lucht nodig, of trekt die de lucht via het druppel punt van de toegevoerde olie de lucht weg?


Ik heb 4 gaatjes in de schijf geboord zodat de pan ook lucht krijgt. Hij zal ook wel wat lucht krijgen via het drup punt en ook van de buis met gaatjes.

Die secundaire brander mixt de lucht er mooi in waardoor je een jagende vlam krijgt.

Die gaatjes in de schijf kun je ook goed gebruiken om de onverbrande olie in de gaten te houden. Dat moet natuurlijk wel beneden pijl blijven, niet dat ie overloopt. Mooist is als de pan zo droog mogelijk blijft tijdens het branden.

a.s zaterdag maak ik een gat in de muur.
Ik heb enkelwandige pijp gekocht. 2mm dik. rond 130mm.
Was goedkoper als door het dak met dubbelwandige pijp.
2 meter recht op naast de schuur, 90 graden bocht...en een halve meter naar binnen (of meer of minder, moet k nog even bekijken)

Het gat in de muur word 160, dan past er een pijp in, en de pijp 130...plus steenwol en 2 rozetten. Zo heb ik alsware een stuk dubbelwandig door de muur...alleen dan voor een normale prijs

remschijf uitgeslepen, en brander pijp aangelast:




3 hoekijzertjes aan de schijf gelast om zo de pan perfect op de schijf te zetten...



Hoekijzer als klem voor de pan, zo kan die er niet zomaar onderuit.



Als het geheel klaar is zal ik wel een filmpje maken.

Het kan zijn dat ik veel te veel gaten geboord hebt, maar die plug ik dan af met bouten op slagpropjes.
Reply With Quote
  #51  
Old 01-01-2014, 21:38
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Quote:
Originally Posted by joossie
Heb paar weken geleden ook een diesel/petroleum kanon gekocht.... met therostaat en dat gaat als de brand super.... alleen had de verkoper er een tank vol met petroleum in gedaan... en die geur ruik je wel goed. Hij verbruikt niet veel...

Nu ben ik bij de bouwmarkt geweest en daar hadden ze zibro brandstof die veel minder geur afgaf zeiden ze... maar ze hadden ook een duurdere versie die je in huis kon gebruiken en die kon je echt niet ruiken.

Iemand ervaring mee?


Klopt, die zibro brandstof ruikt nagenoeg niet. Het is iig veel aangenamer als petroleum. Maarja...daar betaal je dan ook weer meer voor.

De zibro kachel stookte ik gewoon op petroleum, maar dan ging er wel af en toe een deur open om even te luchten.

Die zibro kachel die ik heb staan heeft mijn vader nog eens gekocht bij een vrouw die er 2 in huis had staan. Die gebruikte de zibro karmin brandstof in huis.
Reply With Quote
  #52  
Old 02-01-2014, 01:12
Franky B's Avatar
Franky B Franky B is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 520
Send a message via MSN to Franky B
Default

Iemand wel eens gedacht aan stoken op houtpallets? (nee geen euro pallets) maar die hout korrels.

Kennis van mij heeft een losstaande kachel (weliswaar in huis) die je op temperatuur in kan stellen. Deze heeft ook een blower en timer functie. Ding kost geloof ik wel iets (plus min 500,-) maar werkt echt geweldig! stinkt niet en in no time huis warm. Er moet alleen wel een rook kanaal naar buiten zijn/gemaakt worden. stoken is aardig zuinig en zakken met pallets geven geen troep en zijn redelijk voordelig.
__________________
Polo coupe 1.3 Cleaned
Golf 3 TDI 81kw Chipped (Donor)
Golf 2 GTDI project
Audi 80 GLS (Ex)
Reply With Quote
  #53  
Old 02-01-2014, 10:12
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Heb ook een Zibro kachel, met Zibro vloeistof ruik je hem alsnog als je hem aanmaakt of uitmaakt, hetzelfde verhaal voor petrol, ik ruik hem niet meer als hij even gebrand heeft, ook met lampenolie erin brand hij perfect, is alleen een stuk duurder nu..Petrol € 1,04 en lampenolie al € 1,80
Reply With Quote
  #54  
Old 02-01-2014, 11:12
joossie's Avatar
joossie joossie is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 1,033
Default

Maar heeft iemand dan als eens die nieuwe reukvrije zibro geprobeert... die kost ongeveer 50 euro per vatje. maar die schijn je echt niet te ruiken.
Reply With Quote
  #55  
Old 02-01-2014, 12:15
robertoal robertoal is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 245
Default

Die gebruiken wij in frankrijk.. is inderdaad nauwelijks te ruiken!
Wel erg duur..
Reply With Quote
  #56  
Old 02-01-2014, 12:41
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik stook nu gewone petroleum van de pomp (avia) en ruik ook helemaal niks, alleen de eerste minuut nog even. Zodra die kachel flink op temperatuur is verbrand alles en is het geurloos.

Ik laat 'm altijd eerst een half uurtje draaien, wanneer ik dan in de garage kom is het gewoon warm. Maar je ruikt verder niets.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #57  
Old 02-01-2014, 21:39
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Quote:
Originally Posted by Franky B
Iemand wel eens gedacht aan stoken op houtpallets? (nee geen euro pallets) maar die hout korrels.

Kennis van mij heeft een losstaande kachel (weliswaar in huis) die je op temperatuur in kan stellen. Deze heeft ook een blower en timer functie. Ding kost geloof ik wel iets (plus min 500,-) maar werkt echt geweldig! stinkt niet en in no time huis warm. Er moet alleen wel een rook kanaal naar buiten zijn/gemaakt worden. stoken is aardig zuinig en zakken met pallets geven geen troep en zijn redelijk voordelig.


Palletkachels zijn idd zeer leuk.
Ook het rookanaal hoeft niet zo lang en "moeilijk" als bij een houtkachel.
Gewoon een pijp naar buiten en op de muur een "hoedje" en klaar ben je.
Wel zorgen dat de wind er niet constant op staat. Je hebt wel iets kans op een vieze muur rondom het rookkanaal.
Reply With Quote
  #58  
Old 04-01-2014, 18:19
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

kachel klaar, de secundaire brander moet korter en ik kan met veel minder gaten werken.
Dat nog even aanpassen. Hij word nu nog niet warm genoeg, de verf brandde er maar net aan af.
En nog veel zwarte rook, wat gewoon inhoud dat de luchtverhouding niet goed is.

Mijn olie is wat waterig, af en toe kwam er een druppel bij in, gevolg was een grote vlam met veel herrie.



Als ie goed werkt gaat ie naar binnen en komt ie in de hittebestendige verf te staan.

Last edited by René : 04-01-2014 at 19:04. Reason: mooi he, die youtube viewer
Reply With Quote
  #59  
Old 04-01-2014, 18:37
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Bouwtekening + uitleg AUB
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #60  
Old 04-01-2014, 19:33
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

Hoe staan de buren hier naar te kijken???
Kan me niet indenken dat die redelijke pluim en de lucht toch bedenkingen geeft..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum