Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-01-2009, 18:05
Cabrio_Willy Cabrio_Willy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 4
Default Start probleem

Hallo, Ik heb een Golf1 Cabrio automatique 1600 van 1984, probleem is dat volgens mij de choke nietmeer naar behoren werkt. Ik start de motor, motor start perfect en begint dan te pruttelen, het toerental zakt en de motor wil stilvallen. Ik heb volgende dingen kunnen konstateren:
bij het opzetten van het contact, koude motor
-krijg ik 12 volt op het verwarmingsellement onder de carburator
-een elektrische klep op de carburator komt in
- krijg 12V op de draad naar de automatische choke, maar deze beweegt niet ? probleem ?
-de 3/4 klepstang staat naar buiten en blijf ook zo (geen beweging) ??
- alle zekeringen zijn goed
- 2 sensoren op de waterinvoer meten gewoon door (contact gesloten)
- alle luchtleidingen zijn goed en vervangen

Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak kan zijn en wat ik moet doen aub
Reply With Quote
  #2  
Old 04-01-2009, 19:56
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

In het slakkenhuis aan de zijkant van je carburateur zit een bi-metaaltje met daaraan een heel klein veertje. Als dat veertje kapot is word je bi-metaal niet meer aangestuurd en werkt de shoke klep dus niet.

Kijk dit even na
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #3  
Old 05-01-2009, 12:48
Cabrio_Willy Cabrio_Willy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 4
Default

Quote:
Originally Posted by T!m
In het slakkenhuis aan de zijkant van je carburateur zit een bi-metaaltje met daaraan een heel klein veertje. Als dat veertje kapot is word je bi-metaal niet meer aangestuurd en werkt de shoke klep dus niet.

Kijk dit even na


Wat bedoel je ? als ik voor de carburator sta heb je aan de rechtse kant een huisje zitten met 2 waterleidingen een luchtklepje en een elektrische aansluiting, is het dit ?. Ik heb dit opengemaakt er zit een grote spiraal in en deze werkt als het verwarmd word, er zit ook een verwarmingsveertje in en deze warmt op als ik 12V op de aansluitklem zet.
Wie kan mij uitleggen hoe dit carburator systeem werkt en heeft eventueel tekeningen hiervan.
Reply With Quote
  #4  
Old 05-01-2009, 18:33
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Ja dat huisje aan de zijkant bedoelde ik inderdaad. Vaak als hij prutteld of slecht start is het veertje gesprongen wat aan het spiraaltje zit, en dan word je chokeklep niet bediend.

Met dit koude weer pruteld mijne ook bij een koude start.
Als ik er dan een stukje mee ga rijden springt de choke erop en is het gepruttel verholpen
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #5  
Old 06-01-2009, 20:29
Cabrio_Willy Cabrio_Willy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 4
Default

Quote:
Originally Posted by T!m
Ja dat huisje aan de zijkant bedoelde ik inderdaad. Vaak als hij prutteld of slecht start is het veertje gesprongen wat aan het spiraaltje zit, en dan word je chokeklep niet bediend.

Met dit koude weer pruteld mijne ook bij een koude start.
Als ik er dan een stukje mee ga rijden springt de choke erop en is het gepruttel verholpen



Ik heb wat verder zitten te zoeken en zie dat de 3/4de klep links van de carbu niet beweegt, ik dacht dat deze moet uitstoten als de motor gestart wordt en later terug ingaat als hij warm is.
Wie kan mij uitleggen hoe dit carburator systeem werkt en heeft eventueel tekeningen hiervan.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum