Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-08-2019, 01:09
richardwbb richardwbb is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 20
Default Gezocht het buisje bij de motorkap voor de wiswas installatie

Ik onderhoud een Polo 9N en de eigenaar is heel tevreden over de Polo. Er is alleen een buisje/ slangetje gesprogen van de wiswas installatie, het is dat stukje dat bij het scharnier van de motorkap zit, klinkt dat als een bekend probleem?

Is dat via internet te verkrijgen?

Ik vraag dat omdat naar de dealer rijden met de Polo en weer terug, om het daarna af te halen gewoon duurder uitvalt dan wat verzendkosten.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-08-2019, 09:28
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Even het onderdeelnummer googlen. Onderdeel is te vinden op www.catcar.info
Reply With Quote
  #3  
Old 18-08-2019, 23:44
richardwbb richardwbb is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 20
Default

Oke, dat is nog niet zo makkelijk. Ik ben gewend een tekening te treffen met de contouren van de auto daar ingetekend. Hier is dit een verzameling onderdelen welke geen referentie hebben met de plaats aan het chassis.

http://www.catcar.info/audivw/?lang...wOTU1MTAyNTM%3D

Ik neig naar nummer 16 maar daar zie ik er meerdere van. Er staat bij geschreven 'corrugated pipe' en 'modify in workshop'. Wat betekend dat? Kan ik nog steeds bij de dealer langsrijden en een onderdeel op maat krijgen of zou de dealer ook een regulier slangetje gebruiken en deze passend maken?

Is er een andere manier om hier uit te komen? Anders overweeg ik naar de dealer te gaan, de vorige ker was een originele wieldop best wat gedoe om tot de juiste te komen en dat is prima verlopen maar als ik dit zo zie vraag ik mij ook een beetje af hoeveel moeite een dealer heeft om dit onderdeelnummer te vinden? De prijs van het onderdeel lijkt mij van ondergeschikt belang geworden.
Reply With Quote
  #4  
Old 19-08-2019, 07:30
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

16 is de slang, weet niet of het dat deel is wat je zoekt? Je zit overigens ook bij de Polo Limousine te kijken, zal niet zo veel verschil maken, maar just so you know.

Als het de slang is dan kun je ook overwegen om er krimpkous oid overheen te zetten of om een reparatiebuisje er in te plaatsen. Anders zul je heel de motorruimte door moeten om die slang te vervangen.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 19-08-2019, 10:49
richardwbb richardwbb is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 20
Default

Polo Limousine zeg je? Oh. Tja ik kijk niet met regelmaat voor onderdelen, de Polo heeft al veel zaken gerepareerd gekregen dus nu maakt die veel blije kilometers.

Ik moet nu werken dus ik ga later even kijken of ik de juiste tekening kan vinden. Ik heb wat ductape met twee tiewraps erover gezet zodat het niet alle kanten op spuit maar het is natuurlijk nog steeds hardstikke lek.

Wat betreft krimpkous dat is een goed idee ware het niet dat dit buisje geribbeld is, hoewel dat nog steeds waterdicht zou kunnen zijn inderdaad, gewoon een flinke lengte krimkous. dit is een optie.

Maar dit slangetje is voorgevormd en lig als het ware om het motorkap scharnier heen in klik dingetjes. Ze hebben er wel aan gedacht om dit buisje afneembaar te maken aan beide kanten, met het juiste buisje is het klikkerdeklik en het zit weer op zijn plaats. Een gebruikte tegen betaling sta ik ook open voor!
Reply With Quote
  #6  
Old 19-08-2019, 10:56
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by richardwbb
Polo Limousine zeg je? Oh. Tja ik kijk niet met regelmaat voor onderdelen, de Polo heeft al veel zaken gerepareerd gekregen dus nu maakt die veel blije kilometers.

Ik moet nu werken dus ik ga later even kijken of ik de juiste tekening kan vinden. Ik heb wat ductape met twee tiewraps erover gezet zodat het niet alle kanten op spuit maar het is natuurlijk nog steeds hardstikke lek.

Wat betreft krimpkous dat is een goed idee ware het niet dat dit buisje geribbeld is, hoewel dat nog steeds waterdicht zou kunnen zijn inderdaad, gewoon een flinke lengte krimkous. dit is een optie.

Maar dit slangetje is voorgevormd en lig als het ware om het motorkap scharnier heen in klik dingetjes. Ze hebben er wel aan gedacht om dit buisje afneembaar te maken aan beide kanten, met het juiste buisje is het klikkerdeklik en het zit weer op zijn plaats. Een gebruikte tegen betaling sta ik ook open voor!


Geribbeld zeg je, nummer 16 uit die tekening is ook geribbeld. Om de zoveel cm zit er een niet geribbeld stukje in, google het onderdeelnummer maar eens. Kan dus ook gewoon een stukje van die buis zijn die op die plaats in clips geklikt zit, en dat het er voorgevormd uitziet door het ontwerp van die nummer 16.
Een foto van het buisje zou natuurlijk helpen voor ons.

Afgaand op de tekening (de juiste is trouwens identiek aan die van de limousine versie zie ik) kan het eigenlijk niet anders dan nummer 16 zijn. Dat is het enige buisje dat gebruikt wordt, al de rest zijn aansluitstukjes.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart

Last edited by ar1g3 : 19-08-2019 at 11:00.
Reply With Quote
  #7  
Old 19-08-2019, 20:40
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Je kunt die sproeier slang ook vervangen voor 6mm transparante slang die je bij elke aquariumboer en technische delen zaak (zoals wildkamp of intratuin) kan vinden.

Die geribbelde slang van de dealer komt ook niet op de gepaste lengte, is alleen zwart en steviger dan standaard slang.




Mocht je dit onderdeelnummer trouwens nodig hebben als vaccuumslang (wordt het ook voor gebruikt) moet je wel die van de dealer gebruiken. Omdat je voor vacuum een bepaalde stevigheid in de slang moet hebben zodat deze niet in elkaar krimpt.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum