Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 27-03-2017, 20:21
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Zit er niet gewoon ruimte op de deur scharnieren? Hoeft maar een beetje te zijn om boven op een paar mm verschil te komen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #22  
Old 27-03-2017, 20:53
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

nee ,daarom hangt de linkerdeur eigenlijk al te laag..als die omhoog moet loopt hij aan op de A stijl met dichtgooien...
is gewoon standaard Golfje 1 aanrijdingschade..de langsdrager duwt heel de A stijl weg en dan krijg je dit.
schermen kun je nog enigszins stellen,motorkap en die twee stukken gebogen ijzer die men scharnieren noemt ook nog wel..maar dan houd het al snel op..
is niet eens een harde klap geweest..ik heb ze wel eens rechtgezet dat op voorhand het schuifdak niet eens meer openging.
Reply With Quote
  #23  
Old 27-03-2017, 21:36
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Zit er niet gewoon ruimte op de deur scharnieren? Hoeft maar een beetje te zijn om boven op een paar mm verschil te komen.


Zoals je kan zien gaat het hier zeker niet over een paar mm.
Vrijdag ga ik toch naar de garage waar de auto staat,en ga ik het nog eens deftig bekijken.

Zoiezo eerst kijken of die kan worden gericht,en anders inderdaad een ander kas zoeken.
Nu staat hier juist wel ergens in de walen,een net gerestaureerde dieselkas. Maar ga toch even afwachten,wat die carrossier kan betekenen.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #24  
Old 29-03-2017, 20:19
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Ik zou toch op voorhand al willen weten,stel dat ik voor een ander kas ga.
Ik weet dat dat ik minstens al moet kijken naar een 1500 benzine,of 1600 diesel,omwille van de motorsteunen niet te moeten verplaatsen.
Maar moet ik voor de rest nog naar iets kijken,hetzelfde jaartal ofzo?

En past alles dan gewoon van mijn gti,zoals de deuren motorkap,kofferklep en daschboard,enz...op die andere kas? Of kan ik daar dan weer op problemen stuiten?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #25  
Old 29-03-2017, 21:31
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1_ er
Ik zou toch op voorhand al willen weten,stel dat ik voor een ander kas ga.
Ik weet dat dat ik minstens al moet kijken naar een 1500 benzine,of 1600 diesel,omwille van de motorsteunen niet te moeten verplaatsen.
Maar moet ik voor de rest nog naar iets kijken,hetzelfde jaartal ofzo?

En past alles dan gewoon van mijn gti,zoals de deuren motorkap,kofferklep en daschboard,enz...op die andere kas? Of kan ik daar dan weer op problemen stuiten?


Dit moet je niet willen man. Je hebt nu een gti en als je een andere kas koopt heb je in enen een 1,5 of wat dan ook.
Reply With Quote
  #26  
Old 30-03-2017, 06:26
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

ligt eraan hoever je hierin wilt gaan..
feitelijk zit er in de kassen niet zoveel verschil..een GTI heeft een paar extra ophangpunten voor de branstofpomp en het luchtfilter ,en wat nog meer
dit is allemaal over te zetten..persoonlijk zette ik dan ook gewoon het chassisnummer mee over..(blijft het gewoon uw GTI)..en er zal niemand zijn die zich er druk over zal maken uiteindelijk..
beide kassen zijn van jezelf dus het is geen 'omkatten' vanuit gestolen brol..
verder moet je gewoon alles ombouwen..van brandstofleidingen ,kabelboom ,onderstel etc
eigenlijk weinig anders dan wanneer je je eigenste gerestaureerde kas weer zou opbouwen..
is eigenlijk de beste aangelegenheid om eventueel versleten onderdelen meteen te vernieuwen..
voor de rest gaat alles van plaatwerk gewoon passen ,als ze beiden van na '80 zijn..
het verdient ALTIJD de aanbeveling om verder te gaan met een goede roestvrije ,rechte basis..
opgelapte brol ga je altijd terugzien vroeg of laat...toch zeker als je moet gaan warmstoken om hem weer recht te zetten..ik heb dat vroeger dikwijls moeten doen omdat het mijn werk was..maar was er zeker geen voorstander van..
ik heb vroeger een Ford Scorpio 2,9 Ghia ook wel eens zo gerepareerd..kwam gewoon een nieuwe kas vanuit Ford ,die werd gespoten en vervolgens helemaal opnieuw aangekleed met de spullen van de schade auto..en een groot gedeelte nieuw materiaal..
was veel werk..maar was een rolschade van 2 maanden oud en kon gewoon niet total loss..
naderhand reed en spoorde hij gewoon als een nieuwe..(was hij eigenlijk ook)..
Reply With Quote
  #27  
Old 30-03-2017, 19:53
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Dit moet je niet willen man. Je hebt nu een gti en als je een andere kas koopt heb je in enen een 1,5 of wat dan ook.


Je hebt wel gelijk turbojo2,ik ga gewoon afwachten tot ik hem terug heb,en naar de carrosier gaan waar ik contact mee heb opgenomen. En dan zien we wel.
Ik wou hem wel restaureren,maar dat zullen we nog wel zien dan,allee laten doen toch

En zoals golffan hier al aangaf hebben ze de zijne ook recht gekregen,en dat was blijkbaar erger,dus hopelijk kan het bij deze ook dan.

Heinz74, bedankt voor de info,maar dan is het inderdaad niet echt een gti meer.
Maar anderzijds,wie weet hoeveel zijn er zo al opgelapt en verkocht als gti,terwijl geen kat van iets weet.

Ik,hou jullie zeker verder op de hoogte.

In ieder geval ik,wil na 2j eerst eindelijk mijn golfke terug,het zou 4 maanden duren,dat is wel serieus uitgelopen voor de g60 in te bouwen.
En dan ben ik er via hier nog aan dat adres geraakt ook
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #28  
Old 23-08-2020, 08:02
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Nu dat de motor eruit is heb ik mijn chassis in het motorruim kunnen inspecteren, en heb ik het volgende opgemerkt. Op de foto's kan je zien dat er voor de huidige motorsteun een andere heeft gestaan dus op de plaats van een small block. Heb serieus wat gegoogled op foto's en is de exacte plaats van een small block. Dus zoals al wel te denken was zal dit niet het originele gti kas zijn.



__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #29  
Old 23-08-2020, 20:02
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Kan gezien dat de kas 'n schade heeft gehad ook een nieuw geplaatst reparatiedeel zijn.

Deze worden/werden bij mijn weten met 2 gelaste motorsteunen geleverd, waarvan je er dan een kunt verwijderen.

Edit.: https://photos.google.com/share/AF1...1VwYnZaeThTTmpB
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Der Typ Siebzehn : 23-08-2020 at 20:43.
Reply With Quote
  #30  
Old 24-08-2020, 09:47
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Kan gezien dat de kas 'n schade heeft gehad ook een nieuw geplaatst reparatiedeel zijn.

Deze worden/werden bij mijn weten met 2 gelaste motorsteunen geleverd, waarvan je er dan een kunt verwijderen.

Edit.: https://photos.google.com/share/AF1...1VwYnZaeThTTmpB


Je kan echt alles krijgen hé

Is bekijken of ik daar ergens iets van kan zien dat het vervangen is.
Schutbord ben ik ook even aan het controleren, en aan het vergelijken met andere foto's die ik vind, (er zit zelfs een schroef in in de midden) of ik daar iets vreemd aan opmerk
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum