Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-08-2020, 10:27
taskiejj taskiejj is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2020
Posts: 2
Default Caddy 2020 vibrerende koppeling

Hallo,
Ik heb net een nieuwe Caddy opgehaald. 2.0 TDI
Ik heb hiermee 100km gereden zonder dat er mij een probleem opviel.
Nu reed ik gisteren en dacht een geluid te hebben gehoord tijdens een schakelmoment. Wat mij nu opvalt is dat ik de koppeling kan voelen vibreren en tijdens het koppelen voel ik het vliegwiel van de koppeling door de pedaal draaien en tot stilstand komen.

Is dit normaal bij deze wagens?
Reply With Quote
  #2  
Old 31-08-2020, 10:58
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Dat lijkt me heel sterk, omdat zowel het vliegwiel als de drukgroep (waar je contact mee hebt vanuit het pedaal) beiden niet tot stilstand komen tijdens ontkoppelen. Een lichte trilling in het pedaal kan altijd, het blijft natuurlijk een draaiende motor. Wat voor kilometerstand heeft de wagen?
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 31-08-2020, 11:11
taskiejj taskiejj is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2020
Posts: 2
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Dat lijkt me heel sterk, omdat zowel het vliegwiel als de drukgroep (waar je contact mee hebt vanuit het pedaal) beiden niet tot stilstand komen tijdens ontkoppelen. Een lichte trilling in het pedaal kan altijd, het blijft natuurlijk een draaiende motor. Wat voor kilometerstand heeft de wagen?


De wagen heeft nu 250km.
Het gevoel valt inderdaad moeilijk uit te leggen.
In neutraal is er geen vibrering.
Bij het het vertragen van de wagen en motorremmen is er tijdens het schakelen zo goed als geen vibrering. Tijdens het rijden in verzet kan ik de trilling ook voelen wanneer ik mijn voet op de pedaal zet.
Wanneer de wagen in acceleratie gaat en dan moet schakelen voel ik het trillen alsook komt het getril tot een stop hoe langer ik de koppeling ontkoppeld houd.

Bij een normale schakeling voelt de pedaal de hele weg vibrerend aan. Bij deze bedoel ik dus dat wanneer ik in Neutraal of ontkoppeld ga ik iet kan voelen tot stilstand komen alsof er iets aan de andere kant van de pedaal aan het draaien is en vertraagd tot stilstand.

Ik hoop dat ik dit wat duidelijk heb kunnen uitleggen.
Reply With Quote
  #4  
Old 31-08-2020, 13:51
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Dit is toch een nieuwe auto dan? Misschien even terug naar de leverende dealer, auto is toch nieuw.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #5  
Old 31-08-2020, 16:30
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Als ik het goed begrijp voelt het aan alsof er iets draaiend is dat een vibratie veroorzaakt, en uitbolt tot het stopt? Heb je dit ook wanner je ontkoppelt maar de auto wel nog in versnelling staat?

Maar inderdaad, als je auto nieuw is dan ga je er gewoon terug mee naar de dealer. Je zou sowieso geen trillingen in de koppeling mogen voelen. In oudere auto's wil dat wel eens gebeuren, dit zijn iets minder subtiel soms afhankelijk van het model. Maar in een moderne auto is dat niet normaal. Gewoon mee terug gaan dus!
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum