Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-10-2018, 21:14
steveaudi steveaudi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 13
Default zoek informatie over cruise control, alle info is welkom

Ik ben opzoek naar informatie over de "originele" cruise control. Ik heb langs een originele cruise control in mij sirocco van bouwjaar 1985 gebouwd om basis van zoveel mogelijk originele onderdelen. Het betreft een scirocco met de 1800 dx motor (k-jectronic).

Een aantal onderdelen heb ik nog niet gevonden zoals de steun voor de vacuümpomp, de steun voor de vacuüm actuator en de trek stang tussen de vacuüm actuator en de gasklep. Graag hoor ik van andere die ook cruise control hebben ingebouwd. Verder zoek ik informatie (foto's) waar de onderdelen ingebouwd horen te zijn (locatie). En verder is alle overige informatie ook welkom.
Reply With Quote
  #2  
Old 31-10-2018, 12:37
CaddyMK1-86 CaddyMK1-86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2018
Posts: 106
Default

volgens mij was er een aantal maanden terug iemand bezig met cruise control in te bouwen... weet niet meer of het een MK1 of 2 was..
maar volgens mij niet een originele set... misschien het zoeken op/in het forum de moeite waard..
origineel is natuurlijk wel: ge wel dig

Last edited by CaddyMK1-86 : 31-10-2018 at 12:45.
Reply With Quote
  #3  
Old 31-10-2018, 12:45
CaddyMK1-86 CaddyMK1-86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2018
Posts: 106
Default

Reply With Quote
  #4  
Old 01-11-2018, 21:24
steveaudi steveaudi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 13
Default

Bedankt voor het door sturen van de link...

Ja deze post ken ik....is gaat inderdaad over een inbouw van een niet originele cruise control. Ik zou graag in contact willen komen met iemand die mij kan vertellen waar de onderdelen zoals de ECU en de vacuümpomp ingebouwd moeten worden, de locatie zeg maar. Een originele inbouw instructie van vw of foto's zou helemaal geweldig zijn.




Quote:
Originally Posted by CaddyMK1-86
Reply With Quote
  #5  
Old 02-11-2018, 07:29
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,795
Default

__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 02-11-2018, 17:54
steveaudi steveaudi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 13
Default

Ja klopt, in de basis heb ik dit systeem. Zijn een paar dingen anders zoals bijvoorbeeld de aparte aan en uit schakelaar. Deze is geïntegreerd in mijn bedieningshendel. Ik heb het hele zaakje nu werkend maar ben nog op zoek naar informatie en/of foto waar de onderdelen precies ingebouwd moeten worden zoals de vacuümpomp en de ecu. Het mooiste zou natuurlijk zou een originele inbouw instructie.

Heb jij zelf een cruise control in je auto zitten?

Any way alvast bedankt voor de link, dat is top!


QUOTE=VeeDubber]Volgens mij heb jij dit systeem:

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_33.PDF[/QUOTE]
Reply With Quote
  #7  
Old 04-11-2018, 08:08
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Volgens mij is dit exact hetzelfde systeem als in de Golf 1 cabriolet voor de Amerikaanse markt. Ik denk dat het van dat model ook wat beter te vinden is ivm de productie aantallen.

Succes
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #8  
Old 04-11-2018, 12:33
steveaudi steveaudi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 13
Default

Ja klopt, als ik naar de onderdelennummers kijk zie ik een grote overeenkomst met de Golf 1 modellen.

Het lijkt er op dat de cruise control optie hier in Europa weinig is verkocht.....in Amerika lijkt ie meer verkocht te zijn.

Graag kom ik in contact met eigenaren die een originele crusie control in hun auto hebben van de modellen golf / scirocco 1 en 2.

Mochten jullie iemand kennen met de cruise control optie op de auto laat het me weten! Elk stukje informatie is meer dan welkom!





Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Volgens mij is dit exact hetzelfde systeem als in de Golf 1 cabriolet voor de Amerikaanse markt. Ik denk dat het van dat model ook wat beter te vinden is ivm de productie aantallen.

Succes
Reply With Quote
  #9  
Old 04-11-2018, 13:43
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Als je fb hebt kun je je aanmelden bij een aantal cabrio gebruikersgroepen. Info zal er genoeg zijn onderdelen zijn echter schaars en veel gezocht.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #10  
Old 06-11-2018, 17:12
steveaudi steveaudi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 13
Default

oke bedankt voor de tip, ga ik daar eens mijn licht opsteken...
Reply With Quote
  #11  
Old 07-11-2018, 06:37
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

Bij golf 2 en corrado is de vacuumpomp op de linker wielkuip, bij het koelvloeistofreservoir geplaatst. De delen die jij mist heb ik liggen. Ik ga ze alleen in mijn eigen auto gebruiken... De regelunit (ECU = Engine Control Unit) werd onder het dashboard bij de zekeringkast geplaatst. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is daar ook een steuntje voor.

Succes!
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL
VW Caddy 3 1.9 TDI 2010
Audi A6 2.4 24v 2005

www.castra-machinebouw.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum