Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Meetings verslagen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 01-07-2014, 22:14
classicline's Avatar
classicline classicline is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,823
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis-Mash
En die uitleg kan ik zeker beamen! Die sfeer zoals het uitgelegd wordt klopt ook volledig! Was al te merken op de meeting in 2011.

Wat ik persoonlijk vaak nog wel eens jammer vind is dat je op veel meetings de zelfde auto's in de prijzen ziet vallen. Niet dat die auto's het niet waard zijn, of ik jaloers ben, maar het zou een stuk leuker zijn om na de prijs uitreiking te kijken/luisteren en er is zoveel meer!

Er werd op Asten nog door iemand de grap gemaakt bij een aantal prijs winnaars dat je er de volgende week weer voor kon klappen. En daar gaf ik hem wel gelijk in.



Dat gebeurt idd wel veel ja, is het vaak misschien ook wel terrecht maar zo blijven de auto's die niet zo ver gaan en ook super mooi zijn en veel werk in zit soms wel wat achter.

Wij hebben een jaar geprobeert voor de extreme auto's een aparte klasse te maken om zo het ook voor de minder gekke auto's leuk te maken om mee te doen, maar daar schreef zich niemand voor in en werkte dus niet helemaal.

Maar onze Show & Shine gaat dit jaar op de schop en dit is zeker wel een puntje waar we over na denken, nu was de kwaliteit dit jaar zo hoog dit jaar dat het voor de mannen van de Jury (MIVW & grote autoliefhebbers) bijna onmogelijk was het bij een top 30 te laten.

Maar wij merken ook wel elk jaar dat er heel veel hele mooie auto's zich niet inschrijven, dat zou er misschien ook wel mee te maken kunnen hebben.

Ik ben er van overtuigt dat we volgend jaar daarvoor een hele mooie en unieke oplossing hebben :-)
__________________
www.ultralow.nl
www.bdclean.nl
Reply With Quote
  #42  
Old 01-07-2014, 22:22
classicline's Avatar
classicline classicline is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,823
Default

@Timberland: ik heb de auto volgend jaar 10 Jaar en ben er ook zo lang al
Mee bezig, en Oliver heeft ook 7 jaar nodig gehad voor het bouwen :-)
__________________
www.ultralow.nl
www.bdclean.nl
Reply With Quote
  #43  
Old 01-07-2014, 22:32
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Ik vind dat ze dat bij VAG Nation wel leuk aanpakken. Die hebben gewoon 5 prijzen die ze geven aan auto's die hun als club zijnde tof vinden. Dat kan zomaar een simpel Golfje zijn die toevallig net een apart wiel heeft, of een dikke stance of bv een volledig originele t1 of wat dan ook. Niet het duurste of het beste of het bekendste, maar gewoon waar je als organiserende club iets mee hebt en tof vind dat die boys op je meeting komen.

Dat vind ik leuker als dat je een hele trits van 50 prijzen neer zet en laat maar komen die handel. Maar je hebt inderdaad altijd van die moeilijke types bij waar het nooit goed is. Ik hecht er zelf weinig waarde aan, daarbij zijn we 90% van de gevallen al lang vertrokken voor dat die hele prijzenregen begint. Ik vind het leuker als je een paar toffe pics op facebook/fora voorbij ziet komen.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #44  
Old 01-07-2014, 22:52
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default

Quote:
Originally Posted by classicline
@Timberland: ik heb de auto volgend jaar 10 Jaar en ben er ook zo lang al
Mee bezig, en Oliver heeft ook 7 jaar nodig gehad voor het bouwen :-)


Dat is wat ik bedoel, ik denk dat een hele hoop mensen dat stukje missen.
Reply With Quote
  #45  
Old 01-07-2014, 23:05
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Ik zit de hele discussie te lezen en denk maar aan 1 ding,gewoon afschaffen die prijzen shit.
Het gaat in mijn ogen om met zijn allen een leuke dag te hebben en ideeën op te doen en evt uit te wisselen.
Je zal hoe je het wend of keert mensen houden die gewoon met hun dagelijks vervoermiddel het zullen afleggen tegen jongens die er praktisch niet of nauwelijks mee rijden,je zult altijd de discussies blijven houden welke stijl gewaardeerd wordt.
Ik ben ook geweest en ik ben van mening dat een statische meeting niet echt mijn ding meer is,laat mij maar genieten op het circuit waar men tenminste lekker met de auto's knallen,vind ik persoonlijk veel leuker,misschien dat dit met leeftijdsverschil heeft te maken?.
Ik merk gewoon dat de stijl waar ik van houdt bijna niet meer op autoshows te zien is,en dan doel ik op race geïnspireerde auto's,en ja er waren er wel een paar die op dikke ronal racings of bbs rennsports stonden,maar dan werden deze wielen compleet teniet gedaan door achterlijk plat getrokken banden omdat dit nu eenmaal de rage is.
Ik zal heus wel (als mijn auto klaar is) er wat meetings mee gaan bezoeken,en als er dan nog steeds show and shine bestaat voor de lol meedoen,met dien verstande dat er wellicht weinig liefhebbers voor mijn stijl zullen zijn,maar je bouwt toch iets voor jezelf??
Reply With Quote
  #46  
Old 01-07-2014, 23:13
maikel_rox's Avatar
maikel_rox maikel_rox is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 18
Default

Zelf niet anders kunnen beamen dan dat deze meet weer zeer goed geregeld was!

Had het er met m'n maat zaterdagavonds al over toen we de hal eens rondliepen. Heerlijk hoe gemoedelijk alles verliep. Eigenaars die hun wagens druk aan het poetsen waren, groepje belangstellende bezoekers en een lekker potje voetbal op de achtergrond. Dan merk je ook wel dat dergelijke evenementen tegenwoordig zoveel meer zijn dan de auto's die er staan

Zondag weer een zeer lekker niveau auto's mogen waarnemen en zowel binnen als buiten weer snoei-dik spul voorbij zien komen
__________________
Like SL4M CR3W on Facebook!
Reply With Quote
  #47  
Old 01-07-2014, 23:47
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Hoi Skywalker, Toevallig dat we het hier al over hebben gehad vandaag waardoor ik er ook weer over heb nagedacht.

Ik persoonlijk ben van mening dat te veel mensen hun auto bouwen naar de smaak van een ander, omdat hij anders zal worden afgekraakt etc.

Wie bepaalt er eigenlijk wat mooi is of wie er wel of niet bij zal horen

Het word tijd dat er wat meer respect komt naar een ieder en zijn auto of het je smaak is of niet.

Als bedrijf werk ik aan veel verschillende soorten/stylen auto's voor verschillende soorten mensen. Dit is juist wat ik zo leuk vind

Ik zelf kan alle soorten en verschillende stylen waarderen, mits ze nog veilig zijn en niet slechter zullen rijden zoals zij origineel geleverd zijn

Het mooie van een project-auto is dat er veel meer keuzes zijn dan wanneer je een auto besteld uit een folder.
Dat er hier door auto's ontstaan die veel persoonlijker zijn lijkt mij logisch.

Niks is leuker dan veel afwisseling op een meeting ipv auto's die allemaal in de zelfde style zijn klaar gemaakt.

Het word dan ook tijd om te stoppen met het afkraken van iemand zijn auto of velgen etc. Ga gezellig wat drinken, patatje eten en vraag eens waarom die persoon die keuzes heeft gemaakt en maak er wat gezelligs van.

Een meeting lijkt mij bedoeld om een passie te kunnen delen.
Alle mensen op zo'n VAG-meeting hebben de zelfde passie, maar met verschillende smaken, budget, mogelijkheden en tijd etc etc, respecteer dat gewoon.

Last edited by DutchBuild : 02-07-2014 at 00:00.
Reply With Quote
  #48  
Old 02-07-2014, 06:08
classicline's Avatar
classicline classicline is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,823
Default

En precies dat is ook de sfeer die er op Fanatics was.

En daar zijn we trots op :-)
__________________
www.ultralow.nl
www.bdclean.nl
Reply With Quote
  #49  
Old 02-07-2014, 20:19
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Quote:
Originally Posted by classicline
En precies dat is ook de sfeer die er op Fanatics was.

En daar zijn we trots op :-)




Zal zorgen dat ik een daily/meeting auto weer krijg....volgend jaar toch echt maar eens die kant op !
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #50  
Old 02-07-2014, 21:40
ries's Avatar
ries ries is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 331
Default

Haha....ja dat valt mij ook altijd wel op ja.
Terwijl er vaak veel meer leuk/mooi/interessant spul bij staat maar misschien net minder ´show auto´ dus niet foto waardig?


Quote:
Originally Posted by Joentje
Ik erger me er meer aan, dat alle mensen van dezelfde auto's foto's maken..
Reply With Quote
  #51  
Old 02-07-2014, 22:11
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Er zijn ook veel meetings waarbij "geselecteerd" wordt..
ook erg jammer ..

prijzen .. sja als organisatie kun je er bijna niet meer omheen ..
dan komen er gewoon een stuk minder autos
(persoonlijk ga ik niet eens een prijs ophalen als ik die mocht "winnen"blijft kwestie van smaakverschil, geen prestatie )
Reply With Quote
  #52  
Old 02-07-2014, 22:22
John John is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 564
Send a message via MSN to John
Default

Daarom vind ik een treffen zoals aan de Worthersee (de weken ervoor) zo gaaf.
Geen prijsuitreiking, niemand is de "beste", zien en gezien worden, idee'en opdoen, en de hele beleving.
Als er verkiezingen zouden komen over wel of geen prijzen winnen dan zou ik voor geen prijzen gaan.
Dan heb je dat geneuzel iig niet meer.
__________________
Dutch.Dub member
Reply With Quote
  #53  
Old 03-07-2014, 00:13
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default

Quote:
Originally Posted by ries
Haha....ja dat valt mij ook altijd wel op ja.
Terwijl er vaak veel meer leuk/mooi/interessant spul bij staat maar misschien net minder ´show auto´ dus niet foto waardig?


Hier kan ik me ook wel een beetje in vinden. Erg veel dezelfde wagens en dan vraag je je wel eens af wat er mis is met jouw bolide. Ik wil ook wel ens zo'n professionele foto (die je wel steeds meer ziet,veel mensen maken tegenwoordig prachtige fotos) van mij eigen auto als achtergrondje op de pc. Ik heb misschien net de helft geinvesteerd nu van wat de toppers hebben gedaan dus logisch dat je het tegen dat soort autos aflegt,maar somige mensen lopen erover te zaniken alsof het een strontkar is...onbegrijpelijk vind ik dat. Laat iedereen toch eens in zijn waarde.
Al ik dan op een kleinere meeting wel in de prijzen val dan stimuleerd dat toch en geeft dat toch het gevoel dat je waardering voor je werk krijgt.
Natuurlijk, het is mijn auto,gebouwd naar mijn smaak en door mij als leek en met een beperkt budget ,maar ik vind het wel leuk als ook anderen het kunnen waarderen.
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits
Reply With Quote
  #54  
Old 03-07-2014, 05:37
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Daarom ben ik van mening dat het afschaffen van prijzen een positieve werking zal hebben.
Of er moet een prijs komen voor de daily's/niet extreem dure projecten,maar dan nog zul je scheve gezichten blijven houden.
In het verleden betrapte ik mijzelf er vaak op dat ik allang naar huis was voor de prijsuitreikingen,dat was iets wat mij totaal niet boeide.
Het ging er mij vooral om een lekker broodje hamburger te eten en een leuke dag met mijn vrienden te hebben.
Reply With Quote
  #55  
Old 03-07-2014, 06:34
classicline's Avatar
classicline classicline is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,823
Default

Heeft dit nog iets met Fanatics te maken? Of is het persoonlijke frustratie?

Ik denk namelijk dat het reuze mee valt en dat er weinig auto's afgezeken worden.


@Skywalker: ik zou zeggen probeer eens een meeting met hele dikke auto's te organiseren zonder prijzen;-) ik kan je nu al vertellen dat het niet groter zal worden als de gemiddelde mc donalds meeting.

Iedereen vind het mooi dat er dikke auto's zijn maar alle mensen die niet geweest zijn vind dat we alles wat die dikke auto's trekt (aanmelding hal / Show & Shine) moeten afschaffen ;-)

Misschien eerst maar eens de sfeer komen proeven volgend jaar👍
__________________
www.ultralow.nl
www.bdclean.nl
Reply With Quote
  #56  
Old 03-07-2014, 08:00
BobbyEdition1 BobbyEdition1 is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,322
Default

Wat een gejank

Commentaar hebben op hoe een organisatie het wél of juist niet moet doen is altijd makkelijk, maar als zij deze werkwijze hanteren is het toch duidelijk?
Bevalt het je niet, dan blijf je lekker thuis en hoeft niemand na tijd al het negatieve gezeik omtrend een meeting te lezen.

Er komen honderden auto's en mensen op zo'n show af... alsof het dus überhaupt mogelijk is om het voor iedereen goed te doen!?

En als je leuke foto's wil spreek je toch een keer iemand aan met zo'n telelens?
Kunt niet gaan verwachten dat elke fotograaf alle auto's erop zet.
Ik zou ook mijn persoonlijke favorieten erop zetten en daar de moeite voor nemen ze te bewerken oid!
__________________
******* ****
Reply With Quote
  #57  
Old 03-07-2014, 08:12
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Amen Bobby!
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #58  
Old 03-07-2014, 08:48
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #59  
Old 03-07-2014, 08:49
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Heb momenteel geen VAG auto, zou toch naar Fanatics gaan. Is toch niemand die mij tegenhoudt daarin? Een Mitsubishi parkeren kan ik ook wel buiten het terrein. Daar hoeft niemand last van te hebben. Helaas kwam er iets tussen, dus uit eindelijk niet gegaan.... Dan maar genieten van mooie foto's van mooie auto's op een mooie meeting! Al dan niet gemaakt met dure lenzen of smartphones. Vind al het gezeur over wie wel of geen prijs moet hebben en of je uberhaupt show n shine moet houden overigens beneden peil. Heb dat al eens vaker geschreven ook. Organisatie doet haar best om toffe meetings neer te zetten en dan krijg je hier een hoop gezeik over prijsuitrijkingen over je heen... Getuigt van weinig respect en waardering. Je weet dat t op t programma staat, dus achteraf zeuren is sowieso raar toch? Wellicht kunnen de mensen die er behoefte aan hebben een apart topic starten, dan kunnen hier tenminste weer foto's gepost worden
Reply With Quote
  #60  
Old 03-07-2014, 08:54
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Quote:
Originally Posted by Oudelut



Mooie compilatie van vw fanatics!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum