Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-07-2010, 19:22
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default Thijs. Golf 1 1979 GL

Was eerst van plan om een VR6 blok in de Golf 2 te hangen. Daar had ik ook al het geld voor gespaard enz, maar toen ik eens ging tellen wat mij dat aan verzekering / belasting ging kosten moest ik er toch nog even over denken
Toevallig in contact gekomen met Erik van Bilsen en samen met hem naar MIVW gereden. Na de hele rit tegen die golf 1 van hem gekeken en al die dikke wagens bij MIVW gezien te hebben begon het eigenlijk wel te kriebelen. Dus zo langzaam aan eens rond gaan neuzen wat er te koop was, en bij 2 auto's waren ze net verkocht toen ik er voor wilde gaan kijken. Toen kreeg ik de opmerking dat er ene op marktplaats te koop stond en die heeft het interieur en kleur die ik graag wilde. En natuurlijk de kleine achterlichten want die moesten er gewoon op. Naja test ritje gemaakt en de auto voor een nette prijs over kunnen nemen. Heb er nog 2 nieuwe zijschermen en een liter lak bij gekregen. Erik nog héél erg bedankt voor het meerijden en brengen naar frank btw ! Was weer gezellig dagje

Naja genoeg geluld hier een paar foto's van de auto tijdens de terugrit samen met zijn broer:










In zijn nieuwe slaapplaats:













Van binnen:







Vandaag naar de loods gereden en als eerste een lijstje gemaakt van de onderdelen die erop moesten. Had van de week al geshopt en de volgende onderdelen gekocht:

- Oliefilter
- Luchtfilter
- Bougies
- Versnellingsbakolie
- Motorolie
- Motorreiniger
- Distributieriem
- Waterpomp

De trekhaak die erop zat moest er natuurlijk vanaf. Dus de bumper er vanaf gesloopt en frank had gelukkig nog een paar beugels liggen om de bumper te kunnen monteren. Deze zit nog niet 100 % erop:



Last edited by Thijs. : 31-07-2010 at 20:59.
Reply With Quote
  #2  
Old 31-07-2010, 20:29
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Quote:
Originally Posted by Thijs.


Dit interieur is niet 't juiste (d.w.z. de stoelen + achterbank), met die stof (en overigens ook de hoofdsteunen, bij 'n model met kleine achterlichten zijn die anders gevormd) is dat er een van 'n CL (= 'n uitvoering met de brede achterlichten), ik heb zo een, precies hetzelfde, in mijn CL van eind '82. Ik heb geen foto's welk interieur in deze 79er hoort te zitten, mischien iemand anders hier op dit forum.

Verder het type(plaatje): GL, ik zag op rdw.nl dat het 'n 1300cc (44 KW) is (dat verraadt ook wel al 'n beetje die toerenteller), en daar staat ook dat 't een Golf GL is, maar met dus 'n 1300, dat moet normaal gesproken altijd GLS zijn, GL was in '79 altijd 1100cc (37 KW)

Vanaf 2e helft '79 hadden de handgeschakelde Golf S, LS en GLS 'n 1300cc benzinemotor, die was toen pas nieuw geintroduceerd ter vervanging van de 1500cc, de modellen met automatische bak hadden wel nog altijd die 1500cc, dat bleef zo tot ik dacht zomer '81, toen kon men de 1500cc ook weer met handgeschakelde bak kopen.

Een oom van me had zo'n 1300cc GLS van eind '79, toevallig ook in deze kleur; inarisilber.

Maar leuke Golf, voor de rest klopt 't wel allemaal.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 31-07-2010 at 20:31.
Reply With Quote
  #3  
Old 31-07-2010, 20:48
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Heel erg bedankt voor deze nuttige informatie Type17 !

Ik heb van DoppelW0Ber een folder van de 1979 golf. Hier staan foto's van het onderstaande interieur:




En volgens mij hoort er dan dit interieur in:




Is dat dan het juiste interieur ? Of wat zijn dan de verschillen ? In de folder wordt trouwens wel van de Golf GL gesproken die in 4 motor varianten geleverd is. Beetje vaag gedaan bij VW dan.
Reply With Quote
  #4  
Old 31-07-2010, 20:53
Dexizzle's Avatar
Dexizzle Dexizzle is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 139
Send a message via MSN to Dexizzle
Default

Nice! Als ik het geld had, had ie nu bij mij in de garage gestaan. Mooi ding, samen opgehaald met Erik??
Reply With Quote
  #5  
Old 31-07-2010, 20:58
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Nice Thijs,
Was inderdaad een gezellig dagje en van smorgens tot savonds met jouw Golf bezig geweest.
Ik heb het zelfde interieur als jij in je laatste post aangeeft, alleen dan in het zwart, de mijne is een GLS van 1980.
Laat maar weten als je nog eens naar de loods gaat, als ik tijd heb kom ik even kijken en waar nodig en waar het kan helpen.

Verder veel Succes met de Golf.

Edit: Ja Dex opgehaald met mij

Erik.
Reply With Quote
  #6  
Old 31-07-2010, 21:02
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Sow, die ziet er goed uit! Hij heeft alleen wat last van hoogtevrees, voornamelijk aan de voorkant
__________________
Golf 1 1977 in the making
Reply With Quote
  #7  
Old 31-07-2010, 21:05
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Quote:
Originally Posted by Thijs.
Heel erg bedankt voor deze nuttige informatie Type17 !


Graag gedaan!

Quote:
Originally Posted by Thijs.
Ik heb van DoppelW0Ber een folder van de 1979 golf. Hier staan foto's van het onderstaande interieur:

http://i183.photobucket.com/albums/...Golf%201/08.jpg

En volgens mij hoort er dan dit interieur in:

http://i183.photobucket.com/albums/...Golf%201/14.jpg

Is dat dan het juiste interieur ?


yep! De juiste kleur ervan weet ik niet, zal wel donkerder zijn als op die foto's in die folder (Edit.: meer zo als op die onderste folderfoto vermoed ik), maar om dat na te vragen zou je even 'n mail in duits of engels moeten schrijven naar history@volkswagen.de, dat is de historische afdeling van VW, die kunnen dat vast wel zeggen, die dienst van hun is overigens gratis!


Quote:
Originally Posted by Thijs.
Of wat zijn dan de verschillen ?


Kijk en vergelijk 'ns goed, zo moeilijk is dat toch niet.

Quote:
Originally Posted by Thijs.
In de folder wordt trouwens wel van de Golf GL gesproken die in 4 motor varianten geleverd is. Beetje vaag gedaan bij VW dan.


Hmm, GL was bij mijn weten tot en met modeljaar 81 ('t eerste met brede achterlichten) altijd 1100cc, GLS 1300 en 1500 en GLD dus Diesel, de uitvoering was daar los van, die was in principe bij alledrie (GL, GLS, GLD) hetzelfde, gewoon GL, of 't nu zonder of met S of D erachter is, GL (of dus GLS en GLD) is de meest luxe.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 31-07-2010 at 21:12.
Reply With Quote
  #8  
Old 31-07-2010, 21:49
Maartenmk1 Maartenmk1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,500
Default

Blijft een leuk wagentje, succes ermee!
__________________
Gr, Maarten
Reply With Quote
  #9  
Old 31-07-2010, 22:21
Tiefleger's Avatar
Tiefleger Tiefleger is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 2,323
Default

Ik heb een GLS van 79'. Mijn interieur is alleen niet zo strak meer, maar wel origineel.







__________________
Cars.
Golf 7 tdi.
Seat mii
Golf 2 GTI 84' (origineel ned)
Reply With Quote
  #10  
Old 31-07-2010, 22:54
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Quote:
Originally Posted by ErikvanBilsen
Nice Thijs,
Was inderdaad een gezellig dagje en van smorgens tot savonds met jouw Golf bezig geweest.
Ik heb het zelfde interieur als jij in je laatste post aangeeft, alleen dan in het zwart, de mijne is een GLS van 1980.
Laat maar weten als je nog eens naar de loods gaat, als ik tijd heb kom ik even kijken en waar nodig en waar het kan helpen.

Verder veel Succes met de Golf.

Edit: Ja Dex opgehaald met mij

Erik.


Yes, staat ook in het begin dat jij erbij was Maar nogmaals bedankt hoor. Zien ons morgen, kunnen we ons lekker uitleven
Reply With Quote
  #11  
Old 31-07-2010, 22:55
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
Sow, die ziet er goed uit! Hij heeft alleen wat last van hoogtevrees, voornamelijk aan de voorkant


Dank u, is wel wat werk aan dat gaat ook gewoon voor. Verlaagd heb ik hem zo. Geef nu liever even geld uit aan de belangrijkere dingen dan een verlaging. En de golf 2 ligt nog lekker laag, dus dat compenseert
Reply With Quote
  #12  
Old 31-07-2010, 22:56
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Quote:
Originally Posted by Maartenmk1
Blijft een leuk wagentje, succes ermee!


Nog bedankt voor de gouden tip kerel !
Reply With Quote
  #13  
Old 31-07-2010, 22:57
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Quote:
Originally Posted by Tiefleger
Ik heb een GLS van 79'. Mijn interieur is alleen niet zo strak meer, maar wel origineel.


Jammer van het interieur maar je kan niet alles hebben. Nu ik dat hoorde dat dit niet de orginele stoelen zijn begon ik toch wel een beetje te twijfelen. Denk dat ik op zoek ga naar een setje orginele bruine stoelen. Dan is het autotje weer orgineel en alles bruin staat echt net op de foto's van de folder
Reply With Quote
  #14  
Old 31-07-2010, 22:59
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Quote:
Originally Posted by Talstra
Originele lak of herspoten? Inarisilber blijft toch een prachtkleur voor Golf !


Orgineel, deur is wel wat bijgespoten. Auto moet sowieso op de voorschermen opnieuw gespoten worden. Maar ik vind het niet zo'n probleem als een auto herspoten is, zolang je de kleuren van toen gebruikt.

De kleur vind ik echt net, houd normaal totaal niet van groen maar zag een dikke golf 1 met deze kleur en toen was ik verliefd
Reply With Quote
  #15  
Old 31-07-2010, 23:01
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Quote:
Originally Posted by Type 17

Kijk en vergelijk 'ns goed, zo moeilijk is dat toch niet.

Ja, okee maar dacht misschien is het weer een of andere optie ofzo wat in de folder stond, dus vandaar dat ik het vroeg. Het is me nu duidelijk.



Quote:
Originally Posted by Type 17
Hmm, GL was bij mijn weten tot en met modeljaar 81 ('t eerste met brede achterlichten) altijd 1100cc, GLS 1300 en 1500 en GLD dus Diesel, de uitvoering was daar los van, die was in principe bij alledrie (GL, GLS, GLD) hetzelfde, gewoon GL, of 't nu zonder of met S of D erachter is, GL (of dus GLS en GLD) is de meest luxe.


Klopt, ik zeg ook alleen wat ik gelezen heb. Meen dat bij Erik wel GLS erop staat en die heeft een 1.5 en dat is een big block. Ik denk dat de S dan voor big block staat. Dit is mijn bron:


Reply With Quote
  #16  
Old 31-07-2010, 23:28
Dexizzle's Avatar
Dexizzle Dexizzle is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 139
Send a message via MSN to Dexizzle
Default

Quote:
Originally Posted by Thijs.
Yes, staat ook in het begin dat jij erbij was Maar nogmaals bedankt hoor. Zien ons morgen, kunnen we ons lekker uitleven


Ohja sorry^^ had het ook niet gelezen:p We gaan ons zeker een keer zien, ga binnenkort ook een einser halen en dan cruisen we vast wel eens met z'n allen naar een meeting!
Reply With Quote
  #17  
Old 01-08-2010, 07:55
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Quote:
Originally Posted by Thijs.
Klopt, ik zeg ook alleen wat ik gelezen heb. Meen dat bij Erik wel GLS erop staat en die heeft een 1.5 en dat is een big block.


Dat klopt, een 1.5 is de grote motor.


Quote:
Originally Posted by Thijs.
Ik denk dat de S dan voor big block staat.


Nope! Vanaf augustus '79 (toen begon 't '80er modeljaar, chassisnummer beginnend met "17A") werd dat anders, toen kon er bij 'n S ook een 1300 onder de kap zitten.

Bij Golfje's 1 van daarvoor, tot juli '79 gebouwde auto's, klopt dat wel, toen stond die S inderdaad alleen maar voor de grote motor.


Quote:
Originally Posted by Thijs.
Dit is mijn bron:




En daar staat precies wat ik hier allemaal al heb gezegd:

Quote:
Originally Posted by mezelf
Hmm, GL was bij mijn weten tot en met modeljaar 81 ('t eerste met brede achterlichten) altijd 1100cc, GLS 1300 en 1500 en GLD dus Diesel, de uitvoering was daar los van, die was in principe bij alledrie (GL, GLS, GLD) hetzelfde, gewoon GL, of 't nu zonder of met S of D erachter is, GL (of dus GLS en GLD) is de meest luxe.


In die bron van je wordt hoofdzakelijk uitgegaan van de uitvoering (GL), en afhankelijk van de motorisering kon dat of zo blijven (in 't geval van een met 'n 1100 cc) of je kan er 'n 'S' achter zetten (in 't geval van een met 'n 1300cc of 1500 cc) of 'n 'D' (in 't geval dus van een met 'n Diesel)
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 01-08-2010 at 08:40. Reason: Nog wat toegevoegd
Reply With Quote
  #18  
Old 01-08-2010, 21:49
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Nou vandaag hebben Erik en ik veel gedaan, ben net thuis van het beunen. Beetje toevallig want Erik vroeg gisteren of ik vandaag iets te doen had. Was eigenlijk niet van plan om zo snel al verder te gaan maar ach had toch niks te doen en heb de auto nu eenmaal voor te sleutelen. Dus naar de Loods gereden en eerst maar de schermen eraf gehaald:







Opzicht ging het allemaal goed tot dat we bij de aandrijf assen kwamen. Na bedacht te hebben hoe we dat gingen doen maar aan de slag gegaan. Eerst wilde de bouten niet los maar op een gegeven moment gingen ze allemaal heel makkelijk los. Toen maar naar de rechterkant, dat was helaas niet zo geslaagd. Na volgens mij 100 keer geprobeerd te hebben kwam Frank zijn pa dat hij wel een sleutel had waarmee het makkelijk los ging. Die erop gezet en jammer genoeg heeft die het niet overleefd Ik baalde hier erg hard van omdat het niet mijn gereedschap was, maar daar wordt van de week een nieuwe voor gehaald

Uiteindelijk met behulp van Frank toch de aandrijfassen los gekregen en het blok eruit getakeld:

Love is in the Air, uhh blok is in the Air







Toen stond het autotje er heel zielig bij:







Uiteindelijk maar de delen er los op gedaan, zo staat die er nu dus bij:




En het hart(je):


Reply With Quote
  #19  
Old 02-08-2010, 06:40
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Leuk karretje! Nog best hard overal volgens mij!

Wat zijn de plannen met de motor dat je hem eruit gehaald hebt?
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
  #20  
Old 02-08-2010, 10:33
Tiefleger's Avatar
Tiefleger Tiefleger is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 2,323
Default

Je hebt trouwens wel een donders mooie klus loods. Wat zie ik nog meer voor golfjes staan op die ene foto?
__________________
Cars.
Golf 7 tdi.
Seat mii
Golf 2 GTI 84' (origineel ned)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum