Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-07-2019, 16:04
Haanhoefforum Haanhoefforum is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2018
Posts: 14
Default Electronische pieptoon Caddy IV

Hallo

Mijn 3 jaar oude Caddy IV (combi) vertoont regelmatig (niet altijd) een soort elektronisch constant piepgeluid aan de rechterzijde van het motorblok, waarbij het van onderen beter hoorbaar is dan van boven.

Het geluid is soms hard, soms zacht en heel soms niet aanwezig. Het ontstaat vrijwel direct na de start en houdt dan aan, ongeacht hoe lang hij draait, ongeacht omgevingstemperatuur. Het is binnen niet hoorbaar maar buiten (of met ramen open) soms erg goed hoorbaar. Het is een soort zeurderige toon, bijna zoals je die bij oudere auto's wel eens hoorde als je de lampen aan liet staan bij het openen van het portier.

Ik heb hetzelfde geluid bij een andere Caddy IV ook wel eens een keer gehoord, maar bij meerderen ook niet...

Het geluid verdwijnt bij het uitschakelen van de interieurventilatie, en komt bij terug inschakelen daarvan weer terug. Het toerental van de ventilatie maakt echter totaal niet uit, stand 1 t/m 4 geeft hetzelfde effect. Alleen bij 0 is het dus abrupt weg. De airco aan of uit zetten heeft geen effect op het geluid.

Kan iemand mij vertellen waar dit geluid (vermoedelijk) vandaan komt en of dat dat normaal is? (Snap dat dat lastig te zeggen is maar ik heb het bewust zo uitgebreid mogelijk beschreven)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum